Σάββατο 5 Ιουλίου 2014

Οι περιβόητες αστοχίες του μάρκετινγκ


Όταν η «τοποθέτηση προϊόντος» πυροβολεί αδιακρίτως!

Υπάρχουν φορές που ακόμα και οι ειδικοί βαρούν στον βρόντο, φέρνοντας όλεθρο και καταστροφή στις φίρμες που εμπιστεύονται τις υπηρεσίες τους.

Κι ενώ το μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού δεν εκτιμά ακριβώς τις διαφημίσεις παντού, η διαβόητη «τοποθέτηση προϊόντος» αποτελεί πια αναπόσπαστο τμήμα της ψυχαγωγίας και της showbiz.

Κι έτσι ο δούρειος ίππος της διαφήμισης εισβάλλει από τα παράθυρα στα πιο περίεργα μέρη!

Μετά λοιπόν τις ηχηρότερες γκάφες του επιχειρηματικού κόσμου, ας δούμε τις όχι και τόσο πετυχημένες κινήσεις του μάρκετινγκ…

Dark Vador Burger



Όσο φαν κι αν είσαι του «Star Wars» και του Darth Vader προσωπικά, θα έβαζες ποτέ στο στόμα σου χάμπουργκερ με κατάμαυρο ψωμάκι; Η ευρωπαϊκή αλυσίδα φαστ-φουντ Quick συνεργάστηκε λοιπόν με την τρισδιάστατη εκδοχή του «Phantom Menace» φιλοτεχνώντας ένα μπέργκερ βγαλμένο κατευθείαν από τα έγκατα ηφαιστείου! Κι αν όλα αυτά μπορείς να τα καταπιείς, γιατί το είπαν Dark Vador; Dark Vador!

Θεματικά φέρετρα προϊόντων



Υπάρχουν άνθρωποι που συνδέουν τη ζωή τους με προϊόντα, γιατί λοιπόν να μη θέλουν να τα πάρουν μαζί τους και στον άλλο κόσμο; Έτσι φαίνεται να σκέφτηκαν τα δαιμόνια μυαλά του μάρκετινγκ και θέλησαν να βάλουν μια πρόκληση στο κοινό, να αποδείξει δηλαδή την πίστη του στην μπράντα ακόμα και μεταθανάτια! Κι έτσι κυκλοφορούν αθλητικές κάσες, μουσικές, σε σχήμα καραμέλας, αλλά και στα χρώματα αγαπημένων προϊόντων και δημοφιλών τηλεοπτικών και κινηματογραφικών προγραμμάτων. Κάτι που σε κάνει να λες ότι επειδή σταμάτησε η καρδιά σου, δεν σημαίνει ότι ξόφλησες σώνει και καλά ως καταναλωτής…

McDonald’s φιγούρες από τον «Μάγο του Οζ»



Ο «Μάγος του Οζ» πρωτοκυκλοφόρησε το 1939. Και ήταν το 2007 όταν, για άγνωστο λόγο, τα McDonald’s αποφάσισαν να τον επαναφέρουν στο προσκήνιο λανσάροντας μια σειρά από φιγούρες που πωλούνταν με κάθε Happy Meal. Κι αν ο ετεροχρονισμός δεν ήταν αρκετός, οι κούκλες παραήταν περίεργες και τρομακτικές, ιδανικές για τα παιδιά της οικουμένης! Η Ντόροθι βάλθηκε να κατατρομάξει τα παιδάκια μπας και φάνε το μπεργκερο-φαΐ τους;

Ο Σέρλοκ Χολμς πουλάει καφέ



Η αλυσίδα 7-11 τοποθέτησε τον κινηματογραφικό Σέρλοκ Χολμς στον καφέ και τα σνακ της, αν και ο λόγος της σύνδεσης του αξιότιμου βρετανού ντετέκτιβ με την αλυσίδα σουπερμάρκετ διέφευγε από όλους. Ίσως αυτό να ήταν το μυστήριο της υπόθεσης! Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Χολμς εμφανίστηκε να προωθεί και το νέο σνακ της φίρμας, το Taquito. Άλλο ένα μυστήριο που κλήθηκε να εξιχνιάσει ο διαπρεπής ντετέκτιβ: τι στο καλό ήταν το Taquito;

Τα άπειρα προϊόντα του Mr. T



Ο Mr. T κατάφερε να γίνει τοπική διασημότητα στις ΗΠΑ εκεί στη δεκαετία του ’80, όταν εμφανίστηκε στο «Rocky 3» και κατόπιν στο «The A-Team». Παρά το γεγονός λοιπόν ότι η τοποθέτηση προϊόντος δεν πάει συνήθως χέρι-χέρι με συγκεκριμένους ηθοποιούς, ο Mr. T πρωτοπόρησε στον τομέα ρίχνοντας στην αγορά τόνους κυριολεκτικά από όλα τα τρελά και απίθανα προϊόντα με τη φιγούρα του μοστραρισμένη πάνω τους! Το γιατί, παραμένει υπόθεση εργασίας…

Η Popeye’s σε συμφωνία με τον Εωσφόρο



Κάθε μπράντα που σέβεται τον εαυτό της οφείλει να διερωτηθεί: «Πώς μπορούμε να διαφημίσουμε την ιδέα ότι το προϊόν μας είναι μια καλή επιλογή;». Κι έτσι η Popeye’s αποφάσισε ότι η καλύτερη απάντηση ήταν να συνδέσει το προϊόν της με τον Πρίγκιπα του Σκότους! Έκλεισε συμφωνία λοιπόν για την τοποθέτηση των κοτόπουλών της στην ταινία του Άνταμ Σάντλερ «Little Nicky», στην οποία ο δημοφιλής ηθοποιός ενσαρκώνει έναν από τους γιους του Σατανά. Στην πρώτη κιόλας σκηνή της ταινίας, ο γόνος του Διαβόλου κάθεται σε ένα παγκάκι δίπλα σε ένα σκυλί με λαλιά ανθρώπου απολαμβάνοντας το νοστιμότατο κοτόπουλο της Popeye’s! Κι αν το προτιμά ο Εωσφόρος και η φαμίλια του, ποιος είσαι εσύ να πεις όχι;

Ατέλειωτη τοποθέτηση προϊόντος σε βιβλία



Υπήρχαν εποχές που τα βιβλία περιλαμβάνονταν στα ελάχιστα μέρη που δεν συναντούσες διαφημίσεις. Αυτό ωστόσο έμελλε να αλλάξει, όταν συγγραφείς και εκδοτικοί οίκοι δεν μπόρεσαν πια να αποστρέψουν το κεφάλι τους από τα θέλγητρα του μάρκετινγκ, με πολλούς μάλιστα γραφιάδες να είναι κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να προσθέσουν αναφορές σε προϊόντα στο έργο τους! Όσο για την αποτελεσματικότητα τέτοιων στρατηγικών, ελέγχεται ακόμα…

Το «Metal Gear Solid» αγκαλιάζει την τοποθέτηση προϊόντος



Δεν είναι σπάνιο να υπάρχουν στα videogames αναφορές σε προϊόντα του πραγματικού κόσμου, αν και δεν τα βλέπουμε συνήθως στο ίδιο το gameplay του παιχνιδιού. Η διαφήμιση εισέβαλε λοιπόν στην καθαυτό gaming εμπειρία, με το «Metal Gear Solid: Peace Walker» να γράφει Ιστορία, όταν ο σκληροτράχηλος ήρωάς του εύρισκε καταμεσής της ζούγκλας καλούδια όπως Mountain Dew, Doritos και Pepsi! Κι ενώ αυτό φάνταζε αναπόφευκτο να συμβεί, το αναπάντεχο ήταν η δικαιολογία του developer, Hideo Kojima, για το γεγονός: «Ήταν επειδή ήθελα να κάνω έκπληξη στους παίκτες. Αν δεν υπάρχει έκπληξη ή φρεσκάδα, θα διακόψω την τοποθέτηση προϊόντος», εξήγησε. Και ναι, αυτό είναι ακριβώς το είδος της έκπληξης που λαχταρά κάθε gamer του πλανήτη…

Οι κακοί του «Evolution» κλέβουν το Head and Shoulders για να κυριαρχήσουν στον κόσμο



Οι κακοί εξωγήινοι που επιβουλεύονται τον κόσμο μας μπορούν να εξουδετερωθούν μόνο με σελήνιο, το οποίο υπάρχει εν αφθονία στο σαμπουάν της φίρμας. Οι επιστήμονες λοιπόν βάζουν σκοπό να μαζέψουν όλα τα Head and Shoulders του πλανήτη για να φτιάξουν την ουσία που θα μας απαλλάξει από την εξωγήινη εισβολή, την ίδια στιγμή που οι κακοί προσπαθούν να ξεφορτωθούν το πολύ κακό για την υγεία τους σαμπουάν! Όχι δεν παραλογιζόμαστε, αυτό είναι πράγματι το σενάριο του φιλμ, με την τοποθέτηση προϊόντος να είναι κάτι παραπάνω από προφανής! Όσο για την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας, τι μαθαίνουμε; Ότι το Head and Shoulders αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για να εξολοθρευτεί μια ολόκληρη γενιά εξωγήινων! Αν έπιασε στα εξωγήινα κοινά, κανείς δεν ξέρει…




Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Να γιατί δεν είναι... ντροπή να πλήττουμε στη δουλειά


Οι ψυχολόγοι θεωρούν ότι η ανία έχει ευεργετικές ιδιότητες για τον εγκέφαλο.

Χάρη στα σύγχρονα θαύματα της τεχνολογίας, υπάρχουν στη διάθεση σας περισσότερες επιλογές ώστε να αποφύγετε την αίσθηση της ανίας. Για παράδειγμα το κινητό τηλέφωνο έχει άπειρα παιχνίδια και φυσικά τα social media σας δίνουν δεκάδες αφορμές για να ξεγελάσετε την όποια πλήξη: μπορείτε να κατεβάσετε την αγαπημένη σας μουσική ή τηλεοπτική εκπομπή, μέσα σε λίγα λεπτά και να γεμίσετε το κενό.

Όλα τα παραπάνω ακούγονται ευχάριστα. Ποιος άλλωστε θέλει να βαριέται; Όμως, σύμφωνα με τους ψυχολόγους, αν κρατάτε τον εαυτό σας διαρκώς σε εγρήγορση μάλλον χάνετε τα οφέλη της πλήξης. Πράγματι, η πλήξη αποδεικνύεται ότι είναι πραγματικά ευεργετική.

Πώς; Οταν ο εγκέφαλος βαριέται πραγματικά αυτό σημαίνει ότι έχετε την ανάγκη νέων ιδεών που θα κεντρίσουν τη δημιουργική σκέψη.

Οι ερευνητές επιβεβαίωσαν πρόσφατα το πόσο ευεργετική είναι η πλήξη υποβάλλοντας μια ομάδα που συμμετείχε στη μελέτη να αντιγράψει έναν τηλεφωνικό κατάλογο για 15 λεπτά.

Μετά την επίτευξη μιας κατάσταση απόλυτης πλήξης με αυτό τον τρόπο, δόθηκε στα άτομα της μελέτης μια δοκιμασία δημιουργικότητας κατά την οποία έπρεπε να βρουν όσο το δυνατόν περισσότερες χρήσεις ενός κοινού αξεσουάρ (σε αυτή την περίπτωση ένα πλαστικό κύπελλο). Τα αποτελέσματα συγκρίθηκαν με εκείνα μιας ομάδας ελέγχου που δεν είχαν «βασανιστεί» από πλήξη. Η πρώτη ομάδα αποδείχθηκε περισσότερο δημιουργική από τη δεύτερη.



Γιατί οι άνθρωποι εξαπατώνται εύκολα


Η ψυχολογία της «αληθοφάνειας».

Αλήθεια ή ψέματα; «Ο πύργος του Άιφελ βρίσκεται στη Γαλλία». Οι περισσότεροι θα απαντήσουν γρήγορα (και σωστά) σε αυτήν την ερώτηση, βασιζόμενοι στις γενικές τους γνώσεις.

Τι θα συνέβαινε όμως αν κάποιος σας ρωτούσε κάτι για τη Νέα Ζηλανδία; Αν δεν έχετε ταξιδέψει/διαβάσει/δει ένα ντοκιμαντέρ για τη χώρα ενδεχομένως να μη γνωρίζετε την απάντηση.

Επομένως, αντί να αναζητήσει κανείς την απάντηση στις γενικές του γνώσεις, στρέφεται στη διαίσθησή του.

Για να το θέσουμε αλλιώς, βασίζεται σε αυτό που ο Stephen Colbert αποκαλεί «αληθοφάνεια», την αλήθεια που προέρχεται από το ένστικτο και όχι από τα βιβλία, γράφει η Eryn Newman –μεταδιδακτορική φοιτήτρια γνωστικής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Irvine της Καλιφόρνια- στη Washington Post.

Σε ένα κλασικό πείραμα που διεξήγαγαν οι Norbert Schwarz και Rolf Reber από το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, οι άνθρωποι ήταν πιο πιθανό να πιστεύουν μια δήλωση ως αληθή όταν ήταν γραμμένη με έντονο κοντράστ στα χρώματα (π.χ. μπλε γραμματοσειρά επάνω σε λευκό φόντο) σε αντίθεση με το χαμηλό κοντράστ (κίτρινη γραμματοσειρά επάνω σε λευκό φόντο).

Φυσικά, το χρώμα ή το κοντράστ δεν έχει καμία σχέση με το κατά πόσο αληθινή είναι μια δήλωση, αλλά παρ’ όλα αυτά επηρέαζε τις απαντήσεις των συμμετεχόντων.

Το υψηλό κοντράστ δημιουργούσε ένα αίσθημα αληθοφάνειας εν μέρει, επειδή ήταν πιο εύκολο να διαβάσει κανείς αυτές τις δηλώσεις, συγκριτικά με αυτές που ήταν αποτυπωμένες με χαμηλό κοντράστ.

Φαίνεται ότι αυτό το αίσθημα εύκολης επεξεργασίας (ή χαμηλής γνωστικής προσπάθειας) συνοδεύεται και από μια αίσθηση οικειότητας. Όταν τα πράγματα μοιάζουν εύκολο να επεξεργαστούν, προσδίδουν ένα αίσθημα αξιοπιστίας -μας αρέσουν και νομίζουμε ότι είναι αληθινά.

Σύμφωνα με έρευνες ψυχολόγων από τη Νέα Ζηλανδία και τον Καναδά, αποδεικνύεται ότι οι φωτογραφίες και τα ονόματα έχουν εντυπωσιακά μεγάλη επίδραση στη μνήμη, τις αναμνήσεις, τις πεποιθήσεις και τις αξιολογήσεις τρίτων.

Οι φωτογραφίες μπορεί να ενισχύσουν την κατανόηση και να καταστήσουν ευκολότερη τη μάθηση νέων πληροφοριών και τη δημιουργία νέων αναμνήσεων. Όμως, μελέτες γνωστικής ψυχολογίας έχουν δείξει ότι οι φωτογραφίες μπορούν επίσης να έχουν μια ύπουλη επιρροή και μπορεί να μας οδηγούν στο να πιστεύουμε και να θυμόμαστε ως αληθείς, πληροφορίες που στην πραγματικότητα δεν είναι.

Στο πλαίσιο μιας έρευνας, οι ειδικοί έδειξαν σε ορισμένους εθελοντές μια επεξεργασμένη φωτογραφία με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, να κάνει χειραψία με τον πρώην ιρανό πρόεδρο, Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ. Οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι θυμόντουσαν αυτό το γεγονός να συμβαίνει, παρότι ήταν εντελώς «φτιαχτό».

Οι φωτογραφίες μπορούν, ακόμη, να μας ξεγελάσουν και να μας κάνουν να θυμόμαστε πράγματα από την παιδική μας ηλικία.

Οι φωτογραφίες θεωρούνται καταγραφές πραγματικών γεγονότων, και για το λόγο αυτό συχνά θεωρούνται ως η καλύτερη απόδειξη ότι κάτι έχει συμβεί.

Επιπλέον –συνεχίζει η αρθρογράφος- οι φωτογραφίες μπορούν να αλλάξουν τις πεποιθήσεις μας ακόμη και όταν δεν παρέχουν καμία απόδειξη γύρω από το αν συνέβη κάτι.

Μία μελέτη του πανεπιστημίου Wellington της Νέας Ζηλανδίας έδειξε, ότι οι άνθρωποι τείνουν να πιστεύουν μια δήλωση –όπως π.χ. ότι τα καρύδια macadamia ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τα ροδάκινα- όταν αυτή συνοδεύεται από μια αντίστοιχη φωτογραφία (π.χ. ένα μπολ με καρύδια macadamia). Μάλιστα, η επίδραση αυτή της «αληθοφάνειας» επέμενε για αρκετές ημέρες, όχι για μερικά λεπτά, και μπορούσε να έχει μακροχρόνιες επιδράσεις στα πιστεύω των ανθρώπων.

Οι οπτικές ενδείξεις δεν είναι όμως η μόνη πηγή μη διαγνωστικών αποδείξεων που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να αξιολογήσουν διάφορες αξιώσεις. Οι άνθρωποι μπορεί να επηρεαστούν από ακόμα πιο λεπτά χαρακτηριστικά πληροφοριών, όπως για παράδειγμα τα γλωσσικά χαρακτηριστικά μιας λέξης.

Είναι γνωστό ότι η προφορά μπορεί να επηρεάσει την κρίση των ατόμων για διάφορα προϊόντα ή δραστηριότητες. Με απλά λόγια, οι άνθρωποι τείνουν να προτιμούν πράγματα που είναι εύκολο να προφέρουν.

Οι άνθρωποι που έχουν εύκολα ονόματα θεωρούνται πιο ασφαλείς, λιγότερο ριψοκίνδυνοι και περισσότερο οικείοι, σε σχέση με αυτούς που έχουν δύσκολα ονόματα, όπως απέδειξε μια έρευνα την οποία επικαλείται η αρθρογράφος.

Όπως και στην περίπτωση του παραδείγματος με το υψηλό κοντράστ, έτσι και στην περίπτωση των εύκολων ονομάτων, ή των δηλώσεων που συνοδεύονται από μια εικόνα, δημιουργείται το αίσθημα ότι είναι εύκολη η επεξεργασία των πληροφοριών που μεταφέρουν.

Τα εύκολα ονόματα απαιτούν λιγότερη γνωστική προσπάθεια, ενώ οι φωτογραφίες βοηθούν στη γρηγορότερη και πιο εύκολη απομνημόνευση και κατανόηση.

Πώς θα μπορούσε να αποφύγει κανείς να εξαπατηθεί από μια «αληθοφάνεια»;

Έρευνες γνωστικών ψυχολόγων έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι συνήθως αγνοούν τις προκαταλήψεις τους ή το πώς οι πληροφορίες επηρεάζουν τις αποφάσεις τους.

Γνωρίζοντας όμως την επίδραση που έχουν τα ονόματα και οι φωτογραφίες επάνω μας, ίσως θα μπορέσουμε να είμαστε περισσότερο προσεκτικοί και να αναζητούμε την αλήθεια μέσα από τις γνώσεις… και όχι από το ένστικτό μας.



Παγκόσμια έρευνα δείχνει δραστική μείωση του διεθνούς εμπορίου


Η έλλειψη διαθέσιμων στη χρηματοδότηση του εμπορίου επιβραδύνει τις παγκόσμιες συναλλαγές.

Δραστική μείωση, σε σύγκριση με τα χρόνια πριν από την παγκόσμια οικονομική κρίση, έχει ο ρυθμός ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου, με την έλλειψη διαθέσιμων στη χρηματοδότηση του εμπορίου να επιβραδύνει τις παγκόσμιες συναλλαγές.

Αυτά αναφέρει η Παγκόσμια Έρευνα 2014: Rethinking Trade and Finance, η μεγαλύτερη και πιο ολοκληρωμένη έρευνα, που συμπεριλαμβάνει στοιχεία από 298 τράπεζες, σε 127 χώρες και δημοσιοποίησε σήμερα το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC).

Τα βασικότερα σημεία της μελέτης δημοσιοποιήθηκαν σήμερα και από το ελληνικό τμήμα του Επιμελητηρίου.

«Το εύθραυστο περιβάλλον μεγεθύνεται από τις απρόβλεπτες πολιτικές εξελίξεις στις παρυφές της Ευρώπης, στη Μέση Ανατολή, στη Νοτιανατολική Ασία και άλλα μέρη του αναπτυσσόμενου κόσμου» όπως σχολίασε ο Βίνσεντ Ομπράιεν (Vincent O'Brien), μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Banking Commission του ICC.

Σημειώνεται πάντως στη μελέτη, ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου ήταν ελάχιστα πάνω από το 3% κατά τη διάρκεια του 2013, στο πρώτο τρίμηνο του 2014 ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν στο 4% και αναμένεται να επιταχυνθεί στο 5% έως το 2016.

Το 68% των ερωτηθέντων αναφέρονται θετικά στο γεγονός ότι η διαθεσιμότητα χρηματοδότησης του εμπορίου αυξήθηκε κατά αξία σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο 41% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αντιλαμβάνονται ένα έλλειμμα χρηματοδότησης του εμπορίου σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι κανονισμοί KYC και AML

Οι κανονισμοί Γνωρίστε Τον Πελάτη σας (Know Your Customer-KYC) και Καταπολέμησης του Ξεπλύματος Χρήματος (Anti-Money Laundering-AML) προκάλεσαν στο 68% των ερωτηθέντων μείωση στις συναλλαγές.

Το 41,03% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι η συμμορφώθηκαν με τους κανονισμούς στη χρηματοδότηση του εμπορίου το 2013 σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.

Βεβαίως, μια τέτοια συμμόρφωση είναι ακριβή, με την Παγκόσμια Έρευνα του ICC να δείχνει ότι το κόστος της συμμόρφωσης για έναν αντισυμβαλλόμενο φτάνει κατά μέσο όρο έως και τα 75.000 δολάρια Αμερικής.

Η Παγκόσμια Έρευνα ICC τόνισε επίσης ότι οι χώρες της G20 αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα των εμπορικών περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από το 2008, με τα στοιχεία του Word Οργανισμού Εμπορίου (WTO) να δείχνουν ότι οι χώρες αυτές εισήγαγαν 193 νέα εμπορικά περιοριστικά μέτρα μεταξύ Δεκεμβρίου 2012 και Νοεμβρίου 2013.

Τέτοιοι περιορισμοί -πολλοί από τις οποίους είναι προστατευτικού χαρακτήρα και επομένως στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό- έχουν καθυστερήσει την ημερήσια διάταξη για το άνοιγμα του παγκόσμιου εμπορίου.

Οι κανονισμοί της Βασιλείας ΙΙΙ

Το 65% των ερωτηθέντων δήλωσε, ακόμη, ότι οι κανονισμοί της Βασιλείας ΙΙΙ έχουν επηρεάσει το κόστος των κεφαλαίων και της ρευστότητας της χρηματοδότησης του εμπορίου.

Το 72% των ερωτηθέντων συμφώνησαν ότι η Βασιλεία ΙΙΙ έχει κάνει τους οργανισμούς πιο καινοτόμους στην οργάνωση, αν και 69% τόνισαν ότι τους ανάγκασε να αυξήσουν τις τιμές για τους πελάτες τους.

Οι εξαγωγές Νότου-Νότου αντιπροσωπεύουν το 46% των παγκόσμιων εξαγωγών

Ένα βασικό εύρημα της Παγκόσμιας Έρευνας είναι ότι οι εξαγωγές Νότου- Νότου αντιπροσωπεύουν πλέον το 46% των παγκόσμιων εξαγωγών. Επίσης, 40% των ερωτηθέντων προσδιόρισαν την Ασία ως τον κύριο στόχο για το εμπόριο.

Ακόμη και με το εμπόριο σε επιβράδυνση στις αναδυόμενες αγορές, η σημασία τους στην παγκόσμια οικονομία αυξάνεται καθώς ανοίγονται νέοι εμπορικοί δρόμοι.

Ωστόσο, αυτές οι αγορές είναι που έντονα αισθάνονται την ελάχιστη διαθεσιμότητα της χρηματοδότησης του εμπορίου.



«Δικαιωμένος» ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιοτήτων με την απόφαση του ΣΤΕ


«Άκυρη η υπουργική απόφαση Τζαβάρα».

«Δικαιωμένος» ως προς την απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, που ελήφθη την περασμένη εβδομάδα και αφορά τις αρχαιότητες στον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, δηλώνει, με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.

Συγκεκριμένα, ακυρώνεται η δίκη για την υπουργική απόφαση του πρώην αναπληρωτή υπουργού, Κ. Τζαβάρα, σχετικά με την απόσπαση και έκθεση σε άλλο χώρο των σημαντικών αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στο Σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης.

«Η υπουργική απόφαση Τζαβάρα είχε, ήδη, καταστεί άκυρη στην πράξη, από τη στιγμή που η διεθνής επιστημονική κοινότητα, ο δήμος και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, καθώς και δεκάδες επιστημονικών και πολιτιστικών φορέων της χώρας, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και πάλεψαν για να κρατήσουν ζωντανό το σπουδαίο μνημειακό σύνολο της βυζαντινής πόλης. Και το κατάφεραν» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Σήμερα, πλέον, η υπουργική απόφαση Τζαβάρα είναι άκυρη και τυπικά, σύμφωνα με το ΣτΕ, καθώς για το ίδιο θέμα εκδόθηκε άλλη απόφαση, η υπουργική απόφαση Παναγιωτόπουλου, την οποία, επίσης, καλείται να εξετάσει το ΣτΕ κατόπιν σχετικής προσφυγής του δήμου Θεσσαλονίκης».



Ποιοι είναι οι πιο απρόβλεπτοι οδηγοί


Τι δείχνει σχετική έρευνα.

Όσοι κοιμούνται αργά τη νύχτα και δυσκολεύονται να σηκωθούν το πρωί από το κρεβάτι τους, δεν πρέπει να οδηγούν τις ώρες αιχμής το πρωί, καθώς το βιολογικό τους ρολόι δε λειτουργεί και τόσο καλά νωρίς το πρωί, προειδοποιούν οι ειδικοί.

Σύμφωνα με μια έρευνα που παρουσίασε η βρετανική εφημερίδα Telegraph, οι «ξενύχτηδες» είναι πιο απρόβλεπτοι οδηγοί και έχουν λιγότερο έλεγχο του οχήματός τους στις 8 το πρωί, σε σχέση με τις 8 το βράδυ, όταν είναι πιο προσεχτικοί.

Αντίθετα, όσοι λειτουργούν καλύτερα το πρωί και σηκώνονται νωρίς είναι συνήθως πιο δραστήριοι και ενεργητικοί τις πρωινές ώρες και δεν επηρεάζονται από το τι ώρα είναι, εμφανίζοντας ελάχιστες διαφορές στις επιδόσεις τους.

Μια ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο της Γρανάδα στην Ισπανία εξέτασε 25 εθελοντές -οι οποίοι ήταν είτε «πρωινοί» είτε «βραδινοί» τύποι- σε ένα προσομοιωτή οδήγησης στις 8 το πρωί και στις 8 το απόγευμα.

Οι ερευνητές μέτρησαν τα φυσικά σημάδια εγρήγορσης και επαγρύπνησης των εθελοντών και παρακολούθησαν πόσο συχνά οι συμμετέχοντες παρέκκλιναν από το δρόμο ή ξεπερνούσαν την ταχύτητα-«στόχο» των 60 μιλίων την ώρα (96,5 χλμ/ώρα).

Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο Accident Analysis and Prevention και σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα δείχνουν ότι οι εργοδότες πρέπει να επιτρέπουν στους υπαλλήλους τους να προσαρμόζουν το ωράριό τους στις ώρες που είναι σε μεγαλύτερη εγρήγορση και θα οδηγούν με μεγαλύτερη ασφάλεια.



Ο... Κουστώ έσπασε το ρεκόρ του Κουστώ


Ο εγγονός του γνωστού ωκεανογράφου, Ζακ, νίκησε τον παππού του.

Έσπασε το ρεκόρ του παππού του μετά από 31 ημέρες παραμονής του κάτω από τη θάλασσα με το υποβρύχιό του.

Ο Φαμπιάν Κουστώ, που είναι εγγονός του διάσημου Γάλλου ωκεανογράφου Ζακ, βγήκε στην επιφάνεια της θάλασσας ανοικτά της Florida Keys, μετά από ένα ρεκόρ 31 ημερών υποβρύχιας διαμονής.

Ο 46χρονος μαζί με δύο ωκεανογράφους «βύθισε» το υποβρύχιο εργαστήριό του σε έναν κοραλλιογενή ύφαλο, από την 1η Ιουνίου, μετά από χρόνια προετοιμασίας και καθυστέρησης.

«Ο κύριος στόχος αυτής της αποστολής ήταν να μεταδώσουμε το πάθος στις μελλοντικές γενιές να νοιάζονται για τους ωκεανούς, να τους αγαπούν, να είναι περίεργοι με τον ίδιο τρόπο που ήταν κατά τη διάρκεια της εποχής του παππού μου» είπε ο Φαμπιάν Κουστώ σε συνέντευξη Τύπου μετά την ανάδυση.




Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Είχε σχέση και με τις δύο και τον έκαναν βούκινο


Δείτε τι έγραψαν σε πανό σε αυτοκινητόδρομο του Νιουκάστλ.

Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται πάντα κρύο λέει ο λαός και φαίνεται πως δύο γυναίκες από το Νιουκαστλ της Βρετανίας ξέρουν να το σερβίρουν ωραιότατα.

Ο Steve Frazer διατηρούσε δεσμό με δυο κοπέλες, την Nicola Morland και την Angela Illingworth χωρίς φυσικά η μία να γνωρίζει την ύπαρξη της άλλης. Όταν όμως η μοίρα θέλησε οι δυο γυναίκες να μάθουν την κρυφή ζωή του, τότε ένωσαν τις δυνάμεις τους και τον εκδικήθηκαν σε δημόσια θέα.

Τοποθέτησαν ένα πανό σε πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο του Νιούκαστλ της Βρετανίας, με φωτογραφίες δικές τους και του Frazer με το μήνυμα: «Steve Frazer σε παράτησαν και οι δυο φιλενάδες σου».



Το πανό το είδαν φυσικά χιλιάδες οδηγοί και η φωτογραφία έχει κάνει τον γύρο των social media.





Καταγγέλλουν οικολογική καταστροφή σε παραλία που αγόρασε ιδιώτης


Οργανώσεις θέτουν «σοβαρά ερωτηματικά για την όλη διαδικασία επέμβασης στον αιγιαλό».

Οικολογική καταστροφή καταγγέλλουν πέντε οργανώσεις ότι συντελείται στην παραλία «Σαχάρα» της Χαλκιδικής όπου ιδιώτης αγόρασε από το δημόσιο, μέσω ΤΑΙΠΕΔ, έκταση 44 στρεμμάτων επί της παράκτιας ζώνης.

Οι οργανώσεις Καλλιστώ, Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Δράση για την Άγρια Ζωή και Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης κατέθεσαν, σε όλους τους αρμόδιους φορείς, καταγγελία για τις κατασκευαστικές εργασίες που έχουν ξεκινήσει, προβάλλοντας σημεία που εγείρουν, σύμφωνα με αυτές, «σοβαρά ερωτηματικά για την όλη διαδικασία παραχώρησης και επέμβασης στον αιγιαλό».

Όπως τονίζουν σε σχετική ανακοίνωση, τα σημεία αυτά αφορούν στην άδεια παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, στους όρους δόμησης, στην άδεια δόμησης/έγκριση δόμησης της περιοχής, στις πράξεις χαρακτηρισμού ως προς τον δασικό χαρακτήρα της εν λόγω περιοχής και στην καταστρατήγηση του νόμου περί «βιοποικιλότητας» (Ν.3937/11).

Οι οργανώσεις ζητούν την άμεση αναστολή των εργασιών, δηλώνουν την πρόθεσή τους να κινηθούν νομικά κατά του ΤΑΙΠΕΔ και καλούν τον κόσμο να υπογράψει ψήφισμα διαμαρτυρίας που θα κατατεθεί στο ΥΠΕΚΑ.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Το Facebook «σκοτώνει» το γάμο


Πιο ευτυχισμένοι στο γάμο τους δηλώνουν οι μη χρήστες.

Οι παντρεμένοι χρήστες σε ποσοστό 32% αποφασίζουν ευκολότερα να εγκαταλείψουν το σύντροφό τους, σε σχέση με αυτούς που δεν ασχολούνται με τα social media. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι επιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Βοστόνης.

Ο λόγος φαίνεται πως έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι παντρεμένοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης βρίσκουν πιο εύκολα παρηγοριά και συναισθηματική υποστήριξη σε αυτά και έτσι αποφασίζουν ευκολότερα να φύγουν από ένα γάμο που δεν τους ικανοποιεί πια.

Σε ποσοστό 32% οι χρήστες του Facebook χωρίζουν ευκολότερα το σύντροφό τους σε σύγκριση με τους μη χρήστες και το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει αναδειχθεί σε «προγνωστικό δείκτη διαζυγίων», τουλάχιστον για τις ΗΠΑ.

Η έρευνα, που διεξήχθη με επικεφαλής τον καθηγητή Επικοινωνίας James Katz, έδειξε ότι ο συσχετισμός του Facebook με τα συζυγικά προβλήματα και κυρίως, με το διαζύγιο, είναι τόσο μεγάλος, που το Facebook έγινε σημαντικός παράγοντας στην πρόγνωση συζυγικών προβλημάτων και διαζυγίων!

Οι ερευνητές διαίρεσαν τον αριθμό λογαριασμών του Facebook κάθε πολιτείας με τον πληθυσμό της, για να διαπιστώσουν ότι μια αύξηση χρηστών σε ποσοστό 20%, συνδέεται με αύξηση 2,18% του ποσοστού διαζυγίων. Μεταβλητές, όπως η ηλικία, το φύλο και η απασχόληση, δεν επηρέασαν καθόλου την συσχέτιση μεταξύ διαζυγίων και Facebook.


5 πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να καθαρίσεις με ξύδι


Το ξύδι θεωρείται δυνατό καθαριστικό μέσα στο σπίτι. Λόγω του ότι είναι, όμως, όξινο δεν είναι ιδανικό για να χρησιμοποιείται παντού. Δες που δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις..

Μαρμάρινους πάγκους

Το οξύ που περιέχεται στο ξύδι μπορεί να καταστρέψει μία φυσική πέτρα. Χρησιμοποίησε για να καθαρίζεις τις μαρμάρινες επιφάνειες απορρυπαντικό για τα πιάτα με λίγο ζεστό νερό.

Λεκέδες από αυγό

Αν σου πέσει ένα αυγό στο πάτωμα μη χρησιμοποιήσεις ξύδι για να το καθαρίσεις. Το ξύδι μπορεί να κάνει ακόμα πιο δύσκολο το καθάρισμα της επιφάνειας.

Σίδερο

Το ξύδι μπορεί να καταστρέψει το σίδερό σου. Έτσι, καλό είναι να μην το καθαρίζεις με αυτό. Για να είσαι σίγουρη ότι θα κάνεις σωστή δουλειά ακολούθα τις ακριβείς οδηγίες του κατασκευαστή.

Διάφοροι λεκέδες

Λεκέδες από γρασίδι, μελάνι, παγωτό και αίμα δε βγαίνουν με σκέτο ξύδι. Τείνουν να κάθονται πολύ γρήγορα στο ύφασμα και δεν ανταποκρίνονται καθόλου στο οξύ.

Ξύλινα πατώματα

Οι γνώμες διίστανται για τα ξύλινα πατώματα. Άλλοι λένε πως το ξύδι τα καθαρίζει τέλεια και άλλοι το αντίθετο. Οι ειδικοί προτείνουν να χρησιμοποιείς κάποιο καθαριστικό ειδικό για ξύλινα πατώματα ή αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις οπωσδήποτε ξύδι διάλυσέ το πρώτα σε νερό και δοκίμασέ το σε κάποιο μικρό σημείο πριν καταστρέψεις όλο το πάτωμα.



Βιταμίνη D και διαβήτης


Εδώ και χρόνια γνωρίζουμε ότι η βιταμίνη D έχει άμεση σχέση με την υγεία των οστών μας. Αν κάνουμε μια αναζήτηση σε μια από της μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν χιλιάδες άρθρα με αυτή την βιταμίνη και τα περισσότερα από αυτά είναι των τελευταίων χρόνων.

Το ενδιαφέρον για τη βιταμίνη D έχει αυξηθεί γιατί εκτός από την γνωστή δράση της στον μεταβολισμό και την υγεία των οστών μας, υπάρχει πλήθος μελετών που δείχνουν προστατευτική δράση σε:

αυτοάνοσα νοσήματα (Σκλήρυνση κατά πλάκας, Ρευματοειδή αρθρίτιδα, Διαβήτη τύπου Ι, Αυτισμό)

Υπέρταση

καρκίνου (μαστού, προστάτη, παχέος εντέρου)

Καρδιολογικά νοσήματα

Κατάθλιψη

Παχυσαρκία

Διαβήτη τύπου ΙΙ

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Diabetes πριν λίγες μέρες Βρέθηκε συσχέτιση της βιταμίνης D και εμφάνιση διαβήτη ή προ-διαβήτη μετά την εγκυμοσύνη.

Η Caroline Kramer, και οι συνεργάτες της στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο, εξέτασαν σε 494 γυναίκες τα επίπεδα βιταμίνης D και παραθορμόνης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 32 τοις εκατό των γυναίκες με μειωμένα επίπεδα βιταμίνης D και ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα παραθορμόνης εμφάνισαν προ-διαβήτη ή διαβήτη έως και 12 μήνες μετά τον τοκετό.

Σύμφωνα με τους ερευνητές τα επίπεδα της βιταμίνης D και παραθορμόνης σχετίζονται με την ικανότητα των β-κυττάρων του παγκρέατος να παράγουν ινσουλίνη. Και τονίζουν την ανάγκη για τον έλεγχο των επιπέδων της παραθορμόνης και της βιταμίνης D (25-OH-D).
Η κύρια παραγωγή της βιταμίνης D (περίπου 90%) γίνεται στο δέρμα μας με την βοήθεια του ήλιου. Συγκεκριμένα με την υπεριώδη ακτινοβολία, βέβαια η ικανότητα παραγωγής επηρεάζεται από την ηλικίας, το του χρώμα δέρματος, και φυσικά την ηλιοφάνεια.

Θα περίμενε κανείς στην Ελλάδα να μην έχουμε πρόβλημα έλλειψης βιταμίνης D λόγο ήλιου αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Αντίθετα φαίνεται ότι στην Ελλάδα και και σε άλλες μεσογειακές χώρες παρατηρείτε έλλειψη βιταμίνης D. Αυτό πιθανόν να οφείλεται σε υπερβολική χρήση αντηλιακών ή του φόβου να εκτεθούμε στον ήλιο με γυμνό δέρμα. Το θετικό είναι ότι μόλις 10-20 λεπτά την ημέρα αρκούν για να συνθέσουμε την απαιτούμενη βιταμίνη D.

Το υπόλοιπο 10% καλύπτεται από τη διατροφή μας, βασικές πηγές βιταμίνης D είναι τα γαλακτοκομικά, τα ψάρια και ιδιαίτερα τα λιπαρά ψάρια, το μουρουνέλαιο, ο κρόκος του αυγού, οι ξηροί καρποί, τα εμπλουτισμένα τρόφιμα και τα συμπληρώματα.

Εκτός από όλα τα παραπάνω πρέπει να λειτουργούν σωστά τα νεφρά μας και το συκώτι μας ώστε να προσλάβουν την βιταμίνη D που προέρχεται από τη διατροφή μας και το δέρμα μας και να την ενεργοποιήσουν ώστε να απολαύσουμε τα οφέλη της.

Ήδη κάποιοι επιστήμονες έχουν αρχίσει και ονομάζουν τη βιταμίνη D σε ορμόνη...Είμαστε από τους τυχερούς που ζούμε σε ένα ευλογημένο τόπο, μέχρι τότε απολαύστε τον ήλιο που μας προσφέρει ο τόπος, πάντα με προσοχή (20 λεπτά χέρια και πρόσωπο είναι αρκετά)!


Πηγή: http://www.boro.gr

Ο τρισδιάστατος… πίνακας


Ο Βρετανός ζωγράφος Μπράιαν Γουίβερς κάνει τους δικούς του, ξεχωριστούς, πίνακες με… τρισδιάστατη άποψη.

Ο συγκεκριμένος πίνακας ήταν σε μία γκαλερί του Γουίνσδορ, της Μεγάλης Βρετανίας, και εντυπωσίασε αρκετούς επισκέπτες.




Πηγή: http://www.enikos.gr

Η νταλίκα των… ανέμων


Οι ικανότητες αυτού του οδηγού είναι εκπληκτικές, αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος της νταλίκας και την πιθανότητα πολύ σοβαρού ατυχήματος, οι οποίες κατεγράφησαν σε κάμερα ενός δρόμου στο Κολοράντο.

Η νταλίκα κινείται σε έναν αυτοκινητόδρομο του Κολοράντο και στην περιοχή επικρατούν ισχυροί άνεμοι που πνέουν πλάγια στο βαρύ όχημα.

Ξαφνικά, μία ισχυρή ριπή ανέμου «σπρώχνει» πλευρικά την νταλίκα με αποτέλεσμα να βρεθεί πολύ κοντά στο σημείο να τελαπάρει. Τότε ο οδηγός επιχειρεί αυτό που θα δείτε στο βίντεο.




Πηγή: http://www.enikos.gr

Δέκα πράγματα που θα σας ξυπνήσουν καλύτερα από τον καφέ


Όταν σκέφτεστε τρόπους για να ξυπνήσετε το πρωί, όλα οδηγούν στην καφετιέρα και σε ένα αρωματικό φλιτζάνι καφέ. Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλα πράγματα που μπορούν να σας ξυπνήσουν το ίδιο καλά, αν όχι καλύτερα, όσο παράξενο κι αν ακούγεται αυτό. Και τα περισσότερα, μάλιστα, είναι πιο υγιεινά για τον οργανισμό.

1. Μήλο

Το μήλο προσφέρει έτσι ή αλλιώς σημαντικά οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό αλλά το γεγονός ότι περιέχει φρουκτόζη αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να σας ξυπνήσει και να σας κρατήσει σε εγρήγορση.

2. Σοκολάτα

Αν δεν υπάρχει καφές, μια απλή σοκολάτα δεν θα δυσκολευτεί να σας κάνει να ξυπνήσετε, αλλά θα σας ανεβάσει και την ενέργεια.

3. Φως

Φαίνεται λίγο προφανές, όμως, το φως έχει έναν τρόπο, σίγουρα ενοχλητικό, να ξυπνά τα άτομα το πρωί. Είτε πρόκειται για φυσικό φως ή για το φωτιστικό της οροφής, το αποτέλεσμα είναι ίδιο, και μάλιστα το ξύπνημα θα σας ταρακουνήσει.

4. Αμμωνία

Αν και δεν πρέπει να το παρακάνετε, η μυρωδιά της αμμωνίας το πρωί στα ρουθούνια σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να πεταχτείτε από το κρεβάτι, σε περίπτωση που τίποτα άλλο δεν αποδίδει.

5. Ενεργειακά Ποτά

Πολλοί άνθρωποι για να ξυπνήσουν κατά τη διάρκεια της μέρας απευθύνονται σε ενεργειακά ποτά. Και μπορεί να μην είναι η πιο καλή επιλογή, όμως σε ώρα… έκτακτης ανάγκης θα σας τονώσει και θα σας ξυπνήσει για τα καλά.

6. Τρόφιμα

Η μυρωδιά ενός καλού πρωινού είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει τα βήματά σας στην κουζίνα, όσο βαθιά κι αν κοιμάστε. Οι πρώτες μπουκιές θα αποτελέσουν ένα… παγωμένο ντους για τον νυσταγμένο οργανισμό σας.

7. Άσκηση

Το τρέξιμο το πρωί όχι μόνο συντελεί στην καλή υγεία του οργανισμού αλλά ξυπνά εντελώς και το σώμα σας. Η άσκηση αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος και αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για ένα φυσικό ξύπνημα. Σε συνδυασμό με το ντους που θα ακολουθήσει, τον καφέ δεν θα τον χρειαστείτε καθόλου.

8. Νερό

Πολλοί θα αναρωτηθείτε εδώ: «Πώς μπορεί το νερό με ξυπνήσει;» Λοιπόν, πίνοντας ένα ποτήρι νερό πριν τον ύπνο θα σας αναγκάσει να σηκωθείτε προς το χάραμα για να χρησιμοποιήσετε την τουαλέτα. Μόλις ξυπνήσατε! Επίσης, το ντους (με νερό, εννοείτε) είναι το καλύτερο ξύπνημα.

9. Μουσική

Η μουσική, και δη η ροκ, μπορεί να σας ξυπνήσει μια χαρά το πρωί. Γι’ αυτό επιλέξτε το ξυπνητήρι σας να παίζει σε… δυνατά ντεσιμπέλ και συνεχίστε να την ακούτε κατά τη διάρκεια της ετοιμασίας σας.

10. Η προηγούμενη νύχτα

Ένα λιτό δείπνο το προηγούμενο βράδυ θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα, χωρίς εφιάλτες, με αποτέλεσμα το πρωί να ξυπνήσετε πολύ πιο άνετα, από ό,τι εάν τρώγατε βαριά και δύσπεπτα φαγητά. Τότε δεν θα μπορούσατε να κοιμηθείτε και κατ’ επέκταση ούτε να ξυπνήσετε εύκολα.


Πηγή: http://www.enikos.gr

Η Ελλάδα μέχρι το 2015 θα έχει τον πρώτο της υπερυπολογιστή


Πρωτοβουλία του Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας.

Στη δημιουργία του πρώτου εθνικού υπερυπολογιστικού συστήματος υψηλών επιδόσεων για την υποστήριξη επιστημονικών εφαρμογών μεγάλης κλίμακας, προχωρά το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ). Η ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος και η έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του αναμένεται στο τέλος του 2014.

Όπως ανακοινώθηκε, την προμήθεια και εγκατάσταση του νέου συστήματος, ανέλαβε η COSMOS Business Systems Α.Ε.Β.Ε., σε συνεργασία με την ΙΒΜ, έπειτα από ανοικτό διεθνή διαγωνισμό που διενήργησε η ΕΔΕΤ Α.Ε. Η νέα υποδομή αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και προαγωγή της επιστημονικής έρευνας στη χώρα μας και γενικότερα στη Νοτιανατολική Ευρώπη.

Η νέα υποδομή, θα ενσωματωθεί στο ευρωπαϊκό «οικοσύστημα» υπερυπολογιστών, φιλοδοξώντας να συμπεριληφθεί στους 500 ισχυρότερους υπολογιστές του κόσμου και να ενισχύσει τη συμμετοχή της Ελλάδας στην πανευρωπαϊκή υποδομή PRACE (Partnership for Advanced Computing in Europe).

Η εθνική υπερυπολογιστική υποδομή, αναπτύσσεται στο πλαίσιο του έργου «PRACE-GR - Ανάπτυξη Εθνικής Υπερυπολογιστικής Υποδομής και Παροχής Συναφών Υπηρεσιών στην Ελληνική Ερευνητική και Ακαδημαϊκή Κοινότητα», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική», και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

Το νέο εθνικό υπερυπολογιστικό σύστημα θα συμβάλει στην ενίσχυση της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας, καλύπτοντας τις ανάγκες των Ελλήνων χρηστών σε πολλαπλές επιστημονικές ειδικότητες, βελτιώνοντας την πρόσβασή τους στην πανευρωπαϊκή υποδομή του PRACE. Η Υπολογιστική Χημεία, η Φυσική, η Βιολογία, η Βιοϊατρική, η Μετεωρολογία, η Σεισμολογία, η Υπολογιστική Μηχανή και οι Επιστήμες Υλικών είναι ενδεικτικά ορισμένες επιστημονικές ειδικότητες που στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αξιοποίηση των σύγχρονων υπερυπολογιστικών υποδομών.

Το ελληνικό σύστημα, θα βασίζεται στην πλατφόρμα NeXtScale της ΙΒΜ, θα ενσωματώνει την τελευταία γενιά επεξεργαστών Intel Xeon E5 v2 τεχνολογίας Ivy Bridge και θα προσφέρει υπολογιστική ισχύ που αγγίζει τα 180TFlops (τρισεκατομμύρια πράξεις κινητής υποδιαστολής ανά δευτερόλεπτο).

Διαθέτοντας 426 υπολογιστικούς κόμβους, θα προσφέρει συνολικά πάνω από 8.500 επεξεργαστικούς πυρήνες (CPU cores) διασυνδεμένους σε δίκτυο FDR Infiniband, μια τεχνολογία διασύνδεσης που προσφέρει πολύ χαμηλή καθυστέρηση και υψηλό εύρος ζώνης. Επιπλέον, θα προσφέρει αποθηκευτικό χώρο υψηλών επιδόσεων, μεγέθους περίπου 1 Petabyte (τετράκις εκατομμύρια bytes).

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το σύστημα θα διαθέτει επίσης λογισμικό για την ανάπτυξη εφαρμογών όπως μεταγλωττιστές, επιστημονικές βιβλιοθήκες και δημοφιλείς «σουίτες» επιστημονικών εφαρμογών.



Οικιακές βοηθοί… στολίζουν βιτρίνες πολυκαταστήματος στη Σιγκαπούρη


Γυναίκες από τις Φιλιππίνες, την Ινδονησία και τη Μιανμάρ σε «προσφορά».

Αν κάποιος βρεθεί στο εμπορικό κέντρο Bukit Timah θα δει βιτρίνες με ζωντανές… κούκλες, που σιδερώνουν και αλλάζουν πλαστικά μωρά. Οι γυναίκες αυτές, που προέρχονται από τις Φιλιππίνες, την Ινδονησία και τη Μιανμάρ εκτίθενται στα μάτια των υποψήφιων εργοδοτών τους, σε μια αγορά ντροπής.

Ρεκλάμες όπως «Καμαριέρες» και «Προσφορές σε οικιακές βοηθούς» συνοδεύουν το θέαμα που αντικρίζει κανείς σε πέντε ορόφους, όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ του Al Jazeera. Το πρακτορείο που τις… διαθέτει επιβεβαιώνει αυτό που βλέπει ο πελάτης, την εργατικότητα και την αποτελεσματικότητα τους, κάνοντας λόγο και για «ειδικές εκπτώσεις». Εκείνες –θέλοντας να βρουν δουλειά- κάθονται και σε αναπηρικά καροτσάκια με άλλες να τις φροντίζουν για να δείξουν ότι είναι κατάλληλες και για την περιποίηση ηλικιωμένων.

«Για τους ιδιοκτήτες των πρακτορείων οι γυναίκες αυτές δεν είναι τίποτε άλλο από εμπορεύματα», λέει ο Τζόλοβαν Γουάμ γενικός διευθυντής ανθρωπιστικού οργανισμού των οικονομικών μεταναστών. Παράλληλα, παράπονα έχουν φτάσει μέχρι οργανισμούς τις Φιλιππίνες, τα οποία αναφέρουν ότι οι γυναίκες αυτές υποσιτίζονται, καθώς τα πρακτορεία τους δίνουν φαγητό ίσα για να επιβιώσουν. Πρόκειται για μια βιομηχανία εκατομμυρίων δολαρίων, η οποία παίρνει τις εργάτριες από το αεροδρόμιο –με την άφιξη τους στη χώρα δηλαδή- και τις μεταφέρει κατευθείαν σε εμπορικά κέντρα.

Με διαφημίσεις μέχρι και του στυλ «Χωρίς ρεπό, ο χαμηλότερος μισθός», οι γυναίκες αυτές λέγεται ότι αν δεν εκπληρώσουν σωστά την εργασία τους πληρώνουν πρόστιμο στο εκάστοτε πρακτορείο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια αλυσίδα χρεών και άρα σκλαβιάς. Την ώρα που εκπρόσωποι σωματείων εργαζομένων κάνουν λόγο και για κακοποίηση.

«Ήταν ταπεινωτικό και βαρετό αυτό που έκανα, το να βρίσκομαι στη βιτρίνα ενός μαγαζιού». λέει μια από τις γυναίκες στο Al Jazeera και συμπληρώνει: «Δεν μου φερόταν καλά και μου έδιναν να τρώω νούντλς για πολλές ημέρες που μερικές φορές δεν ήταν καν βρασμένα, απλώς τα είχαν περιχύσει με καυτό νερό».



Πρώτα απ' όλα οι γυναίκες υπογράφουν συμβόλαιο για να ξεκινήσουν να δουλεύουν στο κάθε πρακτορείο.



Μια από τις νεαρές εργαζόμενες δίνει συνέντευξη σε πιθανό εργοδότη της μέσω skype.



Η ουρά που σχηματίζουν πριν βρεθούν στις βιτρίνες των καταστημάτων του εμπορικού κέντρου Bukit Timah.







Πρακτορείο που διαθέτει οικιακές βοηθούς.



Μια από τις εργαζόμενες μιλά για το πόσο βαρετά περνά όταν βρίσκεται ατέλειωτες ώρες πίσω από μια βιτρίνα.



Ταμπέλα πρακτορείου για εργαζόμενες μετανάστριες.


Οι 10 λόγοι που σας εμποδίζουν να γίνετε πλούσιοι


Δείτε τη λίστα.

Τον πλούσιο πολύ μίσησαν, τα πλούτη όμως κανείς. Πόσο μάλλον σε περιόδους ύφεσης, όπου τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο και όλοι αναρωτιούνται «γιατί να μην είμαι πλούσιος;». Όσο όμως αληθινό και αν είναι το πώς για να γίνεις πλούσιος θα πρέπει να τα κληρονομήσεις, να παντρευτείς κληρονόμο ή να τα κλέψεις, δεν αποτελεί κανόνα.

Υπάρχουν ορισμένες τακτικές και κανόνες τους οποίους αν ακολουθούσε κάποιος θα γινόταν πλούσιος. Σύμφωνα όμως με το Lifespan.com, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι υπάρχουν συγκεκριμένα οικονομικά λάθη που μας αφήνουν στάσιμους αν όχι στην φτωχότερη τότε σίγουρα στη μικρομεσαία κλίμακα.

Όπως επισημαίνουν οικονομικοί σύμβουλοι και ειδικοί, δεν θα γίνετε πλούσιοι αν κάνετε τα παρακάτω 10 λάθη:

1. Είστε σπάταλοι. Ξοδεύετε περισσότερα από όσα βγάζετε και σίγουρα στηρίζεστε στις πιστωτικές σας κάρτες για μια πιο πολυτελή ζωή.

2. Δεν αποταμιεύετε.

3. Έχετε πολλά και μεγάλα χρέη.

4. Δεν έχετε ένα συγκεκριμένο σχέδιο ή πλάνο.

5. Δεν έχετε ταμείο έκτακτης ανάγκης, το οποίο θα χρειαστεί στη δύσκολη στιγμή ή στο ξεκίνημα μιας νέας ευκαιρίας.

6. Καθυστερείτε να ξεκινήσετε την αποταμίευση.

7. Παραπονιέστε περισσότερο από όσο προσπαθείτε για κάτι καλύτερο.

8. Ζείτε μόνο για το σήμερα και όχι για το αύριο.

9. Βάζετε όλα τα αυγά σε ένα καλάθι. Ίσως να φανείτε τυχεροί αν επενδύσετε τα χρήματά σας σε έναν τομέα, ή αν κερδίσετε το λαχείο. Αυτό όμως δεν ονομάζεται στρατηγική…

10. Περιμένετε να έρθουν τα λεφτά ουρανοκατέβατα! Πολύ ευχάριστο όνειρο αλλά καθόλου παραγωγικό.



Κυνηγώντας τον κροκόδειλο


Του επιτίθεται ένα… αθόρυβο και μονόφθαλμο τζάγκουαρ - Δείτε το βίντεο.

Οι νόμοι της φύσης σε όλο τους το μεγαλείο. Δεν ισχύει μόνο το ότι το… μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό, αλλά και ότι ο πιο γρήγορος και έξυπνος κερδίζει. Αυτό συνέβη και στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπου ένα τζάγκουαρ –που δεν βλέπει καλά- επιτέθηκε και… νίκησε έναν κροκόδειλο, και ας είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί.

Γι’ αυτό και τα συγκεκριμένα πλάνα μονταρίστηκαν και προβάλλονται από το National Geographic. Τα έδωσε ένας τουρίστας που τα τράβηξε ευρισκόμενος στον ποταμό Κουϊάμπα της Βραζιλίας.

Το βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα από χρήστη του διαδικτύου και κάνει τον γύρο του κόσμου, τιτλοφορείται «Έτσι κυνηγάς κροκόδειλους», με το τζάγκουαρ να μπαίνει αθόρυβα στο νερό του ποταμού, να αιφνιδιάζει τον κροκόδειλο, να τον αρπάζει από το λαιμό και να τον μεταφέρει στην απέναντι όχθη.

Το συγκεκριμένο αιλουροειδές φαίνεται πως είναι γνωστό στους βιολόγους της περιοχής, οι οποίοι το έχουν ονομάσει «Mick Jaguar». Είναι επτά ετών και δεν βλέπει από το δεξί μάτι, ως αποτέλεσμα των μαχών που έχει δώσει για να υπερασπιστεί τη ζωή και την περιοχή του.













Εντυπωσιακά πορτραίτα από εραστές της ηλιοθεραπείας


Τι πραγματικά συμβαίνει όταν ξοδεύουμε αρκετό χρόνο κάτω από τον ήλιο.

Αντηλιακό, γυαλιά, καπέλο, ομπρέλα... Τα αξεσουάρ για να απολαύσουμε με ασφάλεια τον ήλιο τους καλοκαιρινούς μήνες είναι επιβεβλημένα. Τι γίνεται όμως όταν κοιτάμε απευθείας τον ήλιο χωρίς καμία προστασία; Η Αμερικανίδα φωτογράφος Cara Phillips κατέγραψε με τη μηχανή της εντυπωσιακά ασπρόμαυρα πορτραίτα από ανθρώπους που είχαν μια ιδιαίτερη λατρεία για τον ήλιο και εξέθεσαν τον εαυτό τους στις βλαβερές ακτίνες του σε υπερβολικό βαθμό.

Το πρότζεκτ της τιτλοφορείται «Ultraviolet Beauties», και με αυτό εκθέτει τα σημάδια και τις κηλίδες στα πρόσωπα όσων «φιλήθηκαν» από τον ήλιο.

Σε συνέντευξή της στη Huffington Post, η Phillips αποκάλυψε ότι εμπνεύστηκε από τα πορτραίτα που έβλεπε σε διάφορα ιατρεία δερματολόγων: «Οι φωτογραφίες σκοπό έχουν να αποκαλύψουν τα ελαττώματα κάτω από το δέρμα», ανέφερε σχετικά.

Φυσικά, τα καρέ στέλνουν και ένα τρομακτικό μήνυμα για το τι συμβαίνει στην επιδερμίδα έπειτα από την υπερέκθεση στον ήλιο.