Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Η κατάθλιψη στην παιδική ηλικία


Υπάρχει περίπτωση τα παιδιά να εμφανίσουν κατάθλιψη; Η απάντηση είναι, δυστυχώς, ναι.

Η παιδική κατάθλιψη θα πρέπει να διαχωρίζεται από την κακοδιαθεσία και τις καθημερινές ανησυχίες που μπορεί να εμφανίσει ένα παιδί καθώς μεγαλώνει. Αν, όμως, τα παραπάνω συμπτώματα επιμένουν, τότε το παιδί ίσως να υποφέρει από την ασθένεια.

Πώς μπορώ να καταλάβω αν το παιδί μου έχει κατάθλιψη;

Τα βασικά συμπτώματα της κατάθλιψης είναι η μελαγχολία, ένα αίσθημα απελπισίας και οι απότομες αλλαγές της διάθεσης.

Άλλα συμπτώματα της κατάθλιψης:
1.Εκνευρισμός και θυμός
2.Ακατάπαυστη λύπη και απελπισία
3.Κοινωνική απομόνωση
4.Αυξανόμενη ευαισθησία στην απόρριψη
5.Αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες, υπερφαγία ή ανορεξία
6.Μεταβολές στον ύπνο, υπερυπνίες ή αϋπνίες
7.Λεκτικά ξεσπάσματα ή κλάματα
8.Δυσκολία στην συγκέντρωση
9.Κόπωση και μειωμένη ενεργητικότητα
10.Ενοχλήσεις, όπως πονοκέφαλοι ή στομαχόπονοι, που δεν θεραπεύονται με φάρμακα
11.Μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων στο σπίτι ή με φίλους, στο σχολείο,
σε εξωσχολικές δραστηριότητες, χόμπι
12.Αισθήματα αναξιότητας και ενοχής
13.Διαταραχή στη μνήμη και στη συγκέντρωση
14.Σκέψεις θανάτου και αυτοκτονικός ιδεασμός

Αντιμετώπιση της κατάθλιψης

α) Ψυχοθεραπευτικές παρεμβάσεις. Η αντιμετώπιση και η θεραπεία της παιδικής κατάθλιψης σε γενικές γραμμές περιλαμβάνει συμπεριφοριστική και γνωσιακή θεραπεία. Η παρέμβαση στα παιδιά με κατάθλιψη περιλαμβάνει εκπαίδευση των παιδιών στην επίλυση προβλημάτων και βελτίωση των ικανοτήτων συνεργασίας. Επίσης, προσανατολίζεται στο να βοηθήσει το παιδί να ανεβάσει το επίπεδο δραστηριοτήτων του και να συμμετέχει σε ευχάριστα γεγονότα. Παράλληλα, τα παιδιά με κατάθλιψη μπορούν να ωφεληθούν με εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες.

β) Ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπιση: Ο ρόλος και οι δυνατότητες του σχολείου

Το σχολείο πρέπει να διευκολύνει την πρόληψη, την αναγνώριση και την αντιμετώπιση της παιδικής κατάθλιψης. Η αποτελεσματική παρέμβαση θα πρέπει να περιλαμβάνει συνεργασία μεταξύ σχολείου και φορέων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνθήκες που προκαλούν σύγχυση, απάθεια, αποξένωση και απελπισία, καταστάσεις τις οποίες βιώνουν πολλά παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.