Η αρχαιολογική αποστολή Terra Submersa μελετά προϊστορικά τοπία.
Με στόχο τη διερεύνηση των προϊστορικών τοπίων που βρίσκονται βυθισμένα στον Αργολικό Κόλπο, σε μια προσπάθεια για την ανασύστασή τους, αλλά και για να εντοπιστούν τυχόν ίχνη ανθρώπινης δραστηριότητας, συνεχίζεται το ερευνητικό έργο της αποστολής Terra Submersa.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ξεκινώντας από την Ερέτρια, έδρα της Ελβετικής Αρχαιολογικής Σχολής στην Ελλάδα και με ενδιάμεσους σταθμούς τον Πειραιά και το Ναύπλιο, τα μέλη της αρχαιολογικής αποστολής Terra Submersa, κατέληξαν στον όρμο της Κοιλάδας, στην Αργολίδα, στο σημείο διεξαγωγής των υποθαλάσσιων ερευνών.
H ελληνοελβετική αποστολή της οποίας ηγούνται αρχαιολόγοι του Πανεπιστημίου της Γενεύης, ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας του μουσείου Laténium του Νοσατέλ, της Εφορίας Εναλίων Αρχαιοτήτων, της Ελβετικής Αρχαιολογικής Σχολής στην Ελλάδα και του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών.
Μελετώντας βυθισμένα τοπία
Στο τέλος της εποχής των παγετώνων, πριν από περίπου 20.000 χρόνια, η στάθμη της θάλασσας στην περιοχή, ήταν σημαντικά χαμηλότερη από ό,τι σήμερα. Με την ανασύσταση των βυθισμένων τοπίων, οι αρχαιολόγοι ελπίζουν να κατανοήσουν τη δυναμική μέσω της οποίας κατοικούνταν τότε οι παράκτιες ζώνες. Στην αποστολή Terra Submersa, η έρευνα επικεντρώθηκε κοντά στο σπήλαιο Φράγχθι που βρίσκεται στη βόρεια όχθη του όρμου της Κοιλάδας, το οποίο κατοικήθηκε για σχεδόν 35.000 χρόνια, από την Παλαιολιθική έως την Νεολιθική εποχή. «Καταφέραμε να συλλέξουμε εκπληκτικά δεδομένα, η ανάλυση των οποίων θα απαιτήσει τουλάχιστον δύο χρόνια εργασίας» δήλωσε με ενθουσιασμό ο Julien Beck, επικεφαλής της αποστολής. «Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά!». Από τη χαρτογράφηση των βυθών, οι ερευνητές εντόπισαν «παλαιοακτές» που χρονολογούνται σε διάφορες περιόδους της προϊστορίας. Όλες οι ενδείξεις οδηγούν στην πεποίθηση ότι οι κάτοικοι του σπηλαίου Φράγχθι είχαν διαμορφώσει τις ακτές αυτές από τις οποίες οι επιστήμονες έχουν ανακτήσει κοχύλια και υπολείμματα ψαριών.
Επιπροσθέτως, οι έρευνες με ηχοβολιστικά που είχαν εγκατασταθεί στο ηλιακό καταμαράν PlanetSolar, κατέγραψαν ρήγματα που μαρτυρούν τεκτονικές μετατοπίσεις στον Αργολικό κόλπο και τα οποία θα μπορούσαν να εξηγήσουν τη διαφορά στο βάθος των παλαιοακτών.
Το χρονικό των ερευνών στον όρμο της Κοιλάδας
Το ουσιαστικό ερευνητικό έργο άρχισε στις 10 Αυγούστου, ημέρα που κατέπλευσε στον όρμο της Κοιλάδας το MS Tûranor PlanetSolar, το μεγαλύτερο ηλιακό καταμαράν, το οποίο μετατράπηκε σε ερευνητική πλατφόρμα και βάση της επιστημονικής ομάδας της αποστολής.
Το φουτουριστικό σκάφος βοήθησε κυρίως στη λήψη γεωφυσικών μετρήσεων, οι οποίες θα επιτρέψουν στους ερευνητές του ΕΛΚΕΘΕ να μοντελοποιήσουν την τοπογραφία των αρχαίων παράκτιων ζωνών που τώρα είναι βυθισμένες, καθώς και για να εντοπιστούν τυχόν ίχνη της ανθρώπινης δραστηριότητας. Συνοδοιπόρος του στις έρευνες, το σκάφος «Αλκυών», του ΕΛΚΕΘΕ, εξοπλισμένο με ερευνητικά όργανα τεχνολογίας αιχμής.
Οι έρευνες ξεκίνησαν με ιδανικές καιρικές συνθήκες. Πλωτά όργανα μέτρησης ποντίστηκαν στο νερό καταγράφοντας λεπτομέρειες για το βυθό της περιοχής. Εκτός από την καταγραφή του βάθους με το βυθόμετρο, διεξήχθησαν έρευνες με σεισμικές τομές, από έναν πλωτό τομογράφο πυθμένα. Με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν οι ερευνητές μπορούν να σχηματίσουν μια σαφή εικόνα για την τομή του βυθού και το πώς αυτός έχει διαφοροποιηθεί στην πάροδο του χρόνου, σε βάθος δεκάδων χιλιάδων ετών.
Στη συνέχεια, με τη χρήση ηχοβολιστικού (side-scan sonar), ελήφθησαν δεδομένα που θα επιτρέψουν τη χαρτογράφηση του ανάγλυφου του πυθμένα, όπως αυτός είναι σήμερα. Για τη λήψη των μετρήσεων τα ερευνητικά σκάφη ακολουθούσαν προκαθορισμένες πορείες με απολύτως ελεγχόμενη ταχύτητα, ώστε να σαρώσουν ολόκληρη την υπό διερεύνηση περιοχή.
Οι έρευνες των θαλάσσιων γεωλόγων, που ολοκληρώθηκαν στις 22 Αυγούστου, έχουν καταδείξει σημάδια από την κοίτη ενός αρχαίου ποταμού, γεγονός ενθαρρυντικό για την ανακάλυψη περαιτέρω ευρημάτων, αφού ήταν σύνηθες στην αρχαία εποχή οι ανθρώπινες δραστηριότητες να αναπτύσσονται κοντά σε νερό.
Η λεπτομερής επεξεργασία των στοιχείων αυτών θα διαρκέσει επί μακρόν. Τα τελικά συμπεράσματα των ερευνών θα προκύψουν αφού προηγηθεί η διαδικασία επεξεργασίας, σύνθεσης και αξιολόγησης των ευρημάτων.
Το MS Tûranor PlanetSolar, είναι ένα καταμαράν που κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια. Στις 4 Μαΐου 2012, μετά από 584 ημέρες και περισσότερα από 60.000 χιλιόμετρα πλεύσης, το σκάφος ολοκλήρωσε τον πρώτο περίπολου της γης, που πραγματοποιήθηκε μόνο με την ενέργεια του ήλιου. Μετά από την απαραίτητη συντήρηση, το πλοίο έφυγε στις 8 Απριλίου 2013 από το λιμάνι της Λα Σιοτά (La Ciotat) της νοτιοανατολικής Γαλλίας, με προορισμό την ακτογραμμή των ΗΠΑ όπου και ξεκίνησε τη δεύτερη ζωή του, έχοντας μετατραπεί σε επιστημονική πλατφόρμα για την αποστολή «PlanetSolar Deepwater».
Σκοπός της αποστολής, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Γενεύης, ήταν να συλλέξει φυσικές και βιολογικές μετρήσεις από το νερό και τον αέρα, κατά μήκος του ρεύματος του Κόλπου, με χρήση οργάνων υψηλής τεχνολογίας. Μετά από την επιτυχία της αποστολής, το MS Tûranor PlanetSolar πέρασε το χειμώνα στο Cité de la Voile Eric Tabarly στη Λοριάν (Lorient) της βορειοδυτικής Γαλλίας.
Σε περιπέτεια εξελίχθηκε η καθιερωμένη βραδινή βόλτα μιας νεαρής κοπέλας με τον σκύλο της, καθώς κατέληξε στα Επείγοντα του εφημερεύοντος Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας. Ο λόγος για 21χρονη από την Λάρισα, η οποία το βράδυ της Κυριακής, χωρίς να προλάβει να συνειδητοποιήσει το πώς, βρέθηκε εγκλωβισμένη σε ένα φρεάτιο – «παγίδα».
Οι κάτοικοι της περιοχής άκουσαν τις φωνές της κοπέλας και ενημέρωσαν την Αστυνομία που με τη σειρά της ειδοποίησε Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ προκειμένου να συνδράμουν στον απεγκλωβισμό της κοπέλας.
Σημειώνεται ότι στην αρχή οι περίοικοι θεώρησαν ότι ο τραυματισμός της 21χρονης προήλθε από διερχόμενο αυτοκίνητο, αλλά όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, το θύμα καλούσε σε βοήθεια γιατί εγκλωβίσθηκε το πόδι της στο φρεάτιο.
«Έβγαλα για βόλτα το σκυλάκι μου και χωρίς να το καταλάβω πώς, βρέθηκα με το δεξί μου πόδι, μέσα στο φρεάτιο». «Ήταν βράδυ και στην άκρη του δρόμου, έξω από το σχολείο, τα χόρτα “σκέπαζαν” το φρεάτιο και δεν το είδα».
Είτε από κακοτεχνία, είτε από παλαιότητα «το καπάκι του φρεατίου υποχώρησε, ενστικτωδώς διατήρησα κάπως την ισορροπία μου και ευτυχώς δεν έπεσα μέσα και με τα δυο πόδια». «Πέφτοντας», συνεχίζει η 21χρονη «το βαρύ καπάκι του φρεατίου, μου σκέπασε το δεξί μου πόδι με αποτέλεσμα να μην μπορώ να βγω. Άρχισα να φωνάζω σε βοήθεια αλλά δεν άκουγε κανείς. Το σκυλάκι μου με έσωσε! Μάλλον φοβήθηκε που με είδε έτσι, πανικοβλήθηκε και πήγε στην είσοδο της πολυκατοικίας όπου μένουμε και άρχισε να γαβγίζει. Είναι ένα μικρό, μόλις 6 μηνών, τζακ ράσελ τεριέ και οι γείτονες που το άκουσαν να γαβγίζει, κατάλαβαν ότι κάτι συμβαίνει και πως δεν θα το άφηνα μόνο του τέτοια ώρα. Με άκουσαν να φωνάζω και ειδοποίησαν την αστυνομία».
Η νεαρή Λαρισαία μεταφέρθηκε στη συνέχεια, με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του εφημερεύοντος Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου όπου της παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες, χωρίς ωστόσο να έχει τραυματιστεί σοβαρά.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Το όνομά του είναι “SKULLY” και είναι το “έξυπνο” κράνος που φέρνει την τεχνολογία μπροστά στα μάτια του αναβάτη. Η εταιρεία που το κατασκευάζει, εξοπλίζει το κράνος με GPS, σύνδεση με κινητό τηλέφωνο, πληροφορίες που θα εμφανίζονται στη ζελατίνα του κράνους και πολλά περισσότερα.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Διεθνούς φήμης Έλληνες εξηγούν στο διεθνές κοινό το νόημα της λέξης - Δείτε το βίντεο.
Έλληνες που διαπρέπουν στους τομείς της φιλανθρωπίας, της πολιτικής, της επιχειρηματικότητας, της εκπαίδευσης και της ενημέρωσης εξηγούν στο διεθνές κοινό τι σημαίνει η λέξη «φιλότιμο».
Οι διεθνούς φήμης Έλληνες συμμετέχουν σε βίντεο με τίτλο «Φιλότιμο: Το ελληνικό μυστικό», που δημιούργησε και ανήρτησε στην ιστοσελίδα του ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός «Washington Oxi Day Foundation».
Μέσω του συγκεκριμένου βίντεο, το ίδρυμα στοχεύει να ενημερώσει το διεθνές κοινό για αυτή τη μοναδικής σημασίας ελληνική λέξη που αποτελεί την κινητήρια δύναμη των Ελλήνων, αλλά και να εμπνεύσει τους σύγχρονους ανθρώπους διαδίδοντας την έννοια του φιλότιμου.
Μεταξύ των συμμετεχόντων στο βίντεο είναι ο πρόεδρος του ΔΣ του «Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος», Ανδρέας Δρακόπουλος, ο πολιτικός αναλυτής Τζορτζ Στεφανόπουλος, η δημιουργός της «Huffington Post», Αριάνα Χάφινγκτον, ο επιχειρηματίας Τζον Κάλαμος και ο επενδυτής Τζιμ Χάνος.
Το ίδρυμα «Washington Oxi Day Foundation» (www.oxidayfoundation.org) ιδρύθηκε το 2011 με στόχο την πληροφόρηση των φορέων χάραξης πολιτικής και του κοινού της Αμερικής σχετικά με τη ζωτική συμβολή της Ελλάδας στην έκβαση του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, και στην προβολή σύγχρονων ηρώων που επιδεικνύουν το ίδιο θάρρος με τους Έλληνες και συνεχίζουν να μάχονται για την προστασία και την προαγωγή της ελευθερίας και της δημοκρατίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Η λειτουργία του οργανισμού υποστηρίζεται και από το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος».
Δείτε το βίντεο για το φιλότιμο...
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Συνεχίζονται οι έρευνες στην Αμφίπολη.
Η συνέχεια του ψηφιδωτού δαπέδου στον τύμβο Καστά, στην Αμφίπολη αποκαλύφθηκε πριν από λίγο, κατά τη διάρκεια των ανασκαφικών ερευνών που συνεχίζονται από την ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, καθώς αφαιρέθηκε και ο τελευταίος δόμος από τον τοίχο σφράγισης, που έκλεινε την πρόσοψη του ταφικού μνημείου.
Στο κέντρο και μπροστά από την είσοδο, αποκαλύπτεται βοτσαλωτό δάπεδο, που αποτελείται από ορθογώνια και τετράγωνα σχήματα, πλαισιωμένα από ασπρόμαυρους ρόμβους, ενώ στο κάτω μέρος της πρόσοψης εμφανίζεται στη νωπογραφία ταινία, μπλε χρώματος, η οποία παρακολουθείται και στους πλευρικούς τοίχους.
Επίσης σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, συνεχίζεται η αφαίρεση των χωμάτων από τον προθάλαμο, σε πλάτος δυο μέτρων περίπου, από τον τοίχο της εισόδου. Ο εσωτερικός χώρος, καλύπτεται ακόμη από όγκο χωμάτων, ο οποίος θα αφαιρείται, με ιδιαίτερη προσοχή, στις επόμενες μέρες. Εξάλλου πραγματοποιούνται, συστηματικά, εργασίες συντήρησης και στερέωσης τόσο της πρόσοψης του μνημείου, όσο και του εσωτερικού του αποκαλυπτόμενου χώρου.
Για το λόγο αυτό, με την πρόοδο της ανασκαφικής έρευνας, δημιουργούνται -σύμφωνα με την ανακοίνωση- και οι εργοταξιακές υποδομές, που θα εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας στους εργαζόμενους και ασφαλέστερη προστασία στο ταφικό μνημείο από τις καιρικές συνθήκες. Σήμερα άλλωστε ολοκληρώθηκε και η τοποθέτηση του προσωρινού στεγάστρου, που καλύπτει εξωτερικά το μνημείο.
Δημιουργήθηκε επίσης, διεπιστημονική ομάδα υπό την διεύθυνση της Κ. Περιστέρη, αποτελούμενη από τις ειδικότητες πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονα, γεωτεχνικού, τοπογράφου, συντηρητή και γεωλόγου, η οποία θα παρέχει την αναγκαία τεχνική υποστήριξη σε επίπεδο μελετών και εργασιών, που απαιτούνται για την διασφάλιση του μνημείου. Δόθηκε προτεραιότητα στις μελέτες και εργασίες για την απορροή των ομβρίων, για την στατική ενίσχυση των αποκαλυπτομένων τοίχων, για την συντήρηση επιφανειών, ποικίλης υφής, και των χρωμάτων.
Τρόφιμα ή φάρμακα αντί εισιτηρίου για την παράσταση «Καπέλο από ψάθα Ιταλίας».
Τρόφιμα ή φάρμακα αντί εισιτηρίου μπορεί να προσφέρει το κοινό που θα παρακολουθήσει το έργο του Ευγένιου Λαμπί «Καπέλο από ψάθα Ιταλίας», που ανεβάζει, στις 27 Αυγούστου, το Δημοτικό Θέατρο Συκεών, στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Μερκούρεια 2014».
Τα τρόφιμα και τα φάρμακα θα διατεθούν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο και το Κοινωνικό Φαρμακείο του δήμου Νεάπολης-Συκεών.
Οι παραστάσεις των 20ων Μερκούρειων θα συνεχισθούν στις 28 Αυγούστου, με τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, που ανεβάζει το ΔΗΠΕΘΕ. Αγρινίου & Highway-Λυκόφως.
Τρία σκυλιά ράτσας τζακ ράσελ έκλεψαν δυο άνδρες το βράδυ της Κυριακής από αγροικία της Π.Ε. Ξάνθης.
Οι δράστες, ένας 31χρονος και ένας 38χρονος, μετέβησαν στην αγροικία με το Ι.Χ. αυτοκίνητό τους και αφαίρεσαν τα τρία σκυλιά και στη συνέχεια αποχώρησαν με τα σκυλιά χωρίς να προλάβει ο ιδιοκτήτης να αντιδράσει.
Σύμφωνα με το thrakitoday.com, το συμβάν καταγγέλθηκε στις Αστυνομικές Αρχές, ωστόσο ο ίδιος ο ιδιοκτήτης φαίνεται πως βρέθηκε σε περιπέτειες, στην προσπάθεια του να βρει τα κλεμμένα ζώα, μιας και τα εντόπισε, ωστόσο βρέθηκε... στο κρατητήριο.
Είχε προηγηθεί μήνυση σε βάρος του για παραβίαση ξένης ιδιοκτησίας, μιας και επιχείρησε να πάρει πίσω τα σκυλιά του από τους δράστες.
Οι αστυνομικοί τελικώς συνέλαβαν τους δύο δράστες με τη σε βάρος τους δικογραφία το απόγευμα της Δευτέρας στον Νέο Ζυγό Ξάνθης.
Δυο εκ των σκυλιών βρέθηκαν στην κατοχή των δραστών και επεστράφησαν στον ιδιοκτήτη τους. Οι δύο δράστες έχουν απασχολήσει στο παρελθόν τις Αρχές για κλοπές, ενώ οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ξάνθης.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Βελτιωτική τροπολογία για την διαγραφή των «αιώνιων φοιτητών», κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος. Σύμφωνα με την ρύθμιση που παρουσίασε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο κ. Λοβέρδος, από την αυτοδίκαιη απώλεια της φοιτητικής ιδιότητας εξαιρούνται όσοι είχαν συμμετάσχει σε εξετάσεις, σε τουλάχιστον μία εξεταστική περίοδο κατά τα δύο προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη.
Σημειώνεται ότι, ο υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε στην Επιτροπή ότι θα προχωρήσει σε περαιτέρω βελτιωτική αλλαγή, με την οποία θα εξαιρούνται από την διαγραφή και όσοι φοιτητές έχουν δηλώσει απλά συμμετοχή σε εξεταστική περίοδο, τα δύο προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη.
«Μην συνδέσετε το όνομα σας με τραγωδίες ανθρώπων», υπογράμμισε από την πλευρά του ο επικεφαλής του τομέα παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης, επιμένοντας στην πρόταση του κόμματος του, να διαγράφονται όσοι φοιτητές δεν προσέλθουν να εγγραφούν τα δύο επόμενα ακαδημαϊκά εξάμηνα.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Λοβέρδος υποστήριξε ότι δεν κάνει τίποτα περισσότερο από το να εφαρμόσει τον νόμο που ψηφίστηκε το 2011 με την στήριξη πάνω από 250 βουλευτών.
Πρόσθεσε δε, ότι σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δώσει τα ίδια τα πανεπιστήμια, το δικαίωμα που παρείχε ο νόμος του 2011 να εξαιρεθούν από την διαγραφή οι φοιτητές που συμμετείχαν σε εξετάσεις, το διεκδίκησαν μόνο 25.000 από τους συνολικά 170.000 αιώνιους φοιτητές.
«Είναι ανάγλυφοι οι αριθμοί για αυτούς τους φοιτητές που επέδειξαν ενδιαφέρον μετά την ψήφιση του νόμου», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας. Παράλληλα, σημείωσε ότι ήδη το ΤΕΙ Αθηνών έχει ξεκινήσει από το 2007, επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου, τις διαγραφές όποιων δεν εγγράφονται σε δύο ακαδημαϊκά εξάμηνα και μέχρι σήμερα έχουν διαγραφεί 17.000 άτομα.
Συγκλονισμένη είναι η κοινωνία μίας μικρής κωμόπολης στο Βορειοδυτικό τμήμα της Λέσβου, όπου ένας ιεροψάλτης, κατηγορείται ότι ασέλγησε σε ανήλικο κοριτσάκι, ηλικίας μόλις εννέα ετών.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, ο κατηγορούμενος πλησίαζε το κοριτσάκι στο οποίο έδινε μικροδωράκια και αφού το απομόνωνε σε μοναχικούς χώρους, ασελγούσε εις βάρος του.
Η υπόθεση ήρθε στην επιφάνεια, όταν το μικρό κοριτσάκι πήγε κλαίγοντας στο σπίτι του και τρομαγμένο ζήτησε από τους γονείς του να μην το μαλώσουν, εξιστορώντας ότι ακριβώς είχε υποστεί.
Αμέσως ο πατέρας του παιδιού βγήκε στους δρόμους του χωριού, ψάχνοντας τον κατηγορούμενο κρατώντας ένα σιδερένιο λοστό για να τον χτυπήσει και να τον παραδώσει στην αστυνομία.
Οι συγχωριανοί του τελικά κατάφεραν να τον ηρεμήσουν και να αποφευχθούν τα χειρότερα. Οι γονείς του κοριτσιού κατέφυγαν στην αστυνομία, όπου κατήγγειλαν το γεγονός.
Η υπόθεση διαβιβάστηκε αμέσως στην Εισαγγελία Μυτιλήνης, όπου με τη βοήθεια ειδικής ψυχολόγου το θύμα κατέθεσε την περιπέτεια την οποία έζησε και διατάχθηκε η εξέτασή του από ιατροδικαστή, για να εξακριβωθεί αν έχει υποστεί βιασμό, ή άλλου είδους κακοποίηση.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, το περιστατικό είχε συμβεί πέντε περίπου ημέρες πριν το κοριτσάκι να μιλήσει στους γονείς του και είναι δύσκολο να υπάρχουν κάποια σημάδια κακοποίησης.
Όπως αναφέρει το lesvospost, οι κάτοικοι του χωριού γνωρίζουν ακόμη δύο τουλάχιστον κοριτσάκια, στα οποία ο φερόμενος ως δράστης ασέλγησε, όμως οι γονείς των παιδιών για να αποφύγουν το διασυρμό των παιδιών τους, δεν κατήγγειλαν τα περιστατικά στην αστυνομία.
Ο συγκεκριμένος κατηγορούμενος είχε απασχολήσει παλαιότερα και πάλι τη δικαιοσύνη, όταν είχε κακοποιήσει βάναυσα κάποια ζώα και είχε μηνυθεί.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Ο δημοφιλής ηθοποιός Ματ Ντέιμον έστειλε το δικό του μήνυμα - Δείτε το βίντεο.
Ο Ματ Ντέιμον χρησιμοποίησε την δημοφιλή πρόκληση ice bucket-το διαδικτυακό μπουγέλωμα δηλαδή για τη συγκέντρωση χρημάτων για φιλανθρωπικό σκοπό- προκειμένου να τονίσει την έλλειψη καθαρού νερού σε μη αναπτυσσόμενες χώρες, ρίχνοντας πάνω του νερό από την τουαλέτα.
Ο δημοφιλής ηθοποιός είναι συνιδρυτής του Water.org, της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που βοηθά στην παροχή ασφαλούς πόσιμου νερού και αποχέτευσης σε κοινότητες στην Αφρική, την Ασία και την Κεντρική Αμερική.
«Αυτό είναι πράγματι νερό τουαλέτας», είπε στο βίντεο «το συνέλεξα από τις τουαλέτες που έχουμε σπίτι. Για εσάς, συμπεριλαμβανομένων και της γυναίκας μου, που πιστεύετε ότι αυτό που κάνω είναι αηδιαστικό, σκεφτείτε ότι το νερό στις τουαλέτες της Δύσης είναι πιο καθαρό από αυτό στο οποίο έχουν πρόσβαση οι άνθρωποι στις υποανάπτυκτες χώρες», κατέληξε ο 43χρονος σταρ.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Ο ρόλος του Βασικού Μετόχου και οι κίνδυνοι για τους αδαείς και ανενημέρωτους επενδυτές.
Η προστασία των επενδυτών σε εταιρίες εισηγμένες στο χρηματιστήριο είναι μια ιδιαίτερα σοβαρή υπόθεση από χώρα σε χώρα και αντανακλά τη σοβαρότητα τόσο της ίδιας της χώρας, όσο και της νομοθεσίας, που την διέπει.
Η μείωση των καταθετικών επιτοκίων - σχεδόν σε μηδενικά επίπεδα - έχει οδηγήσει τους επενδυτές σε μεγάλο ποσοστό στο χρηματιστήριο. Οι επενδύσεις σε Μπλού Τσιπς, όπως η COCA COLA, η GILETTE, η GE, καθώς, και σε μεγάλες εταιρίες, που διέπονται από κανόνες ηθικής, είναι ίσως οι πιο σταθερές επενδύσεις, με ικανοποιητικά μερίσματα σε βάθος χρόνου. Οι επενδυτές, όμως, συγκινούνται περισσότερο, όταν επενδύουν σε εταιρίες, που υπόσχονται γρήγορη άνοδο της αξίας της μετοχής τους και άρα την ευκαιρία της γρήγορης πώλησης και της αποκόμισης κέρδους σε βραχύ χρονικό διάστημα, πολλές φορές πριν καν εισπράξουν το πρώτο μέρισμα από την επένδυσή τους.
Έτσι, επενδύουν σε εταιρίες, για τις οποίες πολλές φορές δε γνωρίζουν ούτε τη μετοχική τους δομή, ούτε με τι ποσοστό συμμετοχής οι βασικοί τους μέτοχοι έχουν κατορθώσει να τις ελέγχουν. Ο κίνδυνος λοιπόν να χάσουν τα χρήματά τους σε τέτοιες περιπτώσεις είναι τεράστιος. Ειδικά σε περιπτώσεις χωρών, που δε φημίζονται για τους ελεγκτικούς τους μηχανισμούς. Εκεί, ο επενδυτής σε μία εταιρία, η οποία ελέγχεται από ένα βασικό μέτοχο, που κατέχει πολύ μικρό ποσοστό μετοχών σε αυτή, κινδυνεύει όχι απλά να χάσει μέρος της αξίας της επένδυσής του, αλλά στην κυριολεξία να τον ληστέψουν.
Το παράδειγμα, που ακολουθεί, θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε όλα αυτά :
Ας θεωρήσουμε την περίπτωση, που μια εταιρία Α ελέγχεται από έναν ή δύο μετόχους, οι οποίοι από κοινού έχουν το 51% των μετοχών της. Με τη σειρά της, η εταιρία Α είναι ο Βασικός Μέτοχος της εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρίας Β, την οποία ελέγχει, κατέχοντας μόνο το 30% των μετοχών της. Έτσι, ο ιδιοκτήτης - manager της εταιρίας Α είναι αυτός, που ασκεί τη διοίκηση και της εταιρίας Β.
Με άλλα λόγια, κατέχοντας το 51% της Α, που ελέγχει το 30% της Β, ο Βασικός Μέτοχος στην ουσία μετέχει άμεσα στη Β με μόλις 15%. Τότε είναι, που ξεκινά κατ’ ουσία η σύγκρουση συμφερόντων.
Ο Βασικός αυτός Μέτοχος, που ελέγχει την εταιρία Β με μόλις 15%, για ποιον θα δουλεύει ;
Για τους μετόχους του υπόλοιπου 85%, ή για τον εαυτό του ;
Στις χώρες με ελλιπείς ή ανύπαρκτους ελεγκτικούς μηχανισμούς και με μειωμένη επιχειρηματική ηθική, είναι σίγουρο ότι θα δουλέψει για τον εαυτό του. Αυτό δε, που θα διαπιστώσει με καθυστέρηση ο επιπόλαιος επενδυτής, θα είναι τριγωνικές συναλλαγές με off shore εταιρίες, προς τις οποίες διοχετεύθηκαν μετρητά της εταιρίας, αντί να διανεμηθούν ως κέρδη στους μετόχους. Μάλιστα, ακόμη και αν παρουσιαστεί αύξηση των κερδών της εταιρίας, αυτό θα μεταφραστεί σε μεγάλο βαθμό σε αύξηση των μετρητών στο ταμείο της και όχι σε διανομή κερδών, μια και το... "γάλα" θα θέλει να το πιει μόνος του ο Βασικός Μέτοχος του 15%. Αυτό δεν μπορεί να γίνει γρήγορα, αλλά σταδιακά, και με διάφορα τιμολόγια εξόδων, πολλά εκ των οποίων στην πορεία μπορεί να αποδειχθούν πλαστά και εικονικά.
Με κάθε τρόπο, δηλαδή, ο κύριος του 15% θα επιχειρήσει να καρπωθεί και τα κέρδη των μετόχων του 85%.
Σε πολλές χώρες, που σήμερα έχουν αυστηρούς κανόνες ελέγχου και επιχειρηματικής ηθικής, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, πριν από αρκετά χρόνια οι επενδυτές κινήθηκαν κατά των Βασικών (μικρό) Μετόχων – διαχειριστών, που ήλεγχαν τις εταιρίες και τις έκλεψαν.
Προσοχή επομένως πού επενδύετε τα χρήματά σας !
Μελετήστε πρώτα, γνωρίστε το Management της εταιρίας και το Βασικό Μέτοχο, που το διορίζει, και δώστε ιδιαίτερη προσοχή με τι ποσοστό ελέγχει ο Βασικός Μέτοχος (πρόσωπο) μέσω άλλων εταιριών την εισηγμένη, στην οποία επενδύετε.
Διότι, στο τέλος της ημέρας, το αν οι αρχές ή/και οι άλλοι μέτοχοι θα ενοχλήσουν τον κλέφτη, είναι αμφίβολο.
Το ότι εσείς θα έχετε χάσει τα χρήματά σας, είναι το μόνο σίγουρο.
Ιστορικά οχήματα που έφτασαν τη φήμη των διάσημων κατόχων τους!
Εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάζονται κάθε χρόνο, βγαίνουν στους δρόμους, αλλάζουν χέρια μπόλικες φορές πριν παρέλθει τελικά ο καιρός τους και βρουν τη θέση τους στις μάντρες με τα παλιοσίδερα.
Κι ενώ η συντριπτική πλειονότητά τους περνά απαρατήρητη από την Ιστορία, συμβαίνει μια στο τόσο ένα αυτοκίνητο να γίνει ιστορικό, από τον ρόλο που διαδραμάτισε σε μια τραγωδία ή ιστορικό γεγονός, και να περάσει έτσι στα χρονικά της ανθρωπότητας με χρυσά γράμματα.
Κι ενώ τα μοντέλα του καιρού τους μετατρέπονται σε ανακυκλώσιμα υλικά, εκείνα αποκτούν μια δεύτερη ζωή, μένοντας σε μουσεία ή ιστορικές φωτογραφίες που τα κάνουν να περνούν στην αθανασία.
Κι ενώ το ποια αυτοκίνητα αξίζει να περιληφθούν στη λίστα με τα ιστορικά οχήματα είναι θέμα υποκειμενικής εκτίμησης, τη φήμη -καλή και κακή- των συγκεκριμένων δύσκολα μπορείς να την προσπεράσεις.
Και δεν μιλάμε φυσικά για διάσημα κινηματογραφικά αυτοκίνητα, αλλά για πραγματικά οχήματα με διαβόητα χρονικά…
Η Buick Electra 225 της Τζέιν Μάνσφιλντ
Η πλατινέ σεξοβόμβα μιας άλλης εποχής, η «Μέριλιν Μονρόε των φτωχών», επέβαινε με τον εραστή της και οδηγό του μοιραίου οχήματος Sam Brody στην Buick Electra, όταν αυτή σφηνώθηκε κάτω από αργοκίνητο φορτηγό τις πρώτες πρωινές ώρες της 29ης Ιουνίου 1967 στη Λουιζιάνα των ΗΠΑ. Και οι τρεις επιβαίνοντες της Buick σκοτώθηκαν επιτόπου, με τη Μάνσφιλντ ανάμεσά τους, αν και τα τρία μικρά παιδιά της που βρίσκονταν στα πίσω καθίσματα τη γλίτωσαν σαν από θαύμα.
Η «Buick που σκότωσε τη Μάνσφιλντ», όπως έμεινε γνωστό το αμάξι του 1966, εκτέθηκε σε δημόσιο θέαμα πριν βρει τη θέση της στο Μουσείο Τραγωδιών της Ιστορίας των ΗΠΑ στη Φλόριντα, μέχρι το κλείσιμό του τουλάχιστον το 1998. Τι απέγινε μετά κανείς δεν ξέρει, αν και οι φήμες κάνουν λόγο για συλλέκτη που απέκτησε το σμπαραλιασμένο αυτοκίνητο έναντι παχυλού ποσού…
Η Porsche 550 Spyder του Τζέιμς Ντιν
Γνωστός και για το πάθος του με τη σπορ αυτοκίνηση, ο «Επαναστάτης χωρίς αιτία» έφυγε από τη ζωή μέσα στο αγαπημένο του αυτοκίνητο. Το απόγευμα της 30ής Σεπτεμβρίου 1955, ο Ντιν και ο συνοδηγός του Rolf Wutherich συγκρούστηκαν μετωπικά με έτερο σπορ αμάξι στον Αυτοκινητόδρομο 41 της Καλιφόρνια, με την Porsche του ηθοποιού να υψώνεται στον αέρα πριν προσγειωθεί μέτρα μακριά. Παρά τη σφοδρή σύγκρουση, οι δύο επιβαίνοντες ανασύρθηκαν ζωντανοί, αν και ο Ντιν θα άφηνε την τελευταία του πνοή επιτόπου λίγο αργότερα.
Όσο για το κατεστραμμένο roadster του 1955, γνώρισε μια δεύτερη ζωή, καθώς για πολλά χρόνια έπαιρνε μέρος σε επιδείξεις οδικής ασφάλειας στην επικράτεια των ΗΠΑ ως το «αυτοκίνητο που σκότωσε τον Τζέιμς Ντιν». Έκτοτε τα ίχνη του έχουν χαθεί, αν και το πιθανότερο σενάριο είναι να φιγουράρει σε μυστικό γκαράζ συλλέκτη…
Το Rover P6 3500 της πριγκίπισσας του Μονακό
Η γνωστή ηθοποιός Γκρέις Κέλι που έγινε γαλαζοαίματη του μικρού πριγκιπάτου της Γαλλίας υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο στις 13 Σεπτεμβρίου 1982, την ώρα που οδηγούσε στους φιδίσιους δρόμους του Μονακό, και το αμάξι της σφηνώθηκε σε μια χαράδρα. Το τροχαίο την άφησε με σοβαρή εσωτερική αιμορραγία, από την οποία πέθανε δυστυχώς την επόμενη μέρα.
Όσο για τη μοίρα του αμαξιού, φαίνεται ότι οι βασιλικές οικογένειες έχουν άλλον τρόπο να χειρίζονται τέτοια θέματα, καθώς αποτραβήχτηκε διακριτικά από τα μάτια του κόσμου και κανείς έκτοτε δεν ξανάκουσε γι’ αυτό. Οι φήμες έκαναν πάντως λόγο για σμπαράλιασμα του αυτοκινήτου και εναπόθεσή του στον πυθμένα της Μεσογείου, ώστε να μην ξαναγίνει ποτέ λόγος για πάρτη του…
Οι Mercedes-Benz 770-K των ναζιστών του Χίτλερ
Πώς θα μπορούσε τα αυτοκίνητα των στελεχών του πλέον διαβόητου κακού του 20ού αιώνα να μην αποκτούσαν την ίδια κακή φήμη με τους ιδιοκτήτες τους; Ο Φύρερ παρήγγειλε ουκ ολίγα από τα θωρακισμένα αυτά μεγαθήρια να φιγουράρουν πλάι στα στελέχη του Γ’ Ράιχ και, όσο παράξενο κι αν ακούγεται, η πλειονότητά τους έχει επιβιώσει ως τις μέρες μας. Το πλέον γνωστό όλων είναι πιθανότατα αυτό που εκτίθεται στο Πολεμικό Μουσείο του Καναδά στην Οτάβα, το οποίο διασώθηκε από αμερικανό στρατιώτη κατά τις τελευταίες μέρες του Β’ Παγκοσμίου. Κατασχεμένο για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού, το κλασικό αυτοκίνητο πέρασε από πάμπολλα χέρια πριν βρει τη θέση του στις προθήκες του μουσείου το 1970.
Ένα δεύτερο δωρίστηκε από τον ίδιο τον Χίτλερ στον φιλανδό αρχιστράτηγο Carl Gustav Mannerheim ως επιστέγασμα της φιλανδο-γερμανικής συμμαχίας, το οποίο έπειτα από πολλές περιπέτειες κατέληξε σε αμερικανό βιομήχανο το 1948, ο οποίος το χρησιμοποίησε για φιλανθρωπικούς σκοπούς και εράνους. Ένα τρίτο φυλάσσεται στο Technisches Museum της γερμανικής πόλης Sinsheim, ενώ τα περισσότερα που σώζονται μέχρι σήμερα ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές στα πέρατα της οικουμένης…
H προεδρική λιμουζίνα του Ρόναλντ Ρίγκαν
Σαν την άλλη διαβόητη λιμουζίνα του προέδρου Κένεντι, έτσι κι αυτή έγινε από την πρώτη στιγμή διάσημη όταν ο νεοεκλεγείς Ρίγκαν πυροβολήθηκε την ώρα που επέβαινε σε αυτή έξω από το ξενοδοχείο Χίλτον της Ουάσιγκτον στις 30 Μαρτίου 1981. Αντίθετα όμως από τον δολοφονημένο Κένεντι, η σφαίρα που έγραφε το όνομα του Ρίγκαν αστόχησε, επιτρέποντας έτσι στον πρόεδρο να ολοκληρώσει δύο θητείες στο ανώτατο αξίωμα των ΗΠΑ.
Το ίδιο μάλιστα αυτοκίνητο, το διαβόητο Ford Lincoln Continental του 1972, είχε ήδη δει άλλη μια προεδρική απόπειρα δολοφονίας! Αυτή τη φορά ήταν ο πρόεδρος Τζέρι Φορντ που πυροβολήθηκε από κοντινή απόσταση την ώρα που έμπαινε στη λιμουζίνα του. Σήμερα το προεδρικό όχημα στρογγυλοκάθεται στο Henry Ford Museum του Μίσιγκαν, δίπλα στη μοιραία λιμουζίνα του Κένεντι…
Το Ford Model 730 των Μπόνι και Κλάιντ
Λίγοι παράνομοι έχουν καταφέρει ιστορικά να μαγνητίσουν το συλλογικό φαντασιακό με τον τρόπο που το έκαναν οι δύο νεαροί ληστές τραπεζών, οι Μπόνι Πάρκερ και Κλάιντ Μπάροουζ. Ήταν στα χρόνια της Μεγάλης Ύφεσης όταν το V8 Ford, μέσα στο οποίο πέθαναν, έγινε διασημότητα από μόνο του: σε ενέδρα της αστυνομίας σε κομητεία της Λουιζιάνα το πρωινό της 23ης Μαΐου 1934, το ζευγάρι έπεφτε νεκρό χωρίς να έχει καν τη δυνατότητα να παραδοθεί. Ο Τύπος της εποχής, σε γενναίες δόσεις υπερβολής, ισχυριζόταν ότι τα δύο άψυχα σώματα έφεραν πάνω τους περισσότερες από 160 σφαίρες, τέτοια ήταν η μανία του νόμου με την πάρτη τους.
Όσο για το αμάξι-«σουρωτήρι», έγινε σύμβολο της γκαγκστερικής εποχής και εκτέθηκε σε αναρίθμητες εκθέσεις και εκδηλώσεις, πριν καταλήξει να πουληθεί το 1988 στο Primm Valley Resort and Casino της Νεβάδα έναντι 250.000 δολαρίων. Το Ford Model 730 Deluxe Sedan του 1934 εκτίθεται σήμερα στο παράρτημα του Terrible’s Casino της Νεβάδα στο Μισούρι…
Η Mercedes-Benz W140 της πριγκίπισσας Νταϊάνα
Ήταν τις πρώτες πρωινές ώρες της 31ης Αυγούστου 1997 όταν η Νταϊάνα Σπένσερ, πρώην σύζυγος του πρίγκιπα Καρόλου της Ουαλίας και μέλλουσα βασίλισσα της Αγγλίας -αν δεν τον χώριζε!-, σκοτωνόταν σε φριχτό τροχαίο δυστύχημα στους δρόμους του Παρισιού. Σε μια σειρά γεγονότων για τα οποία δεν υπάρχει συναίνεση μέχρι και σήμερα, η επίσημη ιστορία ισχυρίζεται ότι το αμάξι του βαθύπλουτου μνηστήρα της Lady Di, Ντόντι αλ Φαγιέντ, προσέκρουσε σε τσιμεντένιο κράσπεδο με μεγάλη ταχύτητα.
Το αμάξι που προσπαθούσε να αποφύγει τα αδιάκριτα μάτια των παπαράτσι σκότωσε επιτόπου τον Ντόντι και τον οδηγό του, αφήνοντας την Νταϊάνα και ένα τρίτο άτομο σοβαρά τραυματισμένους, με τη Lady Di να ξεψυχά λίγο αργότερα στο νοσοκομείο. Όσο για τη σμπαραλιασμένη Mercedes, φαίνεται να εξαφανίζεται αμέσως μετά το θανάσιμο δυστύχημα: πιθανότατα χάθηκε από προσώπου γης ήσυχα και διακριτικά τόσο για να μείνει ήρεμη η βασιλική οικογένεια της Βρετανίας όσο και για μη γίνει το αμάξι μακάβριο ενθύμιο ενός τραγικού γεγονότος…
Το λεωφορείο Νο 2857 της Ρόζα Παρκς
Σε μια από τις στιγμές που καθόρισαν τον 20ό αιώνα, τουλάχιστον σε επίπεδο ανθρώπινων δικαιωμάτων, ήταν την 1η Δεκεμβρίου 1955 όταν η 42χρονη Αφρο-Αμερικανή και κάτοικος του διαβόητου Μοντγκόμερι της Αλαμπάμα αρνήθηκε να σηκωθεί από τη θέση της και να τη δώσει σε λευκό άντρα, κάτι που θα την έφερνε ευθύς αμέσως στο κρατητήριο. Το παγκόσμιο σύμβολο του κοινωνικού αγώνα Ρόζα Παρκς, με την απλή αυτή πράξη κοινωνικής ανυπακοής έμελλε να πυροδοτήσει έναν τυφώνα κοινωνικών γεγονότων και διεκδικήσεων, που όχι μόνο θα έδινε τη μεγάλη αφορμή για όλο το κίνημα των Αφρο-Αμερικανών της δεκαετίας του ’60, αλλά και τυπικό τέλος στις πολιτικές διαχωρισμού στον αμερικανικό Νότο.
Το λεωφορείο TDH-3610 της General Motors του 1948 παρέμεινε σε λειτουργία μέχρι το 1970, όταν αποσύρθηκε και αγοράστηκε από «κύριο», που το άφησε να σαπίζει στην αυλή του λειτουργώντας ως αποθήκη! Οι απόγονοί του αποφάσισαν να το πουλήσουν το 2000 και στην ηλεκτρονική δημοπρασία νικητής βγήκε το Henry Ford Museum, το οποίο πλήρωσε 428.000 δολάρια για να το αποκτήσει! Αφού το αναπαλαίωσε και το έκανε να μοιάζει όπως ήταν το 1955, σήμερα όλοι έχουν τη δυνατότητα να δουν από κοντά ένα από τα ιστορικότερα οχήματα του 20ού αιώνα…
Η ανοιχτή προεδρική λιμουζίνα του Κένεντι
Άλλο ένα μνημειώδες γεγονός της αμερικανικής ιστορίας έχει να κάνει με τραγικό όχημα, αυτή τη φορά τη σκούρα μπλε λιμουζίνα μέσα στην οποία επέβαινε ο πρόεδρος Κένεντι όταν πυροβολήθηκε θανάσιμα στους δρόμους του Ντάλας στις 22 Νοεμβρίου 1963. Το χρονικό της τραγωδίας παραείναι γνωστό για να αναφερθεί.
Όσο για τη Ford Lincoln κάμπριο του 1961, μετά τη δολοφονία υποβλήθηκε σε δραστική ανακατασκευή, μέχρι και hard top έγινε στο τέλος(!), για να μη μοιάζει καθόλου με κείνη τη φοβερή μέρα του 1963. Η λιμουζίνα χρησιμοποιήθηκε από τέσσερις ακόμα προέδρους μέχρι την απόσυρσή της το 1977 και σήμερα εκτίθεται στο Henry Ford Museum, αν και δεν μοιάζει πια καθόλου με την πρώτη της εκδοχή…
Το Graf & Stift Double Phaeton του Φραντς Φέρντιναντ
Εδώ μιλάμε για το αμάξι που πήρε μέρος σε ένα από τα πλέον διαβόητα γεγονότα του 20ού αιώνα, στη γέννηση ενός πολέμου! Το κλασικό κομψοτέχνημα του 1911, ένα αμάξι που προοριζόταν για τους γαλαζοαίματους της Ευρώπης, ήταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ο αρχιδούκας της Αυστροουγγαρίας και η σύζυγός του, ο οποίος έμελλε να βρει τραγικό τέλος στους δρόμους του Σαράγεβο στις 28 Ιουνίου 1914.
Η δολοφονία του Φραντς Φέρντιναντ σύντομα κλιμακώθηκε σε διπλωματικό και πολιτικό επεισόδιο, οδηγώντας τελικά στο ξέσπασμα του Μεγάλου Πολέμου, που άφησε αρκετά εκατομμύρια νεκρούς. Όσο για τη μοίρα του τραγικού οχήματος, αναρίθμητοι αστικοί μύθοι το περιέβαλλαν στη συνέχεια, όλοι τους όμως πλαστοί. Στην πραγματικότητα το αμάξι βρήκε μόνιμη στέγη στο Μουσείο Στρατιωτικής Ιστορίας της Βιέννης, όπου και παραμένει μέχρι σήμερα, ζοφερό απομεινάρι του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου…
Το ζώο τραυματίστηκε από διερχόμενο όχημα - Δείτε το βίντεο.
Τυχερό στάθηκε ένα κοάλα στην Αυστραλία που σώθηκε από Πυροσβέστες, οι οποίοι το εντόπισαν σε κατάσταση σοκ στον κορμό ενός δέντρου.
Το ζώο τραυματίστηκε από διερχόμενο όχημα. Μετά τον τραυματισμό του αναζήτησε καταφύγιο σε ένα δέντρο, αλλά για καλή του τύχη, το εντόπισαν οι πυροσβέστες της περιοχής. Οι διασώστες κάνοντάς του μαλάξεις κατάφεραν να το επαναφέρουν και να το μεταφέρουν σε κέντρο περίθαλψης άγριων ζώων.
Στο βίντεο που ακολουθεί πυροσβεστική ομάδα δίνει το «φιλί της ζωής» στο ζώο και στη συνέχεια το σκεπάζει με μια κουβέρτα.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβεβαιώσεις και για την ομαλή καταβολή των συντάξεων.
«Η ομαλή καταβολή των συντάξεων είναι εγγυημένη και διασφαλισμένη για όλους ανεξαιρέτως τους συνταξιούχους» διαβεβαιώνει ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Γιάννης Βρούτσης, αποκλείοντας παράλληλα κατηγορηματικά οποιαδήποτε αλλαγή των ηλικιακών ορίων για όλους όσους συνταξιοδοτούνται με ειδικές διατάξεις.
Σε δηλώσεις του, με αφορμή την ανακοίνωση των στοιχείων της 15ης έκθεσης του πληροφοριακού συστήματος «Ήλιος» για τον μήνα Αύγουστο, ο υπουργός Εργασίας σημειώνει ότι «η ταμειακή ισορροπία του ασφαλιστικού συστήματος έχει ενισχυθεί σημαντικά, με τις αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί από τον Ιούνιο του 2012 και με την για πρώτη φορά οργανωμένη και συστηματική προσπάθεια αντιμετώπισης της αδήλωτης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής».
Ακόμη ο κ. Βρούτσης τονίζει πως «δεν πρόκειται να προβούμε σε καμία αλλαγή ανατρέποντας οικογενειακούς προγραμματισμούς». Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία της έκθεσης του συστήματος «Ήλιος» με τις συντάξεις και τα επιδόματα για τον μήνα Αύγουστο, η συνταξιοδοτική δαπάνη για το πρώτο οκτάμηνο του 2014 ανέρχεται σε 18.450.323.134,84 ευρώ και κινείται εντός των προγραμματισμένων στόχων της συνταξιοδοτικής δαπάνης και της απορρόφησης πόρων του Κρατικού Προϋπολογισμού για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.
Συγκεκριμένα, από την καταβολή του 66,67% που προβλέπει ο προϋπολογισμός και αντιστοιχεί σε 7,32 δισ. ευρώ της συνολικής κρατικής επιχορήγησης των ασφαλιστικών ταμείων για το 2014, έχει απορροφηθεί το 66,13% που αντιστοιχεί σε 7,26 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, η συνολική μηνιαία δαπάνη για συντάξεις τον μήνα Αύγουστο ανέρχεται σε 2.313.908.898,06 ευρώ.
Το μέσο μηνιαίο εισόδημα από συντάξεις γήρατος ανέρχεται στα 945,73 ευρώ. Ο αριθμός των συνταξιούχων ανέρχεται σε 2.656.430 άτομα και ο συνολικός αριθμός των καταβαλλόμενων συντάξεων ανέρχεται σε 4.486.321 εκ των οποίων οι 11.520 καταβάλλονται σε υπηκόους άλλων χωρών.
Σε ό,τι αφορά τα προνοιακά επιδόματα, ο συνολικός αριθμός των δικαιούχων προνοιακών επιδομάτων ανέρχεται σε 163.823 και ο συνολικός αριθμός των καταβαλλόμενων επιδομάτων ανέρχεται σε 172.667.
Η συνολική μηνιαία δαπάνη για επιδόματα τον Αύγουστο ανέρχεται σε 54.957.200 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη δαπάνη για το πρώτο οκτάμηνο του 2014 ανέρχεται σε 437.667.366 εκατ. ευρώ.
Ενδιαφέρον εμφανίζει το στοιχείο ότι ενώ ο αριθμός των συνταξιούχων εμφανίζει μικρή μείωση και από 2.714.191 που ήταν τον Ιούνιο του 2013, φθάνει στους 2.656.430 τον Αύγουστο του 2014, το μέσο εισόδημα από συντάξεις εμφανίζει αύξηση και από περίπου 910 ευρώ τον Ιούνιο του 2013 φθάνει στα 945 ευρώ τον Αύγουστο του 2014.
Αντίστοιχη είναι και η αύξηση της μηνιαίας συνταξιοδοτικής δαπάνης, δηλαδή του ποσού που καταβάλλουν τα ασφαλιστικά ταμεία. Από 2.250 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2013, φθάνει στα 2.313 δισ. ευρώ τον Αύγουστο του 2014.
Το πληροφοριακό σύστημα «Ήλιος» παρέχει, για πρώτη φορά, στοιχεία για τη μηνιαία εισροή των νέων συνταξιούχων ανά ταμείο κύριας ασφάλισης και κατηγορία σύνταξης. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, τον Ιούνιο προστέθηκαν 9.707 νέοι συνταξιούχοι, τον Ιούλιο 12.696 και τον Αύγουστο 12.549. Συνολικά, στο τρίμηνο προστέθηκαν 34.952 νέοι συνταξιούχοι.
Ο μεγαλύτερος αριθμός νέων συνταξιούχων εντοπίζεται στο ΙΚΑ, σε ποσοστό που αγγίζει περίπου το 54,4% για τους δικαιούχους κύριας σύνταξης.
Τέλος, το 23% των συνταξιούχων είναι ηλικίας άνω των 81 ετών, το 32% κυμαίνεται μεταξύ 71 και 80 ετών, το 40% μεταξύ 51 έως 70 ετών, ενώ μόλις το 1% είναι συνταξιούχοι ηλικίας μικρότερης των 25 ετών. Τα υψηλότερα ποσά σύνταξης λαμβάνουν συνταξιούχοι ηλικίας μεταξύ 56 έως 65 ετών.
Διαμαρτυρία για την ειδική εκπαίδευση στις 2 Σεπτεμβρίου.
Στο υπουργείο Παιδείας δίνει ραντεβού την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου στις 11 το πρωί η Ε.Σ.Α.μεΑ για να διαμαρτυρηθεί για τα δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών, λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά.
Η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητά να δοθεί άμεσα λύση στην εργασιακή επισφάλεια των εκπαιδευτικών με αναπηρία σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.
Ζητά επίσης την άμεση ψήφιση και εφαρμογή της διάταξης που θα επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς με αναπηρία να διορίζονται ως αναπληρωτές στη γενική εκπαίδευση σε ποσοστό 10%, όπως είχε συμφωνηθεί με το Υπουργείο, καθώς και την επανεξέταση της κατάργησης του πίνακα Α, που έχει οδηγήσει σε τρομερή αγωνία τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία. Να καταργηθεί η ρατσιστική εγκύκλιος για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Εκπαίδευση με την οποία ζητούνται σύμφωνα με το άρθρο 7 του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα ν. 3528/2007 ιατρικές γνωματεύσεις παθολόγου και ψυχιάτρου μόνο από τους εκπαιδευτικούς που είναι άτομα με αναπηρία και προσλαμβάνονται βάσει κοινωνικών κριτηρίων.
Η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητά την διενέργεια του διαγωνισμού ειδικής εκπαίδευσης μέσω ΑΣΕΠ άμεσα για να λυθεί το μείζον αυτό θέμα που ταλαιπωρεί το χώρο της ειδικής εκπαίδευσης επί πολλά χρόνια, καθώς και την άρση διαθεσιμότητας εξειδικευμένων εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης με τον κωδικό γενικής αγωγής και εκπαίδευσης και προέκταση «50» και επανασύσταση των καταργούμενων οργανικών τους θέσεων.
«Το σχολικό κουδούνι πρέπει να χτυπήσει την ίδια ώρα και την ίδια ημέρα για όλους τους μαθητές, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς» αναφέρει στην ανακοίνωσή της.
Ασύλληπτη ψαριά, με πιθανότητες επιτυχίας μία στα δύο εκατομμύρια, είχε την τύχη να ζήσει μία 14χρονη με τον πατέρα της, όταν μάζευαν τις παγίδες για αστακούς κοντά στο Πόρτλαντ των ΗΠΑ.
Η 14χρονη Μέγκαν ΛαΠλάντ δεν πίστευε στα μάτια της όταν στις παγίδες της ανακάλυψε έναν μπλε αστακό!
Το χρώμα αυτό στο μαλακόστρακο είναι πολύ σπάνιο και οφείλεται σε μία γενετική ανωμαλία που προκαλεί την αλλαγή του χρώματος στο κέλυφος του αστακού.
Οι ωκεανολόγοι εκτιμούν ότι μόλις ένας στους δύο εκατομμύρια αστακούς έχουν αυτό το μπλε χρώμα.
Λόγω της σπάνιας εμφάνισης του αστακού, που πήρε το όνομα «Σκάιλερ» από τη μικρή Μέγκαν, το μαλακόστρακο «απέφυγε την κατσαρόλα» και φιλοξενείται στο ενυδρείο του Μέιν στο λιμάνι Γουέστ Μπούθμπεϊ, παρέα με άλλους τρεις μπλε αστακούς και έναν.. πορτοκαλί.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Το τελικό πακέτο διορθώσεων στον ΕΝΦΙΑ, ώστε να υπάρξουν τις επόμενες μέρες οι απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις, συμφωνήθηκε κατά τη σημερινή σύσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου.
Στη διάρκεια της σύσκεψης, το οικονομικό επιτελείο παρουσίασε τα αποτελέσματα της μελέτης των σχετικών με τον ΕΝΦΙΑ θεμάτων και ελήφθησαν οι τελικές αποφάσεις.
Αύριο, ο υπουργός των Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης θα προβεί σε αναλυτικότερη ενημέρωση όσον αφορά στις τελικές διορθωτικές αποφάσεις για τον ΕΝΦΙΑ, οι οποίες έχουν ως εξής:
* Η πρώτη παρέμβαση αφορά στην αλλαγή των τιμών προσδιορισμού της αξίας των οικοπέδων στις περιοχές εντός σχεδίου και εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού ακινήτων, σε πάνω από 400 περιοχές, σε ολόκληρη την ελληνική περιφέρεια. Εκεί είχε δημιουργηθεί το μεγάλο πρόβλημα κι' αυτό διορθώνεται πλήρως. Σε όλες αυτές τις περιοχές θα ισχύσουν οι περσινές τιμές προσδιορισμού της αξίας γης, εκτός από εκείνες όπου ο φετινός προσδιορισμός ήταν μικρότερος. Σε κάθε περίπτωση θα ισχύσει ο μικρότερος προσδιορισμός της αξίας γης ανάμεσα στις περσινές και στις φετινές τιμές, ώστε να υπάρξει το μεγαλύτερο όφελος για το φορολογούμενο.
* Επίσης θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση, ώστε να απλουστευθούν οι διαδικασίες για να λάβουν τις εκπτώσεις και τις απαλλαγές φόρου όσοι τις δικαιούνται. Κυριότερες τέτοιες αλλαγές αφορούν στην κατάργηση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Ακόμα στις περιπτώσεις αναπηρίας 80% δεν θα χρειάζονται νέα πιστοποιητικά, θα αρκεί όσοι τις δικαιούνται να αποστέλλουν αυτά που ήδη υπάρχουν ηλεκτρονικά στις φορολογικές αρχές.
* Ακόμα, θα απλουστευθούν οι διαδικασίες για τις εκπτώσεις φόρου στα διατηρητέα κτίσματα και οι απαλλαγές φόρου από τα δεσμευμένα. Στόχος είναι όσοι δικαιούνται αυτές τις μειώσεις ή τις απαλλαγές, να μπορέσουν να τις πάρουν χωρίς ταλαιπωρία, αλλά και χωρίς καταστρατηγήσεις της νομοθεσίας. Τέλος, θα υπάρξουν και κάποιες ακόμα άμεσες διορθώσεις, όπως για παράδειγμα η απαλλαγή ολόκληρης της Κεφαλονιάς από τον ΕΝΦΙΑ για έναν χρόνο, πράγμα που αποτελεί και κυβερνητική δέσμευση μετά τον πρόσφατο σεισμό, αλλά και την απαλλαγή μεμονωμένων ακινήτων περιουσιών που έχουν πλήρως αχρηστευθεί λόγων παλαιότερων σεισμών σε άλλες περιοχές της Ελλάδας (όπως σε περιπτώσεις που έγινε μετεγκατάσταση κατοίκων κλπ.)
* Όλες αυτές οι νομοθετικές παρεμβάσεις θα κατατεθούν αύριο και θα ψηφιστούν τις επόμενες μέρες. Το κοινό, άλλωστε, ήδη γνωρίζει και περιμένει αυτά τα διορθωτικά μέτρα.
* Παράλληλα, όμως, θα εξεταστεί αναλυτικά ολόκληρο το σύστημα, ώστε παρόμοια σφάλματα να μην προκύψουν ξανά. Από την ώρα που θα νομοθετηθούν οι αλλαγές θα χρειαστούν μερικές ημέρες ώστε το ηλεκτρονικό σύστημα να μπορέσει να ανοίξει ξανά και να μπορέσουν οι φορολογούμενοι να δουν τις νέες χρεώσεις τους ή και να κάνουν τις νέες αλλαγές για να πάρουν τις εκπτώσεις που δικαιούνται.
Στο μεταξύ, όμως, το υπουργείο Οικονομικών θα ενημερώσει αναλυτικά το κοινό και τους λογιστές για τα σφάλματα που έκαναν οι ίδιοι οι φορολογούμενοι στις υποβολή των δηλώσεών τους, ώστε να μπορέσουν να λάβουν τις εκπτώσεις ή τις απαλλαγές, όποιοι τις δικαιούνται και να υπάρξει ακρίβεια και δικαιοσύνη στην αποτίμηση της φορολογίας τους.
* Έτσι το δημόσιο θα διορθώσει τα σφάλματα που έκανε το ίδιο, ενώ παράλληλα θα βοηθήσει τους φορολογούμενους να διορθώσουν τα σφάλματα που έγιναν από τη δική τους πλευρά. Όπως για παράδειγμα οι διορθώσεις για τα ημιτελή και για τον επιμερισμό της επιβάρυνσης μεταξύ ψιλής κυριότητας και επικαρπίας. Στόχος είναι το σύστημα να ανοίξει ξανά μέχρι τη 15η Σεπτεμβρίου, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μπορέσουν να κάνουν τις τροποποιητικές δηλώσεις τους εγκαίρως και η πρώτη δόση να καταβληθεί ως τις 30 Σεπτεμβρίου.
* Οι δόσεις αποπληρωμής του ΕΝΦΙΑ θα είναι έξι, αντί για πέντε που είχε προβλεφθεί αρχικά, πράγμα το οποίο επίσης θα νομοθετηθεί άμεσα. Και θα εκτείνονται οι δόσεις μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, χωρίς να επηρεάζουν καθόλου την εκτέλεση του τρέχοντος Προϋπολογισμού.