Εγκαλεί το υπουργείο παιδείας για λογικές αποκλεισμού στον χώρο της ειδικής αγωγής
Με επιστολή της προς την υπουργό παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού , προσάπτει στο υπουργείο λογικές αποκλεισμού του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που στελεχώνει τις δομές Ειδικής Αγωγής (Ε.Α.).
Επίκεντρο της διαμαρτυρίας είναι ο αποκλεισμός του Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) από πρόγραμμα επιμόρφωσης που υλοποιήθηκε από 25 ως 29 Ιανουαρίου. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε ως θέμα την ενημέρωση των σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και των στελεχών ΚΕΔΔΥ, αλλά και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών Ε.Α. στην εξειδικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η διαμαρτυρία της Ομοσπονδίας κινείται σε δύο κατευθύνσεις. Αφενός καταγγέλει την μη συμπερίληψη του ΕΕΠ στους δικαιούχους παρακολούθησης του προγράμματος, αφετέρου καταγγέλει καθεαυτό το πρόγραμμα ως μη ανταποκρινόμενο στις ανάγκες του χώρου της Ειδικής Αγωγής.
Στην επιστολή της, η Ομοπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι “στη διαδικασία που ακολούθησε για την επιλογή των ενδιαφερομένων, δεν γνωστοποιηθήκαν τα κριτήρια συμμετοχής στο πρόγραμμα”. Σε ότι δε αφορά την σχετική με την ακαταλληλότητα του προγράμματος επιχειρηματολογία, τονίζεται ότι “υπάρχουν επαγγελματίες, στο σύνολο των επιστημόνων των ΚΕΔΔΥ, οι οποίοι ήδη διαθέτουν εξειδικεύσεις σε συγκεκριμένες δυσκολίες και αναπηρίες και βεβαίως είναι πλέον ευρέως αποδεκτό ότι καμία αναπηρία δεν μπορεί να υποστηριχθεί μονομερώς (εκπαιδευτικά, κοινωνικά, νοητικά κ.τ.λ.)”.
Με απλά λόγια, η Ομοσπονδία ισχυρίζεται ότι το πρόγραμμα 1ον) επιμόρφωσε εκπαιδευτικούς πλημμελώς, και 2ον) για να καλύψουν εκπαιδευτικές ανάγκες που ήδη καλύπτονται στις δομές ειδικής αγωγής.
Στον επίλογο της επιστολής της η Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού εγκαλεί το υπουργείο για υιοθέτηση και εφαρμογή διαιρετικών λογικών στον τρόπο αντιμετώπισης των εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή, αξιώνοντας απαντήσεις σε δυό ερωτήματα. Τα εξής :
► Με ποια ιδιότητα θα υποστηρίζουν οι επιμορφούμενοι τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης, όταν ήδη οι ομάδες των ΚΕΔΔΥ που έχουν αξιολογήσει τα παιδιά κάνουν αυτή τη δουλειά;
► Με ποιο τρόπο θα αμειφθούν; Πρόκειται για μία δεύτερη εργασία μέσα στην υπάρχουσα εργασία;
► Με ποια ιδιότητα θα υποστηρίζουν οι επιμορφούμενοι τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης, όταν ήδη οι ομάδες των ΚΕΔΔΥ που έχουν αξιολογήσει τα παιδιά κάνουν αυτή τη δουλειά;
► Με ποιο τρόπο θα αμειφθούν; Πρόκειται για μία δεύτερη εργασία μέσα στην υπάρχουσα εργασία;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.