Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

Κροκόδειλος διεκδικεί από λιοντάρια το πτώμα ελέφαντα


Ένας νεκρός ελέφαντας ήταν η αιτία της διαμάχης ανάμεσα σε έναν κροκόδειλο και μια αγέλη λιονταριών στο Εθνικό πάρκο Σαμπούρου της Κένυας. Λίγο νωρίτερα υπάλληλοι της υπηρεσίας προστασίας της άγριας ζωής στη χώρα είχαν σπεύσει στο σημείο για να αφαιρέσουν τους χαυλιόδοντες ώστε να μην καταλήξουν στα χέρια λαθροθήρων.

Οι θηρευτές δεν άργησαν να αντιληφθούν το πτώμα κι άρχισαν να πλησιάζουν.

“Ένας νεκρός ελέφαντας αποτελεί μεγάλο γεύμα για τα λιοντάρια και ξέραμε ότι θα έρθουν” ανέφερε στην ιστοσελίδα της η οργάνωση προστασίας των λιονταριών Ewaso Lions που δραστηριοποιείται στην προστατευόμενη περιοχή.

Αρχικά έφτασε το αρσενικό λιοντάρι Λγκουρέτ που προστάτευσε το νεκρό σώμα του ελέφαντα από κροκόδειλους και πτηνά μαραμπού, πελαργίδες που μοιάζουν με όρνια και τρέφονται μεταξύ άλλων και με ψοφίμια.

Αργότερα, η λέαινα Νανάι ήρθε να συνδράμει τον Λγκουρέτ στον “καυγά” του με έναν επιθετικό κροκόδειλο που εποφθαλμιούσε τον ελέφαντα. Η Ναμπούλου, αδερφή της Νανάι, έμεινε να προστατεύει τα πέντε μικρά λιονταράκια.

“Η μάχη ήταν τόσο βίαιη που τα λιοντάρια όρμησαν στον κροκόδειλο και τον εξουδετέρωσαν. Τα λιοντάρια, τα μοναδικά αιλουροειδή που ζουν σε αγέλες κάποτε περιπλανιόνταν στην Αφρική, την Ασία και την Ευρώπη.

Σύμφωνα με την Ewaso Lions λιγότερα από 2000 επιβιώνουν στην Κένυα. Οι βοσκοί τα θανατώνουν με καραμπίνες, ακόντια ή δηλητήρια για να προστατεύσουν τα κοπάδια τους. Άλλοι τα κυνηγούν ως τρόπαια. Εάν ο ρυθμός απώλειας λιονταριών συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, η σαβάνα της Κένυας θα χάσει το βασιλιά της.

Η Ewaso Lions εργάζεται για να προστατεύσει τα λιοντάρια ενθαρρύνοντας τη συνύπαρξη με τον άνθρωπο. Μάλιστα ξεκίνησε την υλοποίησε του προγράμματος Lion Watch, στο πλαίσιο του οποίου οδηγοί σαφάρι εκπαιδεύονται ώστε να συλλέγουν δεδομένα χρήσιμα για την προστασία του “βασιλιά της ζούγκλας”.

Δείτε το βίντεο




Πηγή: http://www.enikos.gr

Ιδού οι νέες εκκεντρικές πρωτιές για τα ρεκόρ Γκίνες


Με αφορμή την επέτειο των 60 χρόνων έκδοσης του βιβλίου των Ρεκόρ Γκίνες, ιδού οι νέες εκκεντρικές πρωτιές που θα συμπεριληφθούν με την νέα χρονιά.



Ο Δανός καλλιτέχνης του γκολφ, Karsten Maas, 49 ετών έφτιαξε το μεγαλύτερο μπαστούνι του γκολφ με μήκος 4 μέτρα και 37 εκατοστά.

Η Nancy Siefker, 29 ετών από την Καλιφόρνια, έριξε βέλος με τα πόδια της.



Ο Αμερικανός Nick Bennett, 47 ετών, διαθέτει τη μεγαλύτερη συλλογή με ενθύμια του James Bond - 12,463 αντικείμενα.


Έφτιαξε το μικρότερο τροχόσπιτο. Ο λόγος για τον 43χρονο Βρετανό Yannick Read. Το όχημα έχει μήκος 2.39μ και ύψος 1.53.



Ο κύριος Nick Stoeberl, από την Καλιφόρνια-24 ετών-, διαθέτει τη μεγαλύτερη γλώσσα. Τουτέστιν, 10,1 εκατοστά.

Η Beth Johnson από το Οχάιο των ΗΠΑ έφτιαξε το μεγαλύτερο Γιο-γιο με διάμετρο περίπου 4 μέτρα.

Η μεγαλύτερη ντίσκο μπάλα βρίσκεται στο Isle of Wight στη Βρετανία, με διάμετρο 10,33 μέτρα.


Πώς θα απαλλαγούμε από τη «χημειο-φοβία»


Γιατί οι άνθρωποι φοβούνται τη λέξη «χημεία» και «χημικά.

Η χημεία βρίσκεται παντού και στα πάντα γύρω μας. Γιατί λοιπόν τη φοβόμαστε τόσο πολύ, αναρωτιέται ο Dr Mark Lorch, και γιατί η πλειοψηφία των ανθρώπων φοβάται τα χημικά;

Από μόνη της η λέξη «χημικά», έχει γίνει συνώνυμη της λέξης «τοξίνη» ή «δηλητήριο».

Ακατανόητα σλόγκαν όπως «chemical-free» (χωρίς χημικά) χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες τροφίμων και κανείς δε φαίνεται να ενδιαφέρεται για αυτό, ούτε καν η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (Advertising Standards Authority -ASA), συνεχίζει το δημοσίευμα, η οποία δηλώνει ότι οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται ότι η φράση αυτή σημαίνει «χωρίς συνθετικές χημικές ουσίες».

Ποια είναι όμως η διαφορά τους;

Και γιατί τα συνθετικά χημικά είναι χειρότερα από τα… φυσικά;

Γιατί το συνθετικό πρόσθετο E300 στα τρόφιμα είναι «κακό» και η βιταμίνη C από ένα φρεσκοστυμμένο χυμό είναι «καλή» (ενώ είναι το ίδιο πράγμα);.

Η χημεία είναι συναρπαστική ακριβώς γιατί χάρη σε αυτή μπορούμε να φτιάχνουμε καινούρια πράγματα. Το γεγονός ότι όλα προέρχονται από 100 περίεργα δομικά στοιχεία είναι αξιοθαύμαστο, συνεχίζει ο Dr Lorch.

Γιατί οι άνθρωποι, λοιπόν, έχουν αναπτύξει «χημειο-φοβία»;

Η χημεία συνδέεται στο μυαλό των ανθρώπων με τη μόλυνση, τα δηλητήρια κ.ά., και είναι αλήθεια ότι τα χημικά μπορεί να γίνουν πολύ επικίνδυνα.

Όμως όταν αρρωσταίνει κανείς, δεν καταφεύγει σε… φάρμακα; Δεν είναι χημικά αναλγητικά αυτά;

Πώς θα μπορούσαν οι ειδικοί, ξεκινώντας από τους δασκάλους για παράδειγμα, να κάνουν τη χημεία πιο προσιτή στους ανθρώπους;

Δοκιμάστε το εξής: Ρίξτε λίγο κόκκινο λάχανο σε ένα δοχείο με νερό. Έχετε μόλις δημιουργήσει ένα ισχυρό δείκτη pH, που αλλάζει χρώμα μόλις ρίξετε μέσα σε αυτό λίγο ξύδι.

Πάρτε λίγο όξινο ανθρακικό νάτριο (με απλά λόγια, σόδα) και τρίψτε με λίγο αλουμινόχαρτο τα ασημένια κουτάλια σας.

Θα λάμψουν!

Κάντε ακόμη το εξής πείραμα, συνεχίζει ο Dr Lorch: Πάρτε μερικά μολύβια συνδέστε τα με μια μπαταρία 9V και βάλτε τα μέσα σε ένα ποτήρι νερό. Θα δείτε ότι στην άκρη τους θα δημιουργηθούν φυσαλίδες υδρογόνου στο ένα μολύβι και οξυγόνου στο άλλο.

Πόσοι από εσάς γνωρίζετε την ιστορία του Ούγγρου χημικού Like Georgy de Hevesy;

Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όταν τον Απρίλιο του 1940 η ναζιστική Γερμανία κατέλαβε τη Δανία, ο de Hevesy διέλυσε τα χρυσά βραβεία Νόμπελ των φίλων του Max von Laue και James Franck μέσα σε «βασιλικό ύδωρ» (ειδικό μίγμα υδροχλωρικού και νιτρικού οξέος), για να μην τους τα κλέψουν οι Ναζί και να μην κατηγορηθούν οι φίλοι του και κινδυνεύσουν με ποινική δίωξη. Στη συνέχεια τοποθέτησε τα μπουκάλια με το υγρό στα ράφια του εργαστηρίου του, κρύβοντάς τα από την κοινή θεά.

Όταν τελείωσε ο πόλεμος ο de Hevesy χρησιμοποίησε και πάλι τα «μυστικά της χημείας» για να… ανακτήσει το χρυσό, τον οποίο και επέστρεψε στην επιτροπή των βραβείων Νόμπελ για να τα «τυπώσουν» πάλι και να επιστραφούν στους ιδιοκτήτες τους.

«Με ιστορίες σαν κι αυτές, μπορούμε εμείς οι χημικοί να κάνουμε τον κόσμο να απαλλαγεί από τη… χημειοφοβία του» καταλήγει στο κείμενό του ο Dr Lorch.



Ενίσχυση 150 εκατ. ευρώ στην Αφρική για τον Έμπολα


Στόχος η επαναφορά της δημοσιονομικής ισορροπίας - Στους 2.400 οι νεκροί.

Πιστώσεις 150 εκατ. ευρώ θα δώσει η Αφρικανική Τράπεζα Ανάπτυξης (ΑφΤΑ) στις χώρες της δυτικής Αφρικής οι οποίες έχουν πληγεί περισσότερο από την επιδημία του ιού Έμπολα. Έτσι θα συνδράμει στις προσπάθειές τους να επαναφέρουν τα δημοσιονομικά τους σε ισορροπία και έθεσε ως όρο να δείξουν πως κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να ενισχύσουν τα εθνικά τους συστήματα υγείας.

Η οικονομική ανάπτυξη στη Λιβερία και στη Σιέρα Λεόνε ενδέχεται να μειωθεί έως και 3,5 εκατοστιαίες μονάδες και στη Γουινέα 1%, δημιουργώντας χρηματοδοτικά κενά που ανέρχονται συνολικά σε 100-130 εκατ. δολάρια σε καθεμία από τις τρεις χώρες, εκτίμησε προχθές Πέμπτη το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Οι προσπάθειες να εμποδιστεί η εξάπλωση του Έμπολα προσκόπτουν το εμπόριο στην περιοχή, τις μεταφορές αλλά και τις εγχώριες εμπορικές συναλλαγές στα τρία κράτη.

«Η επείγουσα ανάγκη είναι να σταθεροποιηθούν τα δημοσιονομικά», δήλωσε ο επικεφαλής της ΑφΤΑ Ντόναλντ Καμπερούκα στην εφημερίδα Le Monde. «Η τράπεζα είναι έτοιμη να εκταμιεύσει 150 εκατ. δολάρια για να βοηθήσει τη Λιβερία, τη Σιέρα Λεόνε να αποκαταστήσουν τη σταθερότητα σε ό,τι αφορά τους προϋπολογισμούς και τα εθνικά νομίσματά τους», ανέφερε ο ίδιος.

«Όμως αυτό θα εξαρτηθεί από τις επιπλέον προσπάθειες που θα καταβάλουν για να βελτιώσουν τα συστήματα υγείας τους και την ασφάλεια των τροφίμων», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η ΑφΤΑ είχε ανακοινώσει τον Αύγουστο ότι θα χορηγήσει δωρεές ύψους 60 εκατ. δολαρίων για να εκπαιδευθούν εργαζόμενοι στον υγειονομικό τομέα και να αγοραστούν εφόδια για να καταπολεμηθεί το ξέσπασμα του Έμπολα.

Ο απολογισμός των θυμάτων της επιδημίας, της χειρότερης στην ιστορία, έχει αυξηθεί στους 2.400 νεκρούς επί συνόλου 4.784 κρουσμάτων με τον αριθμό των νέων κρουσμάτων στη δυτική Αφρική, ανακοίνωσε χθες ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

Ο Καμπερούκα, ο οποίος προέβλεψε μια μείωση 2 ως 2,5% του ρυθμού ανάπτυξης στις τρεις χώρες, ανέφερε ότι η Τράπεζα θα εξετάσει σύντομα το πώς θα κατανείμει το ποσό αυτό.



Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο δήμο Ωρωπού


Σε ποια σημεία της Αθηνών-Λαμίας θα κοπεί η κυκλοφορία.

Διακοπές στην κυκλοφορία των οχημάτων θα ξεκινήσουν από τις 15 Σεπτεμβρίου καθημερινά από τις 7:30-17:30, σε τμήματα της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας στο δήμο Ωρωπού, εξαιτίας εργασιών κατασκευής των πλευρικών διοδίων Μαλακάσας.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που θα διαρκέσουν μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου, θα ισχύουν και τα Σάββατα από τις 7:30-14:30, ως εξής:

• Στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) και στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, στο τμήμα της από τη χ/θ 45,480 έως χ/θ 44,275, ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα.

• Στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), στο τμήμα της από τη χ/θ 43,875 έως χ/θ 44,275, ρεύμα κυκλοφορίας προς Λαμία.



Η ζωή ξεκίνησε πιο πριν απ’ ό,τι πίστευαν οι ειδικοί


Μορφές ζωής ήταν υπεύθυνες για την προσθήκη οξυγόνου στην ατμόσφαιρα.

Γεωλόγοι από το Trinity College του Δουβλίνου «ξαναγράφουν» τα βιβλία εξελικτικής ιστορίας, μετά τη διαπίστωση ότι μορφές ζωής που παρήγαγαν οξυγόνο ήταν παρούσες στη Γη περίπου 3 δισεκατομμύρια χρόνια πριν, δηλαδή 60 εκατομμύρια χρόνια νωρίτερα από ό,τι πίστευαν οι ειδικοί μέχρι τώρα.

Αυτές οι μορφές ζωής ήταν υπεύθυνες για την προσθήκη οξυγόνου στην ατμόσφαιρα μας, η οποία έθεσε τα θεμέλια για την εξέλιξη και πολλαπλασιασμό πιο περίπλοκων μορφών ζωής.

Οι καθηγητές Joydip Mukhopadhyay και Gautam Ghosh και άλλοι συνάδελφοί τους από το πανεπιστήμιο Presidency University στην Καλκούτα της Ινδίας, βρήκαν αποδεικτικά στοιχεία για τη χημική αποσάθρωση πετρωμάτων, που οδηγούν στο σχηματισμό του εδάφους και η οποία σημειώθηκε με την παρουσία οξυγόνου.

Χρησιμοποιώντας το σύστημα ραδιοχρονολόγησης με τη μέθοδο ουρανίου/μολύβδου -η οποία χρησιμοποιείται για τον ηλικιακό προσδιορισμό σε γεωλογικές χρονικές κλίμακες- οι συγγραφείς συνήγαγαν ότι τα γεγονότα αυτά έλαβαν χώρα τουλάχιστον 3,02 δισ. χρόνια πριν.

Το αρχαίο αυτό χώμα (paleosol) προήλθε από την Singhbhum Craton στην Οντίσα (μία από τις 28 Ομόσπονδες Πολιτείες, που συγκροτούν σήμερα την Ινδία) και ονομάστηκε «Keonjhar Paleosol», από την πλησιέστερη πόλη, αναφέρει δημοσίευμα του sciencedaily.com.



Το μοτίβο της χημικής αποσάθρωσής του είναι συμβατό με αυξημένα επίπεδα ατμοσφαιρικού οξυγόνου σ’ εκείνη την εποχή. Τέτοια σημαντικά επίπεδα οξυγόνου θα μπορούσαν να έχουν παραχθεί μόνο από οργανισμούς που μετατρέπουν την ενέργεια του φωτός και το διοξείδιο του άνθρακα σε οξυγόνο και νερό.

Η διαδικασία αυτή, γνωστή ως φωτοσύνθεση, χρησιμοποιείται σήμερα από εκατομμύρια φυτικών ειδών και βακτηρίων.

Η ανάπτυξη και ο πολλαπλασιασμός τέτοιων ειδών, που παράγουν οξυγόνο, ήταν που άλλαξε τη σύνθεση της ατμόσφαιρας της Γης, προσθέτοντας πολύ περισσότερο οξυγόνο σε αυτή, κάτι που οδήγησε στην εμφάνιση των πρώτων πολυκύτταρων οργανισμών.

«Πρόκειται για ένα πολύ συναρπαστικό εύρημα, το οποίο βοηθά να καλύψουμε το κενό στη γνώση μας γύρω από την εξέλιξη στα πρώτα στάδια της Γης. Το υλικό αυτό (paleosol) από την Ινδία, μας λέει ότι υπήρχε ένας βραχύβιος παλμός ατμοσφαιρικής οξυγόνωσης και ότι αυτό συνέβη πολύ νωρίτερα απ’ ό,τι πίστευαν οι επιστήμονες» σχολίασε ο επίκουρος καθηγητής Quentin Crowley από τη σχολή Φυσικών Επιστημών του πανεπιστημίου Trinity.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Geology.

«Οι χημικές αλλαγές που συμβαίνουν μας αποκαλύπτουν τη σύνθεση της ατμόσφαιρας εκείνη την εποχή. Το δείγμα που μελετήσαμε είναι τουλάχιστον 3,02 δισεκατομμυρίων ετών και μας δείχνει ότι οι διάφορες αλλαγές συνέβησαν σε μια ατμόσφαιρα με αυξημένα επίπεδα οξυγόνου» πρόσθεσε και κατέληξε: «Είναι το αρχαιότερο γνωστό παράδειγμα οξειδωτικών καιρικών συνθηκών σε χερσαίο περιβάλλον, που συνέβη περίπου 600 εκατ. χρόνια πριν από το Μεγάλο Γεγονός Οξείδωσης -Great Oxidation Event- που έθεσε τα θεμέλια για την εξέλιξη της σύνθετης ζωής».


Λοβέρδος: Με ενδιαφέρει να έχω τις βασικές ειδικότητες των εκπαιδευτικών


Σύμφωνος ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την ανατροπή του 1 προς 10.

Με ενδιαφέρει να έχω τις βασικές ειδικότητες, δάσκαλο, νηπιαγωγό, φιλόλογο, μαθηματικό και φυσικό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος στο Mega, αναφερόμενος στο θέμα των κενών, ενώ για ακόμη μια φορά τόνισε ότι τα κενά θα είναι υπαρκτά καθώς δεν υπάρχουν οι διαθέσιμες πιστώσεις για να καλυφθεί το σύνολο των εκπαιδευτικών αναγκών που ορίζει ο νόμος.

Ο υπουργός δήλωσε ότι «με τα μερεμέτια τα οικονομικά, καλύψαμε τη χρονιά κι είμαστε χαρούμενοι και ικανοποιημένοι την πρώτη μέρα να έχουμε όλες τις δομές μας ανοιχτές. Αλλά για να είναι υπέρ πλήρεις θα θέλαμε και κάτι ακόμη. Με 1.000 ακόμη αναπληρωτές θα είχαμε ας πούμε θα μπορούσα να σας πω υψηλότερο το ανάστημά μας. Αν είχαμε τη δυνατότητα να έχουμε και 10.000 τότε θα είχαμε καλύψει με υπέρ πληθώρα τα πάντα. Με αυτές τις παράδοξες πηγές χρηματοδότησης τα καταφέραμε και φέτος. Του χρόνου με το ρυθμό των συνταξιοδοτήσεων θα μειώνονται οι πηγές της παράδοξης χρηματοδότησης και θα αυξάνονται οι συνταξιοδοτήσεις. Δε βγαίνει πέρα».

O κ. Λοβέρδος αναφέρθηκε για ακόμη μια φορά στο θέμα του ΑΣΕΠ καθώς είναι αναγκαίο να διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί ενώ δήλωσε ότι και ο κ. Μητσοτάκης έχει συμφωνήσει στην ανάγκη ανατροπής του 1 προς 10. Χαρακτηριστικά δήλωσε τα εξής:

«Ο στόχος είναι να γίνει διαγωνισμός στο ΑΣΕΠ, θα είναι για 10.000 εκπαιδευτικούς. Για να γίνει αυτό πρέπει η Κυβέρνηση να το ζητήσει και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρέπει να φύγουμε από το ένα προς δέκα και να κάνουμε ΑΣΕΠ ξεκινώντας όμως από αυτούς που είναι διοριστέοι και περιμένουν από το διαγωνισμό του 2008-2009, δηλαδή, δε θα αδικήσουμε ανθρώπους που έχουν επιτύχει και περιμένουν. Σας λέω λοιπόν τώρα για να γραφτεί, ότι του χρόνου έτσι δε γίνεται, τα σχολεία δε θα ανοίξουν. Φέτος ανοίξαμε με πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια και με το δεδομένο ότι ξεπεράσαμε δύο μηνών καθυστέρηση που παραλάβαμε στις 9 Ιουνίου για τις μεταθέσεις, οι οποίες έπρεπε να έχουν γίνει από το Πάσχα, δεν είχαν γίνει ακόμα και λέγανε μάλιστα να ανοίξουμε και τα σχολεία νωρίτερα» είπε.


Εργασίες στον Πειραιά για το μετρό


Ποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν.

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν από τη Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 20 Σεπτεμβρίου στον Πειραιά, λόγω εκτέλεσης εργασιών του μετρό, για την κατασκευή του σταθμού «Πειραιάς».

Οι ρυθμίσεις διαμορφώνονται ως εξής:

Β΄ ΦΑΣΗ

Κατά το χρονικό διάστημα από 15-9-2014 έως 30-9-2014:

α) Πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην Ακτή Καλλιμασιώτη από την οδό Κόνωνος μέχρι την οδό Λεωχάρους, με εξαίρεση τα οχήματα του εργοταξίου, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πειραιά. Κατά την ανωτέρω διακοπή η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω παρακαμπτήριας οδού στο χώρο του Λιμένα Πειραιά από την συμβολή της με την οδό Αντιπλοιάρχου Παναγ. Βλαχάκου προς και μέχρι την οδό Αριστείδου. Το ρεύμα κυκλοφορίας της Ακτή Καλλιμασιώτη από Κόνωνος προς Πλ. Ιπποδαμείας θα παραμείνει ως έχει.

β) Στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας της οδού Ακτή Κονδύλη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αιτωλικού και Αντιπλοιάρχου Παναγ. Βλαχάκου, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πειραιά.

γ) Στη δεξιά και μεσαία λωρίδα της οδού Ακτή Κονδύλη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αντιπλοιάρχου Παναγ. Βλαχάκου και Κόνωνος, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πειραιά.

δ) Στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας της οδού Ακτή Κονδύλη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Κόνωνος και Αντιπλοιάρχου Παναγ. Βλαχάκου, ρεύμα κυκλοφορίας προς Δραπετσώνα.

ε) Στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας της οδού Αγ. Διονυσίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μαυρομιχάλη και Ακτή Κονδύλη, ρεύμα κυκλοφορίας προς Δραπετσώνα.

Γ΄ ΦΑΣΗ

Κατά το χρονικό διάστημα από 15-9-2014 έως και 31-10-2014:

α) Πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην Ακτή Καλλιμασιώτη από την οδό Καποδιστρίου μέχρι την οδό Κόνωνος, με εξαίρεση τα οχήματα του εργοταξίου.

β) Πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην Ακτή Κονδύλη, από την οδό Κόνωνος μέχρι και την οδό Αντιπλοιάρχου Παναγ. Βλαχάκου, με εξαίρεση τα οχήματα του εργοταξίου.
Κατά τις ανωτέρω (α΄) και (β΄) διακοπές η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω παρακαμπτήριας οδού στον Λιμένα Πειραιά από την οδό Αντιπλοιάρχου Παναγ. Βλαχάκου έως και την οδό Καποδιστρίου και αντίστροφα. Η κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Κόνωνος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας θα καταλήγει στην ίδια παρακαμπτήρια οδό της Ακτής Καλλιμασιώτη.

γ) Στην αριστερή λωρίδα της οδού Αγ. Διονυσίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μαυρομιχάλη και Αντιπλοιάρχου Παναγ. Βλαχάκου, ρεύμα κυκλοφορίας προς Δραπετσώνα.

δ) Στην αριστερή λωρίδα της οδού Κόνωνος, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ακτή Κονδύλη και Χαϊδαρίου, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πλ. Ιπποδαμείας.

ε) Αντιδρόμηση της οδού Καποδιστρίου από την οδό Ακτή Καλλιμασιώτη προς και μέχρι την οδό Ναυαρίνου και παραχώρηση προτεραιότητας της οδού Καποδιστρίου έναντι της οδού Ναυαρίνου.

στ) Αντιδρόμηση της οδού Λεωχάρους από την Ακτή Καλλιμασιώτη προς και μέχρι την οδό Ναυαρίνου και παραχώρηση προτεραιότητας της οδού Λεωχάρους έναντι της οδού Ναυαρίνου.

ζ) Η οδός Λουδοβίκου καθίσταται αδιέξοδη από τη Ναυαρίνου έως την Ακτή Καλλιμασιώτη και θα εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες.

Σταδιακή μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας σε 40 χλμ/ώρα επί της οδού Κόνωνος, Ακτή Καλλιμασιώτη και Ακτή Κονδύλη και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας στην περιοχή των έργων και κατά τη διάρκεια εκτέλεσης αυτών (Β΄ και Γ΄ ΦΑΣΕΙΣ).



Αυτός είναι ο πυροσβέστης - ήρωας του Π. Φαλήρου


Πήγε να σώσει μια γυναίκα από το φλεγόμενο κτίριο - Σύμφωνα με πληροφορίες, του τελείωσε ο αέρας.

Στο πένθος βυθίστηκε η πυροσβεστική οικογένεια με τον χαμό του 33χρονου αρχιπυροσβέστη Ματθαίου Μάντζιου από τη Λάρισα ο οποίος έχασε τη ζωή του στην προσπάθειά του να σώσει μια γυναίκα 44 ετών, η οποία είχε εγκλωβιστεί σε διαμέρισμα δευτέρου ορόφου πολυκατοικίας, στο Παλαιό Φάληρο Αττικής, με τραγικό αποτέλεσμα να χαθούν και οι δύο.

Υπενθυμίζεται ότι το τραγικό περιστατικό συνέβη λίγο μετά τις εννέα, στην οδό Ιπποκράτους 4 στο Π. Φάληρο όπου είχαν μεταβεί 43 πυροσβέστες με 16 οχήματα για να σβήσουν την πυρκαγιά σε ισόγειο κατάστημα υδραυλικών και ειδών θέρμανσης.

Η φωτιά πήρε μεγάλες διαστάσεις και σημειώνονταν συνεχώς εκρήξεις σε φιάλες ασετυλίνης με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν στον δεύτερο όροφο η 44χρονη σύζυγος του ιδιοκτήτη και μητέρα δύο παιδιών και στον πρώτο όροφο η ηλικιωμένη μητέρα του. Ο ιδιοκτήτης ο οποίος έλειπε την ώρα της πυρκαγιάς έφτασε εκεί λίγο μετά τους πυροσβέστες και ο ίδιος τους ενημέρωσε ότι η σύζυγος και η μητέρα του είχαν εγκλωβιστεί στο κτίριο και τους έδωσε τα κλειδιά των διαμερισμάτων.

Ο Ματθαίος Μάτζιος με έναν ακόμη συνάδελφό του μπήκαν στο κτίριο απ΄όπου έβγαλαν αρχικά την ηλικιωμένη από τον πρώτο όροφο και στη συνέχεια ο 33χρονος αρχιπυροσβέστης ανέβηκε στον δεύτερο όροφο για να απεγκλωβίσει τη δεύτερη γυναίκα. Λόγω των εκρήξεων και των εύφλεκτων υλικών αναπτύχθηκαν μεγάλα θερμικά φορτία στο κτίριο και έβγαινε πυκνός καπνός που εμπόδιζε την κάθοδο από το κλιμακοστάσιο αλλά και τους άλλους πυροσβέστες να πλησιάσουν με κλιμακοφόρο όχημα.

Περίπου δύο ώρες αργότερα που η φωτιά τέθηκε υπό μερικό έλεγχο ο άτυχος αρχιπυροσβέστης βρέθηκε στο μπαλκόνι του διαμερίσματος και πολύ κοντά του η 44χρονη γυναίκα, και οι δύο χωρίς αισθήσεις, πιθανόν από εισπνοή καπνού. Πιθανολογείται ότι τελείωσε το οξυγόνο του πυροσβέστη στην προσπάθεια του να τραβήξει τη γυναίκα έξω και έτσι λιποθύμησαν. 'Οταν μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο διαπιστώθηκε ο θάνατός τους.

Η μητέρα του ιδιοκτήτη νοσηλεύεται με αναπνευστικά προβλήματα στο νοσοκομείο Σωτηρία.

Για τις συνθήκες του τραγικού συμβάντος και τα αίτια της πυρκαγιάς έχει διαταχτεί ένορκη διοικητική εξέταση και προανάκριση.

Ο Ματθαίος Μάντζιος κατατάχθηκε στο Πυροσβεστικό Σώμα το 2007, ενώ το 2009 αποφοίτησε από την Πυροσβεστική Ακαδημία με το βαθμό του αρχιπυροσβέστη.

Ήταν άγαμος και το τελευταίο διάστημα υπηρετούσε στον 5ο Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών.

Χθες βράδυ ο Ματθαίος Μάντζιος εκτελούσε χρέη αξιωματικού βάρδιας στον σταθμό της Καλλιθέας.




Οι μεγαλύτερες εξεγέρσεις σκλάβων


Δέκα φορές που οι δούλοι ξεσηκώθηκαν και τα έβαλαν με τα αφεντικά τους.

Ο κόσμος δυστύχησε να δει άνθρωπο να υποδουλώνει άνθρωπο από πολύ νωρίς στα κιτάπια της Ιστορίας.

Δουλεύοντας κάτω από εξαντλητικές συνθήκες και διαβιώντας σε απάνθρωπα πλαίσια, οι σκλάβοι είχαν πάντα μία και μόνο μία επιλογή: να σπάσουν τις αλυσίδες τους και με κίνδυνο της ζωής τους να προσπαθήσουν να ανατρέψουν την κατάσταση, παρά το μάταιο του πράγματος.

Κι όμως, αυτό ακριβώς συνέβη στα χρονικά της δουλείας, με τους σκλάβους να επιδίδονται σε ατελέσφορες εξεγέρσεις και να μένουν έτσι ιστορικά σύμβολα αντίστασης.

Κι αν τα περιστατικά με τις επαναστάσεις, τις στάσεις και τις ανταρσίες των δούλων είναι πραγματικά χιλιάδες στα πέρατα του κόσμου και στο διάβα της παγκόσμιας ιστορίας, αυτά είναι μερικά μόνο από τα λαμπρά παραδείγματα ανθρώπων που δεν έσκυψαν ποτέ το κεφάλι…

Η Επανάσταση του Τσάρλεστον - Βρετανικές αποικίες στη Βόρεια Αμερική (1739)



Ήταν στις 9 Σεπτεμβρίου 1739 όταν έλαβε χώρα η μεγαλύτερη εξέγερση σκλάβων στην προεπαναστατική βρετανοκρατούμενη Αμερική, με το Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνα να έχει την τιμητική του. Γνωστή και ως «Επανάσταση του Κάτο», από το όνομα του ηγέτη της -ενός μορφωμένου δούλου-, οι αφρικανοί σκλάβοι που είχαν μεταφερθεί αλυσοδεμένοι από το Κονγκό στις βρετανικές αποικίες του Νέου Κόσμου προσπάθησαν να σπάσουν τα δεσμά τους και να ελευθερωθούν.

Πολλοί εξ αυτών ήταν μάλιστα πρώην στρατιώτες και αποπειράθηκαν να αποδράσουν και να φτάσουν στη Φλόριντα, όπου οι Ισπανοί τους είχαν υποσχεθεί την ελευθερία τους αν το έσκαγαν από τους Βρετανούς. Τουλάχιστον 21 λευκοί και 44 μαύροι σκοτώθηκαν στις συγκρούσεις.

Η πρώιμη αυτή επαναστατική κίνηση έμελλε μάλιστα να οδηγήσει σε ακόμα σκληρότερα δεσμά: οι νέοι νόμοι απαγόρευαν τη συγκέντρωση και τη μετακίνηση δούλων, την ίδια ώρα που απαγορεύτηκε ακόμα και η εκπαίδευσή τους. Ειρωνικά, ο νομοθέτης απαγόρευε πλέον την κακομεταχείριση των δούλων και τιμωρούσε μέχρι και με 10 χρόνια κάθειρξη την κακοποίηση...

Η Επανάσταση των Zanj (869-883)



Επίσης γνωστή ως «Επανάσταση των Νέγρων», πρόκειται περισσότερο για σειρά επαναστατικών επεισοδίων που έλαβαν χώρα στα εδάφη του σημερινού Ιράκ. Οι Zanj ήταν φυλή των Bantu, που ζούσαν άλλοτε στη νοτιοανατολική Αφρική και πλέον υπηρετούσαν τον νέο αφέντη, τον αραβικό κόσμο. Τέτοιος ήταν ο αριθμός των δούλων που είχαν φέρει οι ισλαμιστές στα εδάφη τους που η επανάσταση των σκλάβων άγγιξε τους 500.000 μαχητές! Κάτι που βέβαια σήμαινε χιλιάδες θανάτους και για τις δύο πλευρές.

Οι ηγέτες της εξέγερσης των μαύρων πιάστηκαν και τιμωρήθηκαν παραδειγματικά: ο Yahya του Μπαχρέιν, για παράδειγμα, έχασε χέρια και πόδια στον βασανισμό, πριν του κόψουν τελικά το λαρύγγι και παραδώσουν το σώμα του στην πυρά…

Η Εξέγερση στους Τσερόκι (1842)



Παρά την τρέχουσα πεποίθηση, δεν ήταν μόνο οι λευκοί ευρωπαίοι που είχαν σκλάβους στην Αμερική (αν και είχαν τη μερίδα του λέοντος!). Υπήρχαν φυλές γηγενών με μακρά ιστορία στην υποδούλωση αντίπαλων αυτοχθόνων και κάποιες φορές μάλιστα κρατούσαν και λευκούς σκλάβους, όταν και όπου τους έπιαναν. Και βέβαια οι ινδιάνοι Τσερόκι ήταν γνωστό ότι είχαν το δικό τους μερίδιο στο σκλαβοπάζαρο των Αφρικανών, κρατώντας μπόλικους για πάρτη τους.

Στα εδάφη λοιπόν που είναι σήμερα η Οκλαχόμα, κάποιοι από τους σκλάβους προσπάθησαν να αποδράσουν και να καταφύγουν στο Μεξικό, όπου η δουλεία είχε ήδη απαγορευτεί, αν και σύντομα περικυκλώθηκαν από τους περήφανους πολεμιστές της ινδιάνικης φυλής. Στη συμπλοκή, σκοτώθηκαν δύο Τσερόκι και πέντε Αφρικανοί, με το όλο περιστατικό να οδηγεί σε αυστηρότερους νόμους για την κατοχή δούλων, εμπνέοντας ταυτοχρόνως πολλές ακόμα εξεγέρσεις μαύρων κατά των λευκών και ινδιάνων δυναστών τους…

Η Επανάσταση των Σκλάβων της Νέας Υόρκης (1712)



Η Νέα Υόρκη, όταν σημειώθηκε η εξέγερση των δούλων, είχε ένα από τα μεγαλύτερα και σκληρότερα σκλαβοπάζαρα του Νέου Κόσμου. Η κατάρα των δούλων μάλιστα επιδεινώθηκε από το γεγονός ότι δούλευαν στη γη δίπλα σε ελεύθερους πια Αφρο-Αμερικανούς, κάτι που έκανε τη σύγκριση ζοφερότατη. Κι έτσι 23 δούλοι εξεγέρθηκαν, σκότωσαν 9 λευκούς επιστάτες, τραυμάτισαν άλλους 6, πριν δεκάδες μαύροι συλληφθούν και κλειστούν στη φυλακή, όπου οι περισσότεροι αυτοκτόνησαν.

Και βέβαια για να κρατήσουν τους υπόλοιπους δούλους ήσυχους, 21 σκλάβοι εκτελέστηκαν φρικιαστικά: οι 20 κάηκαν ζωντανοί και ο ένας που απέμεινε υπέφερε αδιανόητα βασανιστήρια. Και βέβαια στον απόηχο της εξέγερσης, νέοι περιορισμοί τέθηκαν στους σκλάβους από το λευκό αφεντικό…

Η Επανάσταση της Αϊτής (1791-1804)



Ο Ναπολέων Βοναπάρτης δεν πίστευε στα μάτια του: τόσο η περήφανη αντίσταση των αδάμαστων αφρικανών σκλάβων της Αϊτής όσο και ο αποδεκατισμός των στρατευμάτων του από τις τροπικές νόσους έκαναν τη γαλλική κτήση να φαντάζει κατάρα!

Η αξιοσημείωτη αντίσταση των δούλων της Αϊτής θα κατέληγε μάλιστα σε νίκη και ελευθερία τελικά από τον γαλλικό ζυγό, γεγονός που οδήγησε στην ίδρυση ανεξάρτητου κράτους στην Αϊτή, με τον ελεύθερο πια πληθυσμό των αφρικανών σκλάβων να λειτουργεί παραδειγματικά και για άλλες εξεγέρσεις στα μήκη και τα πλάτη του δουλεμπορικού κόσμου…

Η Εξέγερση του Νατ Τέρνερ (1831)



Γνωστή και ως «Εξέγερση του Σαουθάμπτον (Βιρτζίνια)», αυτή η επανάσταση των δούλων έμελλε να είναι η πλέον αιματοβαμμένη για τους Αφρικανούς απ’ όλες τις άλλες που έλαβαν χώρα σε αμερικανικό έδαφος. Περίπου 70 δούλοι συμμετείχαν στην εξέγερση, αν και ο αριθμός των αφρικανών νεκρών θα άγγιζε τους 200, με τον θορυβημένο λευκό να μη δείχνει έλεος.

Ο υποκινητής της επανάστασης Νατ Τέρνερ παρέμεινε ελεύθερος για 2 μήνες πριν κρεμαστεί τελικά κι αυτός, με το όλο γεγονός να οδηγεί σε ακόμα πιο απάνθρωπους νόμους για τη φύλαξη και τη μη εκπαίδευση των σκλάβων. Κι αυτό γιατί ο Τέρνερ ήταν μορφωμένος και βαθιά θρησκευόμενος…

Η Επιδρομή του Τζον Μπράουν (1859)



Ο δίκαιος λευκός και σφόδρα ενάντιος στον θεσμό της δουλείας έκανε το αδιανόητο: πήρε τους γιους του και όρμησε στο εθνικό οπλοστάσιο των ΗΠΑ στη Βιρτζίνια για να κλέψει όπλα, τα όποια σκόπευε να παραδώσει στους σκλάβους για να εξεγερθούν! Με το γεγονός να παραμένει μοναδικό στα χρονικά της δουλοκτητικής Αμερικής, ο Μπράουν και οι 20 άντρες του (15 λευκοί και 5 μαύροι) αναχαιτίστηκαν ωστόσο από τον αμερικανικό στρατό και ο ηγέτης εκτελέστηκε, παρά τις εκκλήσεις για προεδρική χάρη από αμερικανικές και ευρωπαϊκές προσωπικότητες του καιρού.

Ο ανθρωπιστής Μπράουν προσπάθησε μάλιστα να στρατολογήσει κι άλλους λευκούς στον ευγενή σκοπό του, όλοι όμως αρνήθηκαν είτε γιατί φοβόταν είτε γιατί θεώρησαν την επιδρομή στο οπλοστάσιο καταδικασμένη να αποτύχει…

Η Ανταρσία στο «Amistad» (1839)



Παρά το γεγονός ότι είναι η πλέον περίφημη, η ανταρσία των σκλάβων του πλοίου «Amistad» είναι μία μόνο από τις 485 γνωστές εξεγέρσεις δούλων πάνω σε πλοία! Εδώ οι δούλοι απέκτησαν τον έλεγχο του καραβιού και το οδήγησαν στο Long Island της Νέας Υόρκης, όπου και αναχαιτίστηκε από το αμερικανικό ναυτικό.

Το δικαστήριο είχε να πάρει μάλιστα μια δύσκολη και ιστορική απόφαση, να κρίνει δηλαδή αν οι δούλοι ήταν πια ελεύθεροι άνθρωποι ή αν αντιθέτως έπρεπε να επιστραφούν στον ισπανο-κουβανό ιδιοκτήτη τους. Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ έκανε την έκπληξη και ανακήρυξε τους Αφρικανούς ελεύθερους πολίτες, δικαιώνοντας την πετυχημένη εξέγερσή τους! Και κάτι εξίσου ιστορικό: ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, John Quincy Adams, ήταν ένας από τους δικηγόρους υπεράσπισης των μαύρων στο Ανώτατο Δικαστήριο….

Ο Πρώτος Πόλεμος των Maroon



Ήταν στα 1739 όταν οι Maroon της Τζαμάικα γίνονταν οι πρώτοι υπόδουλοι Αφρικανοί που κέρδιζαν την ελευθερία και την ανεξαρτησία τους από τους ευρωπαίους κύρηδές τους! Ήταν κατά τη διάρκεια της πρώτης αυτής σύρραξης που απέδρασαν, πάλεψαν λυσσαλέα και ίδρυσαν ελεύθερες κοινότητες στα βουνά της ενδοχώρας του νησιού.

Για 76 χρόνια σημειώνονταν περιστασιακά αψιμαχίες μεταξύ Βρετανών και Maroon, με τις εξεγέρσεις και των υπόλοιπων Αφρικανών που παρέμεναν υπόδουλοι στον λευκό να μη λείπουν ποτέ. Στο τέλος όμως τόσο η βρετανική κυβέρνηση όσο και οι δουλέμποροι συνεργάτες της κατάλαβαν ότι δεν επρόκειτο να υποτάξουν ποτέ τους σκληροτράχηλους Αφρικανούς, κι έτσι σκάρωσαν συνθήκη ειρήνης που έδινε τη δυνατότητα στους πρώην δούλους να ζουν ανενόχλητοι και ελεύθεροι στα δικά τους εδάφη πάνω στο νησί.

Ως αποτέλεσμα, οι Maroon ζούσαν σύντομα στις 5 μεγάλες και ανεξάρτητες πόλεις τους (Accompong, Trelawny Town, Moore Town, Scots Hall και Nanny Town)…

Η Επανάσταση του Σπάρτακου (73-71 π.Χ.)



Ο σκλάβος από τη Θράκη ηγήθηκε της εξέγερσης των μονομάχων κατά των ρωμαίων ιδιοκτητών τους, η οποία έμελλε βέβαια να κλιμακωθεί σε κανονική επανάσταση των σκλάβων, όταν στους ρέμπελους του Σπάρτακου εντάχθηκαν πολλοί ακόμα οικιακοί δούλοι και σκλάβοι της γης.

Η μαζική και εντυπωσιακότατη εξέγερση των 120.000 ρωμαίων δούλων τους χάρισε δύο ένδοξα χρόνια ελευθερίας και εξίσου εντυπωσιακές στρατιωτικές νίκες κατά των φοβερών και τρομερών ρωμαϊκών λεγεώνων. Οι Ρωμαίοι νίκησαν τελικά και 6.000 περίπου ελεύθεροι άνθρωποι σταυρώθηκαν, αν και ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης τους έμελλε να γίνει ιστορικό και οικουμενικό σύμβολο αντίστασης…


Νεκρό δελφίνι σε παραλία της Αργολίδας


Ένα νεκρό δελφίνι ξεβράστηκε από τα κύματα της θάλασσας, στην παραλία της Νέας Κίου, στην Αργολίδα. Το άτυχο δελφίνι μπλέχτηκε στα δίχτυα κάποιας ψαρόβαρκας, χωρίς να καταφέρει να ελευθερωθεί με αποτέλεσμα να βρει το θάνατο.

Δείτε τις φωτογραφίες










Πηγή: http://www.enikos.gr

Πότε επιστρέφει ο δακτύλιος


Επανέρχονται τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας (μικρός δακτύλιος) και στο λεκανοπέδιο Αττικής (πράσινος δακτύλιος) από τη Δευτέρα 15.09.2014.

Ο μικρός δακτύλιος ορίζεται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους: Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Αμβρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας.

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του μικρού δακτυλίου το μέτρο δεν ισχύει.

Στον μικρό δακτύλιο επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία (μονά- ζυγά) των Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς και των Ι.Χ. φορτηγών με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους.

Στις απαγορεύσεις δεν υπάγονται όσοι διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας στον δακτύλιο και τα «καθαρά» αυτοκίνητα, δηλαδή τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα περιβαλλοντικής κατηγορίας 5 και 6 ευρώ ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km, ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του πράσινου δακτυλίου, απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και των λεωφορείων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1-1-1991, εντός της ζώνης του μεγάλου δακτυλίου.

Κατά την έναρξη κάθε νέου ημερολογιακού έτους, η παραπάνω χρονολογία μεταφέρεται κατά ένα έτος.

Τα όρια του μεγάλου δακτυλίου, καθορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους:

Παραλιακή λεωφόρος - Αλίμου - Βουλιαγμένης - Ελ. Βενιζέλου - Περιμετρική Υμηττού - Κατεχάκη - Μεσογείων - Αγ. Παρασκευής - Χαλανδρίου - Παπανικολή - (Κ. Παλαιολόγου) - Καποδιστρίου - Κύμης - Κασταμονής - Χαλανδρίου - Αναγεννήσεως - Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας - Αθηνών - Θηβών - Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι.

Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών − Λαμίας, η Λ. Κηφισού και η Λ. Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη Λ. Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.

Υπενθυμίζεται ακόμα ότι οι ημέρες και ώρες ισχύος όλων των περιοριστικών μέτρων, είναι απο Δευτέρα έως Πέμπτη, ώρες 07.00΄ έως 20.00΄και την Παρασκευή, από 07.00΄ έως 15.00΄.

Τα Σάββατα, Κυριακές και αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

Το πρόστιμο για την παραβίαση των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας είναι 200 ευρώ.



Facebook: Δυνατότητα προγραμματισμένης διαγραφής των posts


Στο άμεσο μέλλον, το Facebook θα δίνει τη δυνατότητα στα μέλη του να δημιουργήσουν ένα post με δυνατότητα προγραμματισμένης διαγραφής. Αυτή η δυνατότητα εμφανίστηκε σε κάποια μέλη του κοινωνικού δικτύου, στην iOS εφαρμογή τους, χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια ανακοίνωση.

Σημειώνεται ότι το Facebook και άλλες φορές στο παρελθόν είχε προχωρήσει αθόρυβα στο λανσάρισμα κάποιων νέων δυνατοτήτων, θέλοντας έτσι να δει αντιδράσεις από τους χρήστες του.

Συγκεκριμένα, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, θα επιτρέπει στα μέλη του τη δυνατότητα να κάνουν εμφανή τα posts τους για ένα χρονικό διάστημα μεταξύ μίας ώρας και επτά ημερών, και έπειτα θα εξαφανίζονται από το προφίλ τους.

Όπως αναφέρει το e-pcmag.gr, το post μπορεί να διαγράφεται κατ' εντολή του χρήστη, αλλά θα παραμένει κρυμμένο στους servres του Facebook για 90 ακόμα ημέρες, χρονικό διάστημα που το Facebook κρατά ένα backup.



Μαγείρεψε τον σκύλο της πρώην του και της έκανε το τραπέζι


Φρίκη στην βόρεια Καλιφόρνια. Ένας 34χρονος άντρας, ο οποίος συνελήφθη από την αστυνομία την Παρασκευή, κατηγορείται ότι έκλεψε τον σκύλο της πρώην συντρόφου του, τον μαγείρεψε και μετά της έκανε το τραπέζι με κύριο πιάτο το άτυχο ζώο.

Η πρώην κοπέλα του Ryan Watenpaugh είχε καλέσει την αστυνομία του Redding ( μια πόλη βορειοδυτικά του Σακραμέντο) την Τρίτη και είχε αναφέρει ότι ο 34χρονος την καταδίωκε. Όπως είπε η σχέση τους χαρακτηριζόταν από τη χρήση βίας όμως και οι δυο τους προσπάθησαν να συμφιλιωθούν την περασμένη εβδομάδα. Συμφώνησαν λοιπόν να φάνε μαζί προκειμένου να συζητήσουν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ως ζευγάρι.



Το γεύμα το οποίο ετοίμασε ο Watenpaugh περιελάμβανε κρεατικά.

Τα περίεργα στην υπόθεση ξεκίνησαν λίγο αργότερα. Ο 34χρονος άντρας άρχισε να της στέλνει μηνύματα ρωτώντας αν της άρεσε η γεύση του σκύλου της. Λίγες μέρες αργότερα άφησε στη βεράντα της μια τσάντα που περιείχε δύο πατούσες του σκύλου της.

Το ζώο, ένα Pomeranian με το όνομα Bear,είχε εξαφανιστεί από τον περασμένο Αύγουστο, όταν εκείνη έφυγε από το διαμέρισμα για να ξεφύγει από τον Watenpaugh ο οποίος την χτυπούσε.

Η αστυνομία ανέκρινε τον Watenpaugh ο οποίος ομολόγησε ότι την απειλούσε και ότι άφησε τις πατούσες του σκύλου στο σπίτι της. Ωστόσο, αρνήθηκε ότι σκότωσε και μαγείρεψε τον σκύλο.

Κατά την διάρκεια έρευνας στο σπίτι του, οι αρχές βρήκαν ένα καλάσνικοφ καιπολλούς γεμιστήρες.



Μεθυσμένος αστυνομικός παρέσυρε και εγκατέλειψε μοτοσικλετιστή


Το αυτοκίνητο ενός 24χρονου αστυνομικού συγκρούστηκε με μοτοσυκλέτα, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό του οδηγού. Ο Αστυφύλακας, ο οποίος βρισκόταν εκτός υπηρεσίας, οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ και δεν παρέμεινε στο σημείο του ατυχήματος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αστυνομίας, ο 24χονος οδηγούσε το αυτοκίνητό του στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας και συγκρούστηκε με ομόρροπα κινούμενη μοτοσυκλέτα, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό του οδηγού. Ο Αστυφύλακας, δεν παρέμεινε στον τόπο του ατυχήματος, αλλά εντοπίστηκε αργότερα από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών/Τ.Ο.Τ.Α. και ακινητοποιήθηκε.

Σε έλεγχο που υποβλήθηκε διαπιστώθηκε ότι οδηγούσε υπό την επίδραση οινοπνεύματος.

Με απόφαση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. ο 24χρονος Αστυφύλακας τέθηκε σε διαθεσιμότητα και διατάχθηκε παράλληλα η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης.



"Οι πολίτες μπορούν να αμφισβητήσουν τη φορολογητέα αξία του ακινήτου"


Στις 2 Οκτωβρίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα συζητηθεί η εισήγηση του δικηγόρου  Χρήστου Λιόση που προβλέπει την αναγνώριση της φορολόγησης των ακινήτων στην πραγματική αντικειμενική αξία τους.

Όπως ο ίδιος είπε στον RealFm 97,8, στον Κώστα Χαρδαβέλλα και την Αγγελική Λάζου «το δικαίωμα της αμφισβήτησης  της φορολογικής αξίας ενός ακινήτου είναι δεδομένο από τη δεκαετία του ‘80 αλλά δεν έχει γίνει χρήση της δυνατότητας επειδή έως τώρα δεν είχε υπάρξει θέμα. Όποιος θέλει μπορεί να αμφισβητήσει τη φορολόγηση του ακινήτου του».

Ακούστε το ηχητικό 




Πηγή: http://www.enikos.gr

Μαζική δηλητηρίαση ζώων στην Ήπειρο


Με οργανωμένο σχέδιο φαίνεται ότι έδρασαν άγνωστοι, οι οποίοι χτύπησαν στην περιοχή Αβγού και Σερβιανών, στην Ήπειρο, τοποθετώντας στην περιοχή δολώματα, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο δεκάδες ζώα και πτηνά.

Σύμφωνα με το epiruspost.gr, σκύλοι, κυρίως τσοπανόσκυλα, γάτες, σκαντζόχοιροι και πουλιά, βρίσκονται καθημερινά νεκρά μέσα σε χαντάκια καθώς έφαγαν τα δηλητηριασμένα δολώματα.



Συνελήφθη οδηγός σχολικού λεωφορείου


Ένας 34χρονος άνδρας, οδηγός 12θέσιου Ιδιωτικής Χρήσεως Λεωφορείου, ιδιοκτησίας Ξενοδοχειακής Επιχείρησης, που μετέφερε δεκαπέντε μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου προς Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο στην Αττική, συνελήφθη στην Σταμάτα Αττικής, μετά τους ελέγχους σε σχολικά λεωφορεία που πραγματοποίησε η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, την Παρασκευή.

Ο δράστης συνελήφθη για επιβατική μεταφορά που έχει ανατεθεί σε άλλο φορέα και επιπρόσθετα σε βάρος του οδηγού, καθώς και του Ιδιωτικού Εκπαιδευτηρίου επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις για λοιπές παραβάσεις τροχαίας νομοθεσίας που εντοπίσθηκαν, όπως στέρηση Κ.Τ.Ε.Ο., υπεράριθμοι επιβάτες, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, μη λειτουργία ταχογράφου, μη συμπλήρωση στοιχείων ταχογράφου, μη τήρηση εγγραφών ταχογράφου.

Σημειώνεται ότι ο οδηγός του οχήματος συνελήφθη για υποκλοπή μεταφορικού έργου και με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.



Σκότωσε συνάδελφο της συζύγου του επειδή ζήλευε


Τυφλωμένος από τη ζήλια ένας 39χρονος Κινέζος δολοφόνησε έναν συνάδελφο της συζύγου γιατί νόμιζε ότι ήταν εραστής της.

O Qin Han πλησίασε τον άνδρα που θεωρούσε ότι είχε σχέση η γυναίκα του και τον μαχαίρωσε μέχρι θανάτου, στη μέση του δρόμου. Έκανε όμως λάθος. Ήταν απλώς συνάδελφός της.

Ο ζηλιάρης σύζυγος ήταν πεπεισμένος ότι η σύζυγός του συναντούσε κάποιον κρυφά και επί μήνες το ζευγάρι που έμενε στην πόλη Xinxiang καυγάδιζε συνεχώς.



Εκείνη την μέρα, μετά από ένα ακόμη άγριο καυγά, ο Qin , πατέρας δύο παιδιών, αποφάσισε να πάει στον χώρο εργασίας της συζύγου του για να πιάσει στα "πράσα" το παράνομο-όπως νόμιζε-ζευγάρι.

Τη στιγμή που η σύζυγός του και η συνάδελφός του έβγαιναν από το γραφείο, ο Qin εμφανίστηκε μπροστά τους ξαφνικά και άρχισε να τους κατηγορεί ότι είχαν συνάψει ερωτική σχέση πίσω από την πλάτη του.

Ο συνάδελφος της συζύγου του αρνήθηκε τα πάντα και σηκώθηκε να φύγει. Τότεο, ο Qin έβγαλε το μαχαίρι και του επιτέθηκε με μανία.

Όταν έφτασαν οι πρώτες βοήθειες στο σημείο, ο άντρας ήταν ήδη νεκρός, ξαπλωμένος στο δρόμο σε μια λίμνη αίματος .

"O δράστης καθόταν εκεί, δεν επιχείρησε να διαφύγει μόλις έφτασε η αστυνομία" είπε ένας αυτόπτης μάρτυρας. "Η σύζυγός του ήταν σε κατάσταση υστερίας, του φώναζε και έλεγε 'Τι πρέπει να κάνω εγώ τώρα΄. Αντίθετα εκείνος φαινόταν πολύ ήρεμος. Να προσέχεις τα παιδιά μας, δεν έχεις καμία σχέση με αυτό που έγινε", σημείωσε ο μάρτυρας.



Μάχη να αποφύγει την πιο σκληρή φυλακή της χώρας δίνει ο Πιστόριους


Η μάχη του δικαστηρίου ολοκληρώνεται με τις μικρότερες δυνατές απώλειες για τον Όσκαρ Πιστόριους, τώρα όμως ξεκινά ένας άλλος πολύ σημαντικός αγώνας για αυτόν. Ο Νοτιοαφρικανός Παραολυμπιονίκης, κρίθηκε ένοχος για φόνο εξ αμελείας, μια απόφαση που ήδη συζητείται ευρέως και όχι μόνο στους νομικούς κύκλους. Αφού γλίτωσε λοιπόν τα ισόβια για το θάνατο της συντρόφου του, Ρίβα Στίινκαμπ, ο Πιστόριους έχει αποδυθεί στην προσπάθεια αποφυγής της σκληρότερης φυλακής της Νότιας Αφρικής.



Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πρόκειται για την κεντρική φυλακή της Πρετόρια και στόχος των δικηγόρων του είναι να τον κρατήσουν μακριά από το συγκρότημα που είναι γνωστό ως C-Max και θεωρείται το πιο δύσκολο στη χώρα. Γεμάτη με βαρυποινίτες, μολυσμένη, υπερπλήρης, είναι η ίδια φυλακή από την οποία πέρασαν οι αντίπαλοι του καθεστώτος του απαρτχάιντ και κάποιοι απ΄ αυτούς εκτελέστηκαν μέσα σε αυτή. Το απαρτχάιντ κάποτε τελείωσε, όχι όμως και ο τρόπος λειτουργίας της C-Max, όπου τίποτα δεν έχει αλλάξει, με αποτέλεσμα να παραμένει μία από τις πιο άγριες φυλακές της χώρας, την πύλη της οποίας ουδείς θα ήθελε να περάσει και πολύ περισσότερο ο Πιστόριους.



Τρίπολη: "Μάχη" πολιτών - δήμου για τα σκουπίδια


Η απόφαση της δημοτικής αρχής Τρίπολης να δημιουργήσει σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων στην θέση Τουρκοδένδρι και σε έκταση του Δήμου, κοντά στο χωριό Τζίβα, έχει προκαλέσει την αγανάκτηση των κατοίκων των χωριών Τζίβα και Θάνα, που διαμηνύουν ότι δεν θα επιτρέψουν να γίνει η εγκατάσταση του σταθμού και θα κινηθούν νομικά, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.



Παράλληλα την κάθετη αντίθεσή τους στα σχέδια της δημοτικής αρχής, εξέφρασε πλειάδα κατοίκων της περιοχής χθες βράδυ σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Τρίπολης, κατά την διάρκεια του οποίου ανέβηκαν οι τόνοι, αλλά δεν λήφθηκε καμιά απόφαση. Επιπλέον στο δημοτικό συμβούλιο και οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην επιλογή του χώρου.

Οι κάτοικοι είπαν πως έχουν ενημερώσει το αστυνομικό τμήμα της περιοχής και δεν θα επιτρέψουν να πάνε σκουπίδια, γιατί και ο προηγούμενος σταθμός μεταφόρτωσης στην Αγία Τριάδα κατέληξε σε χωματερή και τόνισαν πως ο συγκεκριμένος χώρος στο Τουρκοδένδρι είναι και αρχαιολογικός χώρος, ενώ έχει ταλαιπωρηθεί πολύ στο παρελθόν από τον καταυλισμό των τσιγγάνων που υπήρχε κι έγινε μεγάλος αγώνας για να απομακρυνθούν.

Η δημοτική αρχή επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση του δήμου κι επανέλαβε ότι δεν πρόκειται να δημιουργηθεί νέα χωματερή, αλλά θα μεταφορτώνονται τα σκουπίδια και ο χώρος θα είναι πάντα καθαρός, ενώ τόνισε πολλάκις, πως πρόκειται για προσωρινή εγκατάσταση τεσσάρων μηνών περίπου.

Εν τω μεταξύ αποκομιδή απορριμμάτων δεν γίνεται για δύο εβδομάδες και τα σκουπίδια παραμένουν στους κάδους απορριμμάτων στην Τρίπολη.



Δύτης αντιμέτωπος με τα σαγόνια του καρχαρία


Μοναδικές εικόνες κατέγραψε η κάμερα ενός δύτη με τις κινήσεις ενός καρχαρία. Ο δύτης βρισκόταν σε ένα προστατευτικό κλουβί και γι΄ αυτό ήταν ασφαλής και μπορούσε να απαθανατίζει τα... σαγόνια του καρχαρία χωρίς να φοβάται για τη ζωή του.




Πηγή: http://www.enikos.gr

Άστεγοι ποζάρουν σαν μοντέλα


Δυναμικά πορτρέτα που ξεφεύγουν από τα στερεότυπα.

Η φωτογράφος Rosie Holtom δημιούργησε μια σειρά από πορτρέτα αστέγων που ξαφνιάζουν. Τα «αντικείμενά» της ποζάρουν σαν μοντέλα αν και πρόκειται για τους αόρατους ανθρώπους του Λονδίνου.

Η Holtom που εργάζεται εθελοντικά σε καταφύγια αστέγων, ήθελε να απεικονίσει αυτούς τους ανθρώπους ως κοινούς θνητούς, χωρίς τα στερεότυπα με τα οποία συνήθως συνδέουμε τους άστεγους.

Μέσα από αυτές τις απλές αλλά ισχυρές εικόνες, βλέπουμε γυναίκες που υπήρξαν θύματα trafficking, ή άνδρες που έπεσαν θύματα βίας να είναι ακριβώς σαν εσένα και εμένα.