Σύμφωνα με μια νέα δανική επιστημονική έρευνα, όσοι εκτίθενται μόνιμα στον θόρυβο που προκαλείται από την κυκλοφορία των οχημάτων έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν εγκεφαλικό, ιδίως αυτοί που είναι άνω των 65 ετών.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Άαρχους, υπό την Μέτε Σόρενσεν του Ινστιτούτου Επιδημιολογίας Καρκίνου της Δανικής Εταιρείας Καρκίνου, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό «European Heart Journal» της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, μελέτησαν το ιατρικό ιστορικό περίπου 51.500 ατόμων (εκ των οποίων οι 1.881 έπαθαν εγκεφαλικό στη διάρκεια της πενταετίας που διήρκεσε η μελέτη), σε σχέση με τον τόπο διαμονής τους στην Κοπεγχάγη ή γύρω από αυτήν.
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι για κάθε αύξηση του επιπέδου θορύβου κατά 10 ντεσιμπέλ από τον θόρυβο του δρόμου, αυξανόταν κατά 14% η πιθανότητα εγκεφαλικού (για όλες τις ηλικίες). Η αύξηση κινδύνου για τους κάτω των 65 ετών ήταν σχετικά αμελητέα, όμως για τα άτομα άνω των 65 ετών η πιθανότητα εγκεφαλικού αύξανε κατά 27% για κάθε αύξηση 10 ντεσιμπέλ του θορύβου από το κυκλοφορικό.
Ειδικά για αύξηση του θορύβου πάνω από 60 ντεσιμπέλ, ο κίνδυνος εγκεφαλικού αύξανε σημαντικά. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το 8% όλων των εγκεφαλικών και το 19% των εγκεφαλικών στα άτομα άνω των 65 ετών μπορεί να αποδοθούν στον αυξημένο θόρυβο.
Ένας μέσος θορυβώδης δρόμος εύκολα «γεννά» θόρυβο 70 έως 80 ντεσιμπέλ, ενώ - συγκριτικά- η απογείωση ενός αεροπλάνου προκαλεί θόρυβο 120 ντεσιμπέλ και ενός μηχανήματος που κουρεύει το γκαζόν 90 - 100 ντεσιμπέλ.
Προηγούμενες μελέτες είχαν συνδέσει τον θόρυβο του κυκλοφοριακού με αυξημένη πίεση και μεγαλύτερο κίνδυνο για έμφραγμα.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Άαρχους, υπό την Μέτε Σόρενσεν του Ινστιτούτου Επιδημιολογίας Καρκίνου της Δανικής Εταιρείας Καρκίνου, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό «European Heart Journal» της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, μελέτησαν το ιατρικό ιστορικό περίπου 51.500 ατόμων (εκ των οποίων οι 1.881 έπαθαν εγκεφαλικό στη διάρκεια της πενταετίας που διήρκεσε η μελέτη), σε σχέση με τον τόπο διαμονής τους στην Κοπεγχάγη ή γύρω από αυτήν.
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι για κάθε αύξηση του επιπέδου θορύβου κατά 10 ντεσιμπέλ από τον θόρυβο του δρόμου, αυξανόταν κατά 14% η πιθανότητα εγκεφαλικού (για όλες τις ηλικίες). Η αύξηση κινδύνου για τους κάτω των 65 ετών ήταν σχετικά αμελητέα, όμως για τα άτομα άνω των 65 ετών η πιθανότητα εγκεφαλικού αύξανε κατά 27% για κάθε αύξηση 10 ντεσιμπέλ του θορύβου από το κυκλοφορικό.
Ειδικά για αύξηση του θορύβου πάνω από 60 ντεσιμπέλ, ο κίνδυνος εγκεφαλικού αύξανε σημαντικά. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το 8% όλων των εγκεφαλικών και το 19% των εγκεφαλικών στα άτομα άνω των 65 ετών μπορεί να αποδοθούν στον αυξημένο θόρυβο.
Ένας μέσος θορυβώδης δρόμος εύκολα «γεννά» θόρυβο 70 έως 80 ντεσιμπέλ, ενώ - συγκριτικά- η απογείωση ενός αεροπλάνου προκαλεί θόρυβο 120 ντεσιμπέλ και ενός μηχανήματος που κουρεύει το γκαζόν 90 - 100 ντεσιμπέλ.
Προηγούμενες μελέτες είχαν συνδέσει τον θόρυβο του κυκλοφοριακού με αυξημένη πίεση και μεγαλύτερο κίνδυνο για έμφραγμα.
Ο θόρυβος, σύμφωνα με τους επιστήμονες, δημιουργεί ένα συνεχές στρες και διαταράσσει τον ύπνο, αυξάνοντας έτσι την πίεση του αίματος και τον καρδιακό ρυθμό, καθώς επίσης το επίπεδο των ορμονών του άγχους.
Η διαβίωση δίπλα σε δρόμους με έντονη κυκλοφορία οχημάτων συχνά συνδέεται με τα λιγότερο προνομιούχα κοινωνικο-οικονομικά στρώματα, καθώς οι πλούσιοι έχουν τη δυνατότητα να ζήσουν σε απομονωμένες και ήσυχες περιοχές.
Πηγή: http://www.zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.