Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

Πως να αντιμετωπίσετε τα κουνούπια με φυσικά μέσα


- Δενδρολίβανο, βασιλικός, φασκόμηλο, δυόσμος, λεμονόχορτο, ευκάλυπτος, λεβάντα, σκόρδο, σιτρονέλα και γεράνι: Φυτέψτε τα οπουδήποτε γύρω από το σπίτι και κυρίως κοντά σε ανοίγματα (πόρτες και παράθυρα) ή προμηθευτείτε τα αντίστοιχα αιθέρια έλαια. Εδώ θα πρέπει να δείξετε προσοχή, μια που κάποια έλαια δεν ενδείκνυνται για εγκύους και βρέφη.

- Έχει αποδειχθεί πως η επαρκής λήψη της βιταμίνης Β1 δρα κατά των τσιμπημάτων των κουνουπιών.

- Οι τροφές πλούσιες σε κάλιο, όπως οι μπανάνες για παράδειγμα, έχει αποδειχθεί πως το γαλακτικό οξύ που παράγεται μετά την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κάλιο έλκει τα κουνούπια. Επίσης η κατανάλωση μπύρας αυξάνει τις πιθανότητες να προσελκύσουμε κουνούπια.

- Τα κουνούπια έλκονται από τα σκούρα ρούχα που «δεσμεύουν» τη θερμότητα καθώς και από ρούχα με λουλουδάτα σχέδια ή έντονα χρώματα. Φοράμε ρούχα που μας κρατούν δροσερούς και προτιμάμε ρούχα με μακριά μανίκια και άνετα παντελόνια, ιδιαίτερα τις απογευματινές και βραδινές ώρες.

- Εξίσου θελκτικά για τα κουνούπια είναι όλα τα φρουτένια και λουλουδάτα αρώματα.

- Χρησιμοποιούμε κουνουπιέρες ειδικά στο παιδικό κρεβάτι και στο καρότσι, και τις ελέγχουμε τακτικά για τρύπες.

- Στο σπίτι τοποθετούμε σήτες σε παράθυρα, φεγγίτες και αεραγωγούς τζακιού.

- Οι ανεμιστήρες της οροφής, δυσχεραίνουν την προσέγγιση των εντόμων. Όσο για τα κλιματιστικά, βοηθούν, επειδή ο δροσερός αέρας μειώνει τη δραστηριότητα των κουνουπιών.

- Για τους εξωτερικούς χώρους προτιμούμε λαμπτήρες κίτρινου χρώματος, επειδή προσελκύουν λιγότερο τα κουνούπια.

- Αφήνουμε κομμένες φέτες λεμονιού σε ένα πιατάκι μέσα στο δωμάτιο να «μαζέψει» τα κουνούπια και να τα απομακρύνει.

Αν παρόλα αυτά δεν καταφέρατε να ξεφύγετε από τα τσιμπήματα, μπορείτε να καταπραΰνετε την αίσθηση της φαγούρας με μία αλοιφή από ίσα μέρη νερό (ή ξίδι) και μαγειρική σόδα και να την εφαρμόσετε τοπικά στο σημείο που θέλετε. Άλλες πολύ καλές λύσεις είναι να τρίψουμε πάνω στο επίμαχο σημείο μία σκελίδα σκόρδο, φρέσκα φύλλα μαντζουράνας, να ρίξουμε λίγο χυμό λεμονιού ή αλόη. Επίσης, μια πολύ καλή επιλογή είναι και το βαλσαμόλαδο.


Πηγή: http://www.boro.gr

Μέτρα για τον περιορισμό της πλαστικής σακούλας


Προωθούνται από το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Την προώθηση σύναψης εθελοντικής συμφωνίας με τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, προκειμένου να περιοριστεί η χρήση της πλαστικής σακούλας μεταφοράς, θα επιδιώξει η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) που διαβιβάστηκε στη Βουλή. Οι ποσότητες πλαστικής συσκευασίας -συμπεριλαμβανομένων και των πλαστικών σακουλών- που διατέθηκαν στην αγορά το 2012, σύμφωνα με στοιχεία που διαθέτει το ΥΠΕΚΑ, ανέρχονταν σε 184.915 τόνους.

Τα υλικά συσκευασίας, υποσύνολο των οποίων συνιστά η πλαστική σακούλα, αποτελούν ένα από τέσσερα ρεύματα προτεραιότητας του «Εθνικού Σχεδίου Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων» που βρίσκεται σε εξέλιξη. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού που είναι στην ευθύνη του ΥΠΕΚΑ, προβλέπονται δράσεις επικοινωνίας και δημοσιότητας με στόχο την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αναφορικά με τη χρήση της πλαστικής σακούλας. Επιπρόσθετα, προβλέπεται η προώθηση σύναψης εθελοντικής συμφωνίας με τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, για την πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων συσκευασίας, στο πλαίσιο της οποίας θα εξεταστούν και δράσεις προαγωγής των επαναχρησιμοποιούμενων σακουλών. Όπως διευκρινίζεται με το έγγραφο, οι δράσεις του κανονιστικού πλαισίου θα εξεταστούν μετά την έκδοση της σχετικής Οδηγίας της ΕΕ, για τη μείωση της κατανάλωσης λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς και κατά την ενσωμάτωση αυτής στην ελληνική έννομη τάξη.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος κάνει επίσης γνωστό ότι, στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων, εξετάζεται η δυνατότητα χωριστής συλλογής της πλαστικής συσκευασίας.

Το έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή έπειτα από ερώτηση που είχε καταθέσει ο ανεξάρτητος βουλευτής Γρηγόρης Ψαριανός, επισημαίνοντας ότι οι πλαστικές σακούλες μεταφοράς έχουν κυρίαρχο ρόλο στη θαλάσσια ρύπανση. Ο βουλευτής παρέθετε στην ερώτησή του στοιχεία της Κομισιόν, σύμφωνα με τα οποία 98,6 δισεκατομμύρια πλαστικές σακούλες διατέθηκαν στην αγορά της ΕΕ το 2010, εκ των οποίων περίπου το 92% ήταν λεπτές με πάχος λιγότερο των 0,05 χιλιοστών, ουσιαστικά μη επαναχρησιμοποιούμενες.



Διαφημιστικές πινακίδες μετατρέπονται σε σπίτια αστέγων


Μια ιδιοφυής ιδέα Σλοβάκων αρχιτεκτόνων.

Θα αποκτήσουν χρησιμότητα και θα προσφέρουν στέγη σε ανθρώπους που την έχουν ανάγκη. Ο λόγος για διαφημιστικές πινακίδες, οι οποίες θα μετατραπούν… σε σπίτια.

Η Σλοβακία πρωτοπορεί μέσω μιας αρχιτεκτονικής-σχεδιαστικής ομάδας, η οποία παρουσίασε μια πρωτότυπη και συνάμα ιδιοφυή ιδέα, για να προσφέρει μια λύση στο πρόβλημα της στέγασης αρκετών ανθρώπων που ζουν στους δρόμους. Παρουσίασε ένα σχέδιο βάσει του οποίου σκοπεύει να αξιοποιήσει τις διαφημιστικές πινακίδες που φιγουράρουν σε αρκετά σημεία της χώρας.

«Εγκέφαλος» του σχεδίου που ονομάζεται «Gregory’s Project» είναι ο ένας εκ των αρχιτεκτόνων –που επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμος-και το υλοποιεί με τη βοήθεια των συνεργατών του. Συγκεκριμένα στόχος του είναι να μετατραπούν οι πινακίδες αυτές σε μικρά, οικονομικά και πρακτικά σπίτια για άστεγους.

Για να γίνει πιο παραστατική, αλλά και κατανοητή η ιδέα αυτή, η ομάδα δημιούργησε ψηφιακές απεικονίσεις για το πώς φαντάζεται τα σπίτια αυτά. Το σχήμα τους θα είναι τριγωνικό και θα διαθέτουν σαλόνι, κρεβατοκάμαρα, κουζίνα, γραφείο, μπάνιο και κάποια θα έχουν και έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κρεβάτι. Η δομή αυτή θα απαιτεί «ελάχιστο κόστος συντήρησης, το οποίο θα μπορούσε να καταβάλλεται εν μέρει από την ενοικίαση του πίνακα από την εκάστοτε εταιρεία που τον χρησιμοποιεί για διαφήμιση», αναφέρουν οι εμπνευστές του σχεδίου. Μάλιστα, εξήγησαν ότι θα κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να γίνει πραγματικότητα η ιδέα και να βοηθηθούν οι άστεγοι.

Τα κτίρια αυτά θα βρίσκονταν σε συγκεκριμένες περιοχές ώστε η ηλεκτροδότηση, η ύδρευση και το νερό να είναι διαθέσιμα. Υπολογίζεται ότι ένα από αυτά τα σπίτια θα κόστιζε περίπου 4.000 €, ενώ τα έσοδα από την διαφήμιση για τον κάθε πίνακα τον χρόνο είναι περίπου 3.600 €.















Το νέο αστέρι του σερφ είναι μόλις 9 ετών!


Ο Kobi Clements ξεκίνησε σε ηλικία ενός έτους και όνειρό του είναι να γίνει επαγγελματίας.

Ήταν μόλις ενός έτους, όταν ο πατέρας του τον πήρε μαζί του σε μια σανίδα του σερφ σε διακοπές τους στη Χαβάη.

Εκεί ο Kobi Clements κατάλαβε ότι το σέρφινγκ είναι η μεγάλη του αγάπη. Τώρα στην ηλικία των εννέα ετών, ο Kobi θεωρείται ένα ανερχόμενο αστέρι του συγκεκριμένου θαλάσσιου σπορ και η φήμη του έχει εξαπλωθεί πέρα από την περιοχή Ναραμπίν στο Βόρειο Σίδνεϊ, όπου μένει.

Σε συνέντευξή του στη Daily Mail Αυστραλίας ο 9χρονος Kobi είπε ότι αγαπά το σέρφινγκ και ότι ελπίζει να γίνει επαγγελματίας σέρφερ όταν μεγαλώσει με τον μπαμπά του να καμαρώνει βλέποντας τον γιο του να ακολουθεί τα δικά του βήματα, καθώς και ο ίδιος στο παρελθόν έκανε επαγγελματικά σέρφινγκ. Ο εννιάχρονος αγωνίζεται σε μία σειρά τοπικών διαγωνισμών σε διάφορα μέρη και έχει κλέψει όλες τις εντυπώσεις.

«Ο Kobi είναι πολύ ταπεινός. Εξακολουθεί να αγαπά το σχολείο και όταν όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι φίλοι του λένε "αυτό που έκανες ήταν εκπληκτικό", εκείνος φαίνεται να μην ενδιαφέρεται τόσο για αυτό» εξομολογείται ο πατέρας του.

Πολλοί είναι αυτοί, μάλιστα, που τον συγκρίνουν με το μεγάλο αστέρι του σερφ, Kelly Slater.



















Τα γενέθλια της γηραιότερης φώκιας του κόσμου


Τη λένε Σνούτι και έκλεισε τα 66
.
Αντί για τούρτα έφτιαξαν ένα έδεσμα μόνο για τον Σνούτι, το οποίο είχε και κεράκια. Έγραφαν 66 όσα και τα χρόνια που γιόρτασε μια φώκια που ζει σε θαλάσσιο πάρκο της Νότιας Φλόριντα και θεωρείται η γηραιότερη στον κόσμο και δη μεταξύ αυτών που ζουν υπό… αιχμαλωσία.

Παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα θαλάσσια θηλαστικά που βρίσκονται ελεύθερα στη φύση δεν ξεπερνούν τα 30 χρόνια –πολλά μάλιστα ούτε καν τα 10, λόγω των κινδύνων που δημιουργεί ο άνθρωπος- ο Σνούτι αποτελεί την εξαίρεση, γι’ αυτό και τα γενέθλια του γιορτάστηκαν με μεγαλοπρέπεια.

Η συμπαθέστατη φώκια, την οποία λατρεύουν οι επισκέπτες του θαλάσσιου πάρκου, ζει σε ανάλογο περιβάλλον (πάρκα) από τη στιγμή που γεννήθηκε, το 1948. Γι’ αυτό και δεν μπόρεσαν ποτέ να την αφήσουν ελεύθερη, καθότι δεν έχει μάθει να επιβιώνει. Ο Σνούτι δεν μπορεί να βρει μόνος του φαγητό και ιδίως τα λαχανικά που τον ταΐζουν και του δίνουν τον… τίτλο της πιο μεγάλης σε ηλικία φώκιας. Μαρούλια, καρότα, λάχανο, μπρόκολο βρίσκονται στο καθημερινό μενού του.















Στο σφυρί πόλη των ΗΠΑ για 1,5 εκατ. δολάρια


Λέγεται Αλαντίν και έχει 15 κατοίκους.

Σε περίπτωση που διαθέτετε 1,5 εκατομμύριο δολάρια και θέλετε να τα ξοδέψετε μπορείτε να… αγοράσετε μια πόλη. Κι όμως, ονομάζεται Αλαντίν, βρίσκεται στην πολιτεία του Γουαϊόμινγκ στις ΗΠΑ και βγαίνει στο σφυρί.

Η μικρή αυτή πόλη έχει μόλις 15 κατοίκους –από πέντε οικογένειες όλες κι όλες- οι οποίοι ζουν σε μία έκταση 300 στρεμμάτων. Παράλληλα, διαθέτει 15 κτίρια, μεταξύ των οποίων και ένα πλήρως λειτουργικό παντοπωλείο. Εκτός αυτών, διαθέτει μαγαζί για προμήθειες ψαρέματος, αλλά και καταστήματα με μαναβική, αντίκες, είδη τέχνης και μπυραρίες. Πάντως, όποιος το κάνει το τόλμημα, θα πρέπει να έχει κατά νου ότι θα χρειαστεί να εργαστεί σκληρά και μάλιστα επτά μέρες τη βδομάδα, όπως είναι οι ρυθμοί της αγοράς στην μικρή πόλη.

Ιδιοκτήτες της πόλης Αλαντίν είναι ο Ρικ Μπρενγκλ και η σύζυγός του Τζούντι, οι οποίοι αγόρασαν την πόλη προ 28 ετών. «Ο σύζυγός μου μού αγόρασε την πόλη όταν τα παιδιά μας πήγαν στο πανεπιστήμιο. Τώρα θέλουμε να πάμε παρακάτω» δήλωσε η Τζούντι Μπρένγκλ, η οποία την είχε δεχθεί ως δώρο (!).

Να σημειωθεί ότι η Αλαντίν δεν είναι η πρώτη πόλη που βγαίνει στο σφυρί. Πέρυσι πωλήθηκε σε δημοπρασία η πόλη Μπιούφορντ στις Η.Π.Α. που έχει έναν μόνο κάτοικο, ο οποίος εκτελεί και καθήκοντα δημάρχου (είναι δηλαδή δήμαρχος του εαυτού του) έναντι 900 χιλιάδων δολαρίων.



Οι ιδιοκτήτες της πόλης, το ζεύγος Μπρεγκλ.









Πρόστιμα 373.000 ευρώ για περιβαλλοντικές παραβάσεις


Επιβλήθηκαν από το ΥΠΕΚΑ σε 12 μονάδες
.
Απόφαση για την επιβολή προστίμων, συνολικού ύψους 373.450 ευρώ, σε 12 μονάδες για παραβάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, υπέγραψε έπειτα από εισήγηση της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, ο ειδικός γραμματέας Υδάτων, δρ. Κωνσταντίνος Τριάντης.

Μεταξύ των μονάδων περιλαμβάνονται επιχείρηση Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ), επιχείρηση σκραπ, επιχείρηση συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων, επιχείρηση ανακύκλωσης, υγειονομική μονάδα, επιχείρηση οικοδομικών υλικών, βιομηχανία αλουμινίου, κεραμοποιία, δήμος (ΟΤΑ), δύο χοιροτροφικές επιχειρήσεις και μία κονσερβοποιία.

Όπως έγινε γνωστό από το ΥΠΕΚΑ, τα πρόστιμα αναφέρονται σε περιβαλλοντικές παραβάσεις που διαπιστώθηκαν κατά τη διάρκεια ελέγχων από επιθεωρητές περιβάλλοντος, με κυριότερες τις παραβάσεις σε θέματα διαχείρισης επικίνδυνων βιομηχανικών, αστικών και άλλων αποβλήτων, υπερβάσεις τιμών εκπομπών, παράνομη διάνοιξη δρόμου και μη τήρηση των περιβαλλοντικών όρων.



Βρήκε μαμά… με την τρίτη!


Ο 7 μηνών Kecil κοιμάται πιο άνετα στην αγκαλιά της.

Ο Kecil ο μικρός ουρακοτάγκος τα βρήκε «σκούρα» από την πρώτη στιγμή που ήρθε σε αυτόν τον κόσμο, αφού τόσο η βιολογική του μητέρα όσο και η πρώτη θετή του μητέρα τον απέρριψαν.

Ο επτά μηνών μικρούλης με την αξιολάτρευτη φάτσα, ωστόσο, φάνηκε τυχερός την τρίτη φορά… και βρήκε ένα μητρικό πρότυπο στο πρόσωπο της Maggie, μιας 53χρονης ουρακοτάγκου από το Βόρνεο, η οποία ζει στο ζωολογικό κήπο του Σικάγου.

Παρά το προχωρημένο της ηλικίας της, η Maggie είχε αποδειχυθεί εξαιρετική μητέρα και κατά το παρελθόν, όταν το 2002 είχε αναλάβει υπό τη φροντίδα της έναν ακόμη μικρό ουρακοτάγκο.

Ήδη φροντίζει τον Kecil –του οποίου το όνομα σημαίνει «μικρός» στην Ινδονησία- εδώ και ένα μήνα και οι υπεύθυνοι του πάρκου, εκφράζουν την πεποίθηση ότι οι δυο τους θα τα πάνε πολύ καλά και στο μέλλον.



Σύμφωνα με δημοσίευμα της Daily Mail, εκτιμάται ότι έχουν μείνει περίπου 40.000 ουρακοτάγκοι σε άγρια κατάσταση στη Φύση, με τον πληθυσμό τους να έχει μειωθεί κατά 50% από το 1990.

Οι ειδικοί εκτιμούν, ακόμη, ότι κάθε χρόνο πεθαίνουν περίπου 5.000 ουρακοτάγκοι, κάτι που σημαίνει ότι το συγκεκριμένο είδος μπορεί να εξαφανιστεί στο -όχι και πολύ μακρινό-μέλλον.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Και οι σκύλοι νιώθουν ζήλια


Οι σκύλοι ζηλεύουν το αφεντικό τους, αν αυτό δείχνει ενδιαφέρον για κάποιον άλλο σκύλο, ακόμη και ψεύτικο, όπως επιβεβαιώνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η διαπίστωση δεν αναμένεται να εκπλήξει όσους διαθέτουν σκύλο και έχουν ήδη μάλλον διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τις ζηλιάρικες αντιδράσεις του "καλύτερου φίλου" τους. Σε κάθε περίπτωση, η μελέτη δείχνει ότι το αίσθημα της ζήλειας έχει βαθιές εξελικτικές ρίζες και δεν αποτελεί «προνόμιο» των ανθρώπων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια ψυχολογίας Κριστίν Χάρις του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια - Σαν Ντιέγκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "PLoS One", σύμφωνα με το "Science", τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και τη βρετανική «Γκάρντιαν», μελέτησαν 36 σκύλους μαζί με τα αφεντικά τους, τους οποίους βιντεοσκόπησαν.

Τα περισσότερα σκυλιά, που προέρχονταν από 14 διαφορετικές ράτσες, αλλά ήσαν όλα σχετικά μικρά (μια προφύλαξη των επιστημόνων μήπως τα πράγματα έβγαιναν εκτός ελέγχου λόγω υπερβολικής ζήλειας από κάποιον θεόρατο σκύλο!), έδειχναν αδιάφορα, όταν το αφεντικό τους έκανε κάτι άλλο, π.χ. διάβαζε φωναχτά ένα βιβλίο.

Όταν όμως το αφεντικό τους έπαιζε με έναν ψεύτικο σκύλο ή ακόμη και με έναν κουβά που είχε πάνω του ζωγραφισμένο έναν σκύλο, τότε η συμπεριφορά των σκυλιών άλλαζε δραματικά. Τα συμπαθή τετράποδα έκαναν ό,τι μπορούσαν για να του αποσπάσουν την προσοχή από το "ανταγωνιστικό" αντικείμενο, γαυγίζοντας, κουνώντας την ουρά τους, μπαίνοντας ανάμεσα στο αφεντικό τους και στον ψεύτικο σκύλο, σπρώχνοντας τον έναν ή τον άλλο κ.α. Αρκετοί σκύλοι μάλιστα -το 42%- δάγκωναν την κούκλα - σκύλο, που με το πάτημα ενός κουμπιού γαύγιζε κουνώντας για λίγο την ουρά της και την οποία μάλλον θεωρούσαν ζωντανή.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, πιθανότατα πρόκειται για μια απλή -και γνώριμη στους ανθρώπους- μορφή ζήλειας, που πηγάζει από την έλλειψη προσοχής και στοργής λόγω της ύπαρξης κάποιου "ανταγωνιστή". Η Χάρις εκτίμησε ότι είναι μια πρωτογενής μορφή ζήλειας, ανάλογη αυτής που δείχνουν τα μωρά, τα οποία, όπως έχει δείξει μία προηγούμενη έρευνα, ήδη από την ηλικία των έξι μηνών ζηλεύουν, όταν η μαμά τους στρέφει την προσοχή της σε κάποια μεγάλη κούκλα. Πιθανώς η ζήλεια είναι ένα αίσθημα που βοηθούσε στην επιβίωση (εξασφάλιση τροφής, προστασίας κ.α.), γι' αυτό "καλωδιώθηκε" εξελικτικά στον εγκέφαλο των κοινωνικών ζώων και των ανθρώπων.

Πάντως δεν πείθονται όλοι οι επιστήμονες ότι αυτό που νιώθουν τα σκυλιά, είναι όντως ζήλια ανθρώπινου τύπου. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η ζήλεια δεν είναι ένα απλό, αλλά ένα πολύπλοκο συναίσθημα, που προϋποθέτει περίπλοκες σκέψεις για τον εαυτό και τους άλλους, κάτι που δεν είναι δυνατό για έναν σκύλο.

Άλλοι επιστήμονες όμως αντιτείνουν ότι όχι μόνο η ζήλεια είναι τελικά απλή και εν μέρει έμφυτη, άρα όχι παράξενο που τη νιώθουν -εκτός από τα μωρά- και οι σκύλοι, αλλά επιπλέον, όπως έχουν δείξει άλλες έρευνες, οι τετράποδοι φίλοι μας φαίνεται να νιώθουν και άλλα οικεία στους ανθρώπους συναισθήματα, όπως ενοχή.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την Χάρις, η ζήλεια είναι η τρίτη συχνότερη αιτία ανθρωποκτονιών παγκοσμίως. Ευτυχώς πάντως οι σκύλοι δεν φαίνεται να πέφτουν στο επίπεδο των ανθρώπων.


Πηγή: http://www.enikos.gr

Ψάρεψε καρχαρία μήκους δυόμισι μέτρων


Έναν καρχαρία μήκους δυόμισι μέτρων έβγαλαν τα δίχτυα ενός ψαρά στα Ίρια της Αργολίδας.

Η χθεσινή ψαριά ενός κατοίκου της περιοχής, ο οποίος έβγαλε στην παραλία το μεγάλο καρχαρία συγκεκριμένου είδους συναντάται συχνά στα ελληνικά πελάγη, έγινε το…talk of the town.

Γυρνώντας από το πρωινό ψάρεμα με το καΐκι του, ο κ. Βασίλης έσυρε στην ακρογιαλιά το κήτος, το οποίο ζυγίζει 150 κιλά, με αποτέλεσμα πλήθος κόσμου να συγκεντρωθεί στην παραλία, για να το θαυμάσει.



Οι συζητήσεις για τον καρχαρία που ψαρεύτηκε ανοιχτά του Αργολικού κόλπου έδιναν κι έπαιρναν, με αποτέλεσμα λίγο αργότερα ολόκληρη η περιοχή να συζητάει γι’ αυτό. Τα μικρά παιδιά που βρέθηκαν χθες το πρωί στην παραλία δεν έκρυψαν επίσης το θαυμασμό τους για το «φόβο και τρόμο» των θαλασσών, που, όμως, είναι ανίσχυρος μπροστά στον άνθρωπο και με τις φωτογραφικές τους μηχανές άρχισαν να απαθανατίζουν το κήτος.

Όπως έγινε κατόπιν γνωστό, τεμαχίστηκε και μία από αυτές τις μέρες πρόκειται να γίνει νόστιμος μεζές και το κυρίως πιάτο σε βραδινό τραπέζι που θα γίνει προς τιμήν του ψαρά.


Πηγή: http://www.enikos.gr/

Ηλικιωμένος πετάει τα μπαστούνια του και χορεύει σαν… έφηβος


Σημασία δεν έχει πόσο ετών είναι κάποιος, αλλά πόσο νιώθει. Και ο ηλικιωμένος κύριος που θα δείτε στο βίντεο σίγουρα δεν νιώθει μεγάλος. Προφανώς και απολαμβάνει το γλέντι και όταν αποφασίζει να χορέψει πετάει τα μπαστούνια του και κλέβει την παράσταση...

Δείτε το βίντεο




Πηγή: http://www.enikos.gr

Έτσι θα είναι τα αεροπορικά ταξίδια το 2024!


Αυτοματοποιημένα συστήματα, ολογράμματα και πολυτελείς εγκαταστάσεις.

Αν έχετε κουραστεί από τους συνεχείς ελέγχους ασφαλείας στα αεροδρόμια, τις μεγάλες ουρές στα εκδοτήρια καρτών επιβίβασης και τα άβολα καθίσματα των αεροπλάνων, κάντε υπομονή, έρχεται τι ταξίδι του μέλλοντος!

Η ταξιδιωτική ιστοσελίδα skyscanner.net κυκλοφόρησε την τελευταία της έρευνα σχετικά με το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών και τα αποτελέσματα θα σας εκπλήξουν.



Πάνω από 50 εμπειρογνώμονες του ταξιδιού συνεργάστηκαν για να παρουσιάσουν μια έκθεση, που παρουσιάζει πως θα είναι τα ταξίδια το 2024. Σε δέκα χρόνια, σύμφωνα με την έκθεση, τα αεροπορικά ταξίδια θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένα.

Τα γκισέ για το check-in θα έχουν εξαλειφθεί πλήρως και οι επιβάτες θα μπορούν να ελέγχουν και να παρακολουθούν το χρόνο αναμονής μέσω των κινητών συσκευών τους.



Η ασφάλεια θα ενισχυθεί με την χρήση καρτών με βιομετρικά δεδομένα στη θέση των διαβατηρίων και τα σκάνερς θα είναι σε θέση να επεξεργάζονται τα άτομα που περνούν από το αεροδρόμιο, εξασφαλίζοντας ότι οι απαγορευμένες ουσίες θα αφαιρούνται άμεσα, με την ταυτόχρονη μείωση των μακρών ελέγχων ασφαλείας.

Η ανησυχία για τις χαμένες αποσκευές θα ανήκει στο παρελθόν, με προκαθορισμένες, ανιχνευτό ψηφιακές ετικέτες, που θα διαθέτουν όλα τα στοιχεία της πτήσης και τις πληροφορίες προορισμού.



Παράλληλα, τα αεροδρόμια θα αλλάξουν δραστικά και θα περιλαμβάνουν σύγχρονες εγκαταστάσεις, όπως γκαλερί τέχνης, κινηματογράφους 3D, κήπους, ακόμα και κέντρα για γιόγκα.



Οι καινοτομίες κατά τη διάρκεια της πτήσης περιλαμβάνουν τη δυνατότητα συνομιλίας των επιβατών με φίλους και συγγενείς με ένα σύστημα ολογράμματος, που θυμίζει την εφαρμογή του Skype και θα είναι εξοπλισμένο με κορυφαία ηχητικά συστήματα, ενώ τέλος τα καθίσματα θα προσαρμόζονται στο σώμα κάθε ταξιδιώτη, προσφέροντας άνετο ταξίδι.




Δημιούργησαν «καλώδιο» οπτικών ινών από... αέρα


Η πρωτοποριακή τεχνολογία ανοίγει νέες δυνατότητες επικοινωνίας.

Επιστήμονες δημιούργησαν «καλώδια» οπτικών ινών, δίχως να βασιστούν σε τίποτα άλλο πέραν ενός λέιζερ και του... αέρα.

Στην ουσία, οι επιστήμονες βρήκαν έναν τρόπο να κάνουν τον αέρα να συμπεριφέρεται σαν οπτική ίνα. Αν και σε αρχικό ακόμη στάδιο ανάπτυξης, η πρωτοποριακή τεχνολογία ανοίγει νέες δυνατότητες επικοινωνίας, επιτρέποντας στο μέλλον την τοποθέτηση οπτικών «καλωδίων» οπουδήποτε στη Γη ή ακόμη και στο διάστημα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή φυσικής και μηχανικής Χάουαρντ Μίλτσμπεργκ του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό οπτικής «Optica», κατάφεραν να δημιουργήσουν μια απομίμηση καλωδίου οπτικής ίνας στον αέρα, με τη χρήση των λεγόμενων οδηγών κύματος ή κυματοδηγών.

Ενώ οι συμβατικές οπτικές ίνες κατασκευάζονται από δύο διαφανή υλικά που παγιδεύουν και επιβραδύνουν το φως που μεταφέρει δεδομένα, όταν αυτό περνάει διαμέσου τους, κατευθύνοντάς το έτσι σε συγκεκριμένα σημεία, οι ερευνητές δημιούργησαν, με τη βοήθεια τεσσάρων ισχυρών δεσμών λέιζερ, έναν «δακτύλιο» αέρα χαμηλής πυκνότητας γύρω από έναν πυρήνα πιο πυκνού αέρα. Το φως κινείται γύρω από αυτό τον πυκνό αέρινο πυρήνα, σαν να βρίσκεται περιορισμένο από αόρατα αέρινα τοιχώματα μέσα σε μια οπτική ίνα.



Το αέρινο «καλώδιο» διαρκεί απειροελάχιστα κλάσματα του δευτερολέπτου, αλλά ο χρόνος αυτός είναι αρκετός για να σταλεί ένα σήμα. Αν το ίδιο σήμα στελνόταν απλώς μέσω του αέρα -και όχι μέσω της «αέρινης οπτικής ίνας»- τότε το φως θα διασκορπιζόταν και το σήμα θα εξασθενούσε.

Μέχρι στιγμής οι ερευνητές έχουν δοκιμάσει τέτοιες αέρινες «ίνες» σε μια ακτίνα ενός μέτρου, επιτυγχάνοντας να μεταδώσουν σήμα κατά 50% πιο ισχυρό απ' ό,τι αν μεταδιδόταν στην ίδια απόσταση μόνο μέσω του αέρα (χωρίς το «καλώδιο»). Υπολογίζεται ότι αν καταστεί εφικτή η μετάδοση σε πολύ μεγαλύτερη απόσταση, π.χ. 1.000 μέτρων, μέσω μιας τέτοιας αέρινης «ίνας», τότε το σήμα θα είναι 1.000 φορές ισχυρότερο απ' ό,τι αν είχε μεταδοθεί απλώς στον αέρα, καθώς όσο μεγαλώνει η απόσταση, τόσο πιο πολύ διασκορπίζεται το φως, άρα το οπτικό σήμα εξασθενεί ολοένα περισσότερο.

Οι ερευνητές μπόρεσαν επίσης όχι μόνο να στείλουν ένα σήμα μέσω του αέρινου «καλωδίου», αλλά και να λάβουν σήμα δια της ιδίας οδού. Οι δυνητικές πρακτικές εφαρμογές είναι ποικίλες, όπως επικοινωνίες λέιζερ μεγάλων αποστάσεων, ανίχνευση ρύπανσης στην ατμόσφαιρα, δημιουργία υψηλής ανάλυσης τοπογραφικών χαρτών μέσω LIDAR (ένα είδος ραντάρ που χρησιμοποιεί λέιζερ αντί για ραδιοκύματα), νέου τύπου όπλα λέιζερ κ.α.

Πρώτα όμως, οι ερευνητές πρέπει να αποδείξουν ότι όντως αυτοί οι αέρινοι «κυματοδηγοί» μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αποστάσεις τουλάχιστον 50 μέτρων. Αν αυτό συμβεί, τότε πράγματι ανοίγει μια γκάμα πολλών δυνατοτήτων για το μέλλον.



Έξυπνη ζώνη καταλαβαίνει πότε... κοιμάται ο οδηγός


Τον ειδοποιεί με ηχητικό σήμα.

Μια «έξυπνη» ζώνη αυτοκινήτου, η οποία παρακολουθεί συνεχώς τους παλμούς της καρδιάς και την αναπνοή του οδηγού και τον ειδοποιεί με ηχητικό σήμα, όταν «καταλαβαίνει» ότι αυτός πάει να αποκοιμηθεί στο τιμόνι, δημιούργησαν ισπανοί ερευνητές.

Η ζώνη διαθέτει ειδικούς ηλεκτρονικούς αισθητήρες που καταγράφουν τους ρυθμούς της αναπνοής και των χτύπων της καρδιάς. Όταν αυτοί πέφτουν πολύ, μία ένδειξη ότι ο οδηγός κινδυνεύει να τον πάρει ο ύπνος, τότε η ζώνη «κουδουνίζει» για να τον ξυπνήσει έγκαιρα.

Οι ερευνητές του Εμβιομηχανικού Ινστιτούτου της Βαλένθια, με επικεφαλής τον Χοσέ Σόλαθ, σύμφωνα με τις βρετανικές «Ντέιλι Μέιλ» και «Τέλεγκραφ», δήλωσαν ότι το σύστημα παρακολούθησης - αφύπνισης με την ονομασία HARKEN μπορεί να σώσει τη ζωή του οδηγού, αν είναι κουρασμένος ή μεθυσμένος.

Το σύστημα βασίζεται σε «έξυπνα» υφάσματα που έχουν ενσωματωμένους τους ηλεκτρονικούς αισθητήρες και τα οποία τοποθετούνται τόσο στη ζώνη, όσο και στο κάλυμμα της θέσης του οδηγού. Αυτά τα υλικά είναι κατασκευασμένα από ίνες και νήματα με ηλεκτρικές ιδιότητες και αναμιγνύονται με τα συνήθη υλικά από τα οποία φτιάχνονται οι ζώνες και τα καθίσματα.

Προς το παρόν, το νέο σύστημα έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε κλειστές πίστες αγώνων, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες στους ισπανικούς δρόμους. Εκτός από τον προειδοποιητικό ήχο, μια πιο βελτιωμένη εκδοχή θα επιτρέπει στο σύστημα να αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος και να το οδηγεί στην άκρη του δρόμου.

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι τα τροχαία που οφείλονται σε κόπωση του οδηγού, είναι περίπου 50% πιθανότερο να οδηγήσουν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό. Η υπνηλία μειώνει τον χρόνο αντίδρασης ενός οδηγού, τη συγκέντρωση και την εγρήγορσή του, πράγμα που μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Τέτοια δυστυχήματα είναι πιο πιθανό να συμβούν σε εθνικές οδούς ή σε μονότονους επαρχιακούς δρόμους, στη διάρκεια μακρινών ταξιδιών, ιδίως τα βράδια (από τις 2 έως τις 6 τα χαράματα), καθώς και τις μεσημεριανές ώρες μετά το φαγητό και το ποτό.

Οι νεαροί άνδρες οδηγοί, οι οδηγοί φορτηγών και οι εργαζόμενοι σε νυχτερινές βάρδιες ανήκουν κατ’ εξοχήν στην ομάδα υψηλού κινδύνου να αποκοιμηθούν ενόσω οδηγούν.

Η κόπωση του οδηγού ευθύνεται για το 20% έως 35% των σοβαρών τροχαίων. Σε πάνω από 6.000 υπολογίζονται οι θάνατοι στην Ευρώπη κάθε χρόνο εξαιτίας της κόπωσης.



Χάκερς στοχεύουν σε δεδομένα από διασυνδεδεμένα οχήματα


Νέα έρευνα για τους κινδύνους σε προσωπικά δεδομένα των χρηστών των αυτοκινήτων.

Νέα έρευνα καταδεικνύει τους κινδύνους από τα σύγχρονης τεχνολογίας διασυνδεδεμένα οχήματα. Ψηφιακοί εγκληματίες «στοχεύουν» σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα χρηστών των αυτοκινήτων αλλά και σε ενημερώσεις λογισμικού και διαδικτυακές εφαρμογές.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το Interactive Advertising Bureau (IAB) στην Ισπανία με τη συνεργασία των εταιρειών Kaspersky Lab, Applicantes και τη Motor.com είναι η πρώτη ετήσια μελέτη για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα.
Σκοπός της μελέτης είναι να προσφέρει μια συνολική επισκόπηση της αγοράς των διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων, συνδυάζοντας όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, ώστε να προσφέρει απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα.

Επιπλέον, η έρευνα επιχειρεί να παρατηρήσει συνολικότερα το οικοσύστημα λογισμικού που προσφέρουν σήμερα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, το οποίο είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένο.

Ο Βιθέντε Ντίαθ, επικεφαλής ασφαλείας της Kaspersky Lab, ήταν υπεύθυνος για το κομμάτι της έρευνας που αφορούσε τα πιθανά ζητήματα ασφάλειας που εγείρονται από τη σύνδεση των αυτοκινήτων στο Διαδίκτυο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν οι οδηγοί δεν μπορούν να αγνοήσουν πλέον τις ανησυχίες για την ασφάλεια των επικοινωνιών και των διαδικτυακών υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνονται στη νέα γενιά των διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων.

Σήμερα, τα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν μόνο ηλεκτρονικά βοηθήματα για την οδήγηση, αλλά προσφέρουν και δυνατότητες πρόσβασης σε κοινωνικά δίκτυα και λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σύνδεσης με «έξυπνες» συσκευές, υπολογισμού διαδρομής κλπ.

Αυτές οι τεχνολογίες προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα στους οδηγούς, φέρνουν, όμως, και νέους κινδύνους για τους χρήστες.

Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η ανάλυση των παραγόντων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ψηφιακές επιθέσεις και ατυχήματα.

Τα προσωπικά δεδομένα, οι ενημερώσεις και οι εφαρμογές των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων για αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αποτελέσουν τρεις ξεχωριστούς φορείς επίθεσης για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

«Τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα μπορούν να ανοίξουν την πόρτα σε απειλές που υπάρχουν εδώ και καιρό στον κόσμο των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των «έξυπνων» τηλεφωνικών συσκευών. Για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορεί να ανακαλύψουν ότι οι κωδικοί τους έχουν κλαπεί. Με αυτό τον τρόπο, η θέση του οχήματός τους θα μπορούσε να εντοπιστεί, ενώ οι πόρτες του θα μπορούσαν να ξεκλειδωθούν εξ αποστάσεως. Τα ζητήματα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας και οι σημερινοί οδηγοί οφείλουν να έχουν επίγνωση των νέων κινδύνων που δεν υπήρχαν προηγουμένως», δήλωσε ο Ντίαθ.