Μία πρωτότυπη μέθοδο, που διευκολύνει την ανάγνωση και κατανόηση κειμένων από παιδιά με νοητικά προβλήματα- δυσλεξία ή αυτισμό, ανέπτυξαν εκπαιδευτικοί του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.( Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Πτολεμαϊδας, στηριζόμενοι στις έννοιες της αγάπης και της φιλίας της πολυδιαβασμένης ιστορίας του «Μικρού Πρίγκηπα» του Αντουάν ντε Σαίντ Εξυπερύ.
Οι εκπαιδευτικοί διασκεύασαν σ' ένα εικονογραφημένο βιβλίο, με τον τίτλο «Μέθοδος για όλους», απόσπασμα από το παιδικό βιβλίο «ΜικρόςΠρίγκιπας»- την συνάντηση δηλαδή, του Μικρού Πρίγκιπα με την αλεπού- διαπιστώνοντας ότι η σχέση που αναπτύσσουν οι δύο ήρωες λειτουργεί ευεργετικά στη διδασκαλία της ανάγνωσης και της κατανόησης του κειμένου από τους μαθητές του ειδικού σχολείου.
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά σε αφηρημένες ή αλληγορικές έννοιες, δείχνοντας ότι μπορούν, όχι μόνο να τις κατανοήσουν αλλά και να αναπτύξουν σχέσεις κατανόησης, συμβίωσης, σεβασμού και φιλίας μεταξύ τους.
«Στα παιδιά με νοητικά προβλήματα, και κυρίως με αυτισμό, κυριαρχούν η απομόνωση στον εαυτό τους και η αντικοινωνική συμπεριφορά. Δεν υπάρχει η έννοια της φιλίας. Ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, μέσα από το βιβλίο βελτιώθηκαν σημαντικά οι μεταξύ τους σχέσεις. Για παράδειγμα, υπήρχε η διάθεση προσφοράς βοήθειας, αποδοχής και συναναστροφής», είπε χαρακτηριστικά η φιλόλογος και διευθύντρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Δέσποινα Καραγιαννάκου.
Τα δύο βιβλία, της ανάγνωσης και του εκπαιδευτικού, διδάχτηκαν κατά την περσινή χρονιά, σε παιδιά ηλικίας 14-20 ετών (αλλά με νοητική ηλικία 8-16 ετών), με δείκτη νοημοσύνης 40-80. Έλαβαν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, με σκοπό να διατεθούν, μέσω του υπουργείου Παιδείας, ως ηλεκτρονικά βιβλία, σε όλες τις μονάδες ειδικής αγωγής. Θα μπορούσαν, ωστόσο, όπως εξηγεί η κ.Καραγιαννάκου, να χρησιμοποιηθούν και σε κανονικά σχολεία, για παιδιά μικρότερης ηλικίας (δημοτικό) ή σε τμήματα ένταξης του Γυμνασίου.
Εξηγώντας την επιλογή του συγκεκριμένου αποσπάσματος του βιβλίου του Σαιντ - Εξυπερύ, η φιλόλογος αναφέρει ότι στη διάρκεια των 25 χρόνων διδασκαλίας σε συμβατικά σχολεία, τα παιδιά έδειχναν ιδιαίτερη προσοχή και αυτοσυγκέντρωση στο κομμάτι της φιλίας του Μικρού Πρίγκιπα με την αλεπού και στα βήματα που οδηγούσαν σ' αυτή. «Είναι ένα αλληγορικό κείμενο για την αγάπη και τη φιλία, που όμως διδάσκει με τον καλύτερο τρόπο τα βήματα για να δημιουργήσει κάποιος μια φιλική σχέση, μια σχέση αγάπης με πρόσωπα ή ακόμα και με πράγματα», εξηγεί.
Το βιβλίο περιλαμβάνει ασκήσεις για το μαθητή, καθώς κι ένα θεατρικό έργο, στο οποίο οι μαθητές θα πρέπει να μεταφέρουν την ιστορία επί σκηνής.
Οι εκπαιδευτικοί διασκεύασαν σ' ένα εικονογραφημένο βιβλίο, με τον τίτλο «Μέθοδος για όλους», απόσπασμα από το παιδικό βιβλίο «ΜικρόςΠρίγκιπας»- την συνάντηση δηλαδή, του Μικρού Πρίγκιπα με την αλεπού- διαπιστώνοντας ότι η σχέση που αναπτύσσουν οι δύο ήρωες λειτουργεί ευεργετικά στη διδασκαλία της ανάγνωσης και της κατανόησης του κειμένου από τους μαθητές του ειδικού σχολείου.
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά σε αφηρημένες ή αλληγορικές έννοιες, δείχνοντας ότι μπορούν, όχι μόνο να τις κατανοήσουν αλλά και να αναπτύξουν σχέσεις κατανόησης, συμβίωσης, σεβασμού και φιλίας μεταξύ τους.
«Στα παιδιά με νοητικά προβλήματα, και κυρίως με αυτισμό, κυριαρχούν η απομόνωση στον εαυτό τους και η αντικοινωνική συμπεριφορά. Δεν υπάρχει η έννοια της φιλίας. Ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, μέσα από το βιβλίο βελτιώθηκαν σημαντικά οι μεταξύ τους σχέσεις. Για παράδειγμα, υπήρχε η διάθεση προσφοράς βοήθειας, αποδοχής και συναναστροφής», είπε χαρακτηριστικά η φιλόλογος και διευθύντρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Δέσποινα Καραγιαννάκου.
Τα δύο βιβλία, της ανάγνωσης και του εκπαιδευτικού, διδάχτηκαν κατά την περσινή χρονιά, σε παιδιά ηλικίας 14-20 ετών (αλλά με νοητική ηλικία 8-16 ετών), με δείκτη νοημοσύνης 40-80. Έλαβαν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, με σκοπό να διατεθούν, μέσω του υπουργείου Παιδείας, ως ηλεκτρονικά βιβλία, σε όλες τις μονάδες ειδικής αγωγής. Θα μπορούσαν, ωστόσο, όπως εξηγεί η κ.Καραγιαννάκου, να χρησιμοποιηθούν και σε κανονικά σχολεία, για παιδιά μικρότερης ηλικίας (δημοτικό) ή σε τμήματα ένταξης του Γυμνασίου.
Εξηγώντας την επιλογή του συγκεκριμένου αποσπάσματος του βιβλίου του Σαιντ - Εξυπερύ, η φιλόλογος αναφέρει ότι στη διάρκεια των 25 χρόνων διδασκαλίας σε συμβατικά σχολεία, τα παιδιά έδειχναν ιδιαίτερη προσοχή και αυτοσυγκέντρωση στο κομμάτι της φιλίας του Μικρού Πρίγκιπα με την αλεπού και στα βήματα που οδηγούσαν σ' αυτή. «Είναι ένα αλληγορικό κείμενο για την αγάπη και τη φιλία, που όμως διδάσκει με τον καλύτερο τρόπο τα βήματα για να δημιουργήσει κάποιος μια φιλική σχέση, μια σχέση αγάπης με πρόσωπα ή ακόμα και με πράγματα», εξηγεί.
Το βιβλίο περιλαμβάνει ασκήσεις για το μαθητή, καθώς κι ένα θεατρικό έργο, στο οποίο οι μαθητές θα πρέπει να μεταφέρουν την ιστορία επί σκηνής.
Πηγή: http://www.zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.