Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Η διγλωσσία βοηθά στη συγκέντρωση των παιδιών



Τα νήπια που μιλούν δυο γλώσσες έχουν γνωστικό πλεονέκτημα έναντι των μονόγλωσσων συνομηλίκων τους αποκαλύπτει μια νέα μελέτη.

Ερευνητές από τα πανεπιστήμια Κονκόρντια του Μόντρεαλ και Γιόρκ του Τορόντο συνεργάστηκαν σε έρευνα στο πλαίσιο της οποίας έγινα σειρά εξετάσεων σε 63 δίγλωσσα νήπια και νήπια που μιλούν μια γλώσσα.

Τα 30 από τα 63 παιδιά θεωρήθηκαν ότι γνώριζαν μόνο μια γλώσσα γιατί το 80% της έκθεσής τους ήταν σε μία κυρίαρχη γλώσσα. Τα υπόλοιπα παιδιά θεωρήθηκαν δίγλωσσα.

Η καθηγήτρια του Κονκόρντια, Νταϊάν Πουλέν Ντυμπουά λέει πως τα παιδιά που εκτέθηκαν στις δύο γλώσσες (αγγλικά-γαλλικά) από τη βρεφική ηλικία ξεπέρασαν όσα μιλούσαν μια γλώσσα σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη συγκέντρωση της προσοχής.

"Το να εκτίθενται τα μικρά παιδιά σε μια δεύτερη γλώσσα νωρίς κατά την ανάπτυξή τους παρέχει ένα δίγλωσσο πλεονέκτημα που ενισχύει τον έλεγχο της προσοχής τους", ανέφερε σε άρθρο για την έρευνά της η Πουλέν-Ντυμπουά.

"Το μικρό πλεονέκτημα που παρατηρήσαμε στα δίγλωσσα νήπια 24 μηνών οφείλεται πιθανότατα στο γεγονός ότι τα παιδιά ακούνε προσεκτικά και μετά χρησιμοποιούν τις δύο γλώσσες κατά περίπτωση".

Η Πουλέν-Ντυμπουά αναφέρει επίσης ότι από την ηλικία των δύο ετών, τα δίγλωσσα παιδιά είχαν μάθει ήδη το λεξιλόγιο σε καθεμία από τις δύο γλώσσες τους. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά είχαν κάποια εμπειρία εναλλαγής της χρήσης των δύο γλωσσών.

Η μελέτη δείχνει επίσης ότι τα γνωσιακά πλεονεκτήματα της διγλωσσίας είχαν έρθει νωρίτερα από ό,τι είχαν δείξει προηγούμενες μελέτες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.