Κυριακή 14 Αυγούστου 2011

«Μαϊμού» επιδόματα ροκανίζουν μισό δισ. τον χρόνο



Ξεπερνούν τις 100.000 οι «ύποπτες» συντάξεις.

Περισσότερα από μισό δισεκατομμύριο ευρώ υπολογίζεται ότι χάνει κάθε χρόνο το ελληνικό Δημόσιο από τις συντάξεις και τα επιδόματα-μαϊμού.

Σύμφωνα με το «'Εθνος της Κυριακής», οι έλεγχοι και οι διασταυρώσεις, που έχουν ξεκινήσει στα υπουργεία Εργασίας και Υγείας, έχουν φέρει στο φως έναν θησαυρό για τα δημόσια ταμεία, οι επιτελείς των οποίων δεν μπορούσαν να φανταστούν τη λάμψη του. Χιλιάδες είναι οι περιπτώσεις μη δικαιούχων που λάμβαναν χρήματα από το κράτος, εκμεταλλευόμενοι την ανοργανωσιά και το χάος των υπηρεσιών.

Πρόθεση των πολιτικών προϊσταμένων είναι τώρα να καταγραφεί επακριβώς πόσοι, ποιοι και για πόσα χρόνια λάμβαναν τα ποσά που δεν δικαιούνταν σε βάρος του Δημοσίου και όσων τα έχουν πραγματικά ανάγκη.

Το 4% των προνοιακών επιδομάτων, που δίνονται στη χώρα μας, πηγαίνουν σε λογαριασμούς μη δικαιούχων. Αυτή είναι η εκτίμηση των υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Υγείας που έχουν αναλάβει τον έλεγχο και τη διασταύρωση των στοιχείων. Με λογιστικούς όρους, από τα 6,2 δισεκατομμύρια που δίνονται κάθε χρόνο για προνοιακά επιδόματα στην Ελλάδα, τα 250 εκατομμύρια ευρώ καταβάλλονται παράνομα.

Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις, τα χρήματα αυτά παίρνουν άνθρωποι που είναι εγγεγραμμένοι σε δύο ή περισσότερους νομούς ή σε δύο ή περισσότερα μητρώα αναπηρίας. Για παράδειγμα, υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες κάποιοι λάμβαναν επιδόματα που εγκρίνονταν από τοπικούς φορείς (π.χ. τυφλότητας), από περισσότερες από μία περιοχές.

Βρέθηκαν επίσης περιπτώσεις που λάμβαναν παράτυπα δύο και τρία επιδόματα διαφορετικής αναπηρίας (π.χ. ολικής αναπηρίας και τυφλότητας). Φυσικά, όπως και στις συντάξεις, εντοπίστηκαν και περιπτώσεις που ο δικαιούχος είχε πεθάνει και οι συγγενείς του εξακολουθούσαν να λαμβάνουν τα ποσά που ο ίδιος μόνο δικαιούταν.

Εκτιμάται πως το ποσό αυτό μεγαλώνει ακόμη περισσότερο, αφού σε αυτό δεν συνυπολογίζονται τα επιδόματα που δίδονται με βάση πιστοποιητικά-μαϊμού. Οι μέχρι τώρα έλεγχοι έχουν οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι τα πλαστά πιστοποιητικά χρησιμοποιούνταν από πολιτικούς παράγοντες προς άγραν ψήφων.

Έτσι προέκυψε πως το 2% του πληθυσμού της Ζακύνθου ήταν εκ γενετής τυφλοί, καθώς και τα περιστατικά καθολικής αναπηρίας στη Λιβαδειά. Όπως κατήγγειλε ο υφυπουργός Υγείας, Μάρκος Μπόλαρης, οι ελεγκτές του υπουργείου Υγείας και του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης εντόπισαν πρόσφατα στην περιοχή της Βοιωτίας επιδημία προνοιακών επιδομάτων.

Στο μικροσκόπιο 12 νομοί

Δεκάδες άτομα φέρεται να λαμβάνουν επίδομα λόγω χρόνιου βρογχικού άσθματος, ενώ σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις οι δικαιούχοι είναι δημοτικοί υπάλληλοι, οι οποίοι ελάμβαναν κανονικά το προνοιακό βοήθημα παράλληλα με την άσκηση της εργασίας τους και την είσπραξη του μισθού τους. Οι καταγγελίες φτάνουν στο υπουργείο Υγείας με αμείωτο ρυθμό σε σχέση με τα προνοιακά επιδόματα-μαϊμού. Οι έλεγχοι συνεχίζονται σε τουλάχιστον 12 νομούς της χώρας.

Για να εντοπιστούν όλες οι περιπτώσεις επιδομάτων-μαϊμού και να αποφευχθεί η δράση επιτηδείων στο μέλλον, δημιουργείται το Ενιαίο Μητρώο Δικαιούχων Επιδομάτων Πρόνοιας. Η πλατφόρμα θα ξεκινήσει τον ερχόμενο μήνα και εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν όχι μόνο 250 εκατ., αλλά πολλά εκατομμύρια ευρώ ακόμα. Η καταγραφή των δικαιούχων, η οποία θα γίνει μέσω των ΚΕΠ, θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Δεκέμβριο.

ΧΑΝΙΑ

Το 1/4 του νομού παίρνει προνοιακά επιδόματα


Δεν έχουν τέλος οι καταγγελίες που φτάνουν στο γραφείο του υφυπουργού Υγείας για περιστατικά αναπήρων-μαϊμού που με διάφορους τρόπους «κλέβουν» τα δημόσια ταμεία. Μετά τους «τυφλούς» στη Ζάκυνθο και τους «πάσχοντες από άσθμα» στη Λιβαδειά, σειρά έχουν τώρα τα Χανιά, όπου οι μαρτυρίες μιλούν για εξαιρετικά αυξημένα ποσοστά προνοιακών επιδομάτων που δίνονται σε μη πραγματικά δικαιούχους.

Οι μέχρι σήμερα καταγραφές καταδεικνύουν πως επιδόματα λαμβάνει το 24% του πληθυσμού του νομού Χανίων. Με δεδομένο ότι το ποσοστό αναπήρων στον γενικό πληθυσμό δεν ξεπερνάει το (πολύ) 10%, το ποσοστό του νομού Χανίων είναι τουλάχιστον το διπλάσιο. Μιλώντας με αριθμούς, οι δικαιούχοι υπολογίζονται γύρω στους 26.000-30.000. Αν απορριφθεί το ενδεχόμενο της μαζικής αναπηρίας, μάλλον κάτι δεν πάει καλά στην περιοχή.

Ηδη, οι υπηρεσιακοί παράγοντες έχουν βάλει σκοπό να ξετρυπώσουν το πώς και το γιατί τόσοι Χανιώτες φαίνεται να δικαιούνται και απολαμβάνουν των επιδομάτων προνοίας. Και εδώ αναμένεται να φέρει αποτελέσματα η συγκεντρωτική πλατφόρμα που ετοιμάζει το υπ. Υγείας.

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100.000 ΟΙ «ΎΠΟΠΤΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ»

300 εκατ. ευρώ η ετήσια αιμορραγία των Ταμείων


Κατά 300 εκατ. ευρώ τον χρόνο επιβαρύνουν τα Ταμεία οι συντάξεις-μαϊμού που λαμβάνουν άνθρωποι που δεν δικαιούνται. Το υπουργείο Εργασίας υπολογίζει πως οι «ύποπτες» συντάξεις είναι περισσότερες από 100.000 και έχει ξεκινήσει εκστρατεία καταγραφής όλων των συνταξιούχων, προκειμένου να μπει τέλος στη λεηλασία των Ταμείων.

Για τον σκοπό αυτό, βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση καταγραφής όλων των συνταξιούχων της χώρας, προκειμένου να δημιουργηθεί Εθνικό Μητρώο Συνταξιούχων, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν και δειγματοληπτικοί έλεγχοι. Παράλληλα, για να μπει τέλος στην καταβολή συντάξεων νεκρών ασφαλισμένων σε συγγενείς ή επιτήδειους, οι δήμοι θα πρέπει στο εξής να δίνουν άμεσα πληροφορίες στα Ταμεία για τους συνταξιούχους που απεβίωσαν (μέσω των ΚΕΠ και των ληξιαρχείων).

Ο αρμόδιος υπουργός Γ. Κουτρουμάνης ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα πως 1.400 περιπτώσεις συνταξιούχων που ενώ είχαν αποβιώσει συνεχιζόταν η καταβολή συντάξεων, εντοπίσθηκαν από τον έλεγχο των υπηρεσιών του ΙΚΑ, σε ασφαλισμένους που έχουν γεννηθεί πριν από το έτος 1920.

Το συνολικό ποσό που έλαβαν πρόσωπα, τα οποία δεν ήταν δικαιούχοι, ανέρχεται στο ποσό του 1,9 εκατ. ευρώ. Και οι έλεγχοι συνεχίζονται. Στο στόχαστρο θα μπουν και οι συντάξεις που δίνονται σε αναπήρους-«μαϊμού».

Τέτοιες ύποπτες συντάξεις υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τις 60.000. Μέσα στην επόμενη τετραετία, το ποσοστό των αναπηρικών συντάξεων αναμένεται να μειωθεί από το 14% στο 8%, για να προσεγγίσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Για τον σκοπό αυτό τον Σεπτέμβριο θα τεθεί σε λειτουργία το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), το οποίο θα επισκέπτονται όσοι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και θέλουν να πάρουν σύνταξη, επιδόματα ή άλλες παροχές.

Το ποσοστό της αναπηρίας θα καθορίζεται από το νεοσύστατο Κέντρο, ενώ με βάση τα στοιχεία που θα συγκεντρωθούν δημιουργείται Εθνικό Μητρώο Αναπήρων όπου θα καταγράφονται οι διευθύνσεις των δικαιούχων, οι παροχές κ.ά..


Τον Σεπτέμβριο τα προγράμματα για ενίσχυση της απασχόλησης



Εκτιμάται πως θα ωφεληθούν 600.000 άτομα.

Στην εφαρμογή πολιτικών για την ενίσχυση της απασχόλησης, θα ρίξει το βάρος από τις αρχές Σεπτεμβρίου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας καθώς εκφράζονται φόβοι για περαιτέρω αύξηση του ποσοστού των ανέργων μετά το φθινόπωρο. Αύξηση, η οποία ακολουθεί σχεδόν πάντοτε το τέλος της τουριστικής περιόδου.

Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής το ποσοστό ανεργίας, το Μάιο του 2011, ανήλθε σε 16,6%, έναντι 12% το Μάιο του 2010 και 15,8% τον Απρίλιο του 2011.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Κουτρουμάνης έχει εκφράσει την ανησυχία του, επισημαίνοντας ότι ο χειμώνας που έρχεται θα είναι ο δυσκολότερος χειμώνας για τη χώρα μας σε σχέση με την ανεργία την οποία χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο κοινωνικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε.

Η αύξηση της ανεργίας επηρεάζει αρνητικά τα οικονομικά των Ταμείων και κυρίως του ΙΚΑ, αφού σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία κάθε ποσοστιαία μονάδα αύξησης της ανεργίας, αυξάνει τις απώλειες για το ΙΚΑ κατά 300 εκατ. ευρώ ή 450 εκατ. ευρώ αν συνυπολογισθούν τα επιδόματα ανεργίας. Ενώ μία μονάδα μείωσης των αποδοχών σημαίνει απώλεια περίπου 115 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Η κυβέρνηση απαντά με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ενίσχυση της απασχόλησης και τον επανασχεδιασμό της επαγγελματικής κατάρτισης, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς.

Το σχέδιο συζητήθηκε στις 3 Αυγούστου στην Κυβερνητική Επιτροπή και την επόμενη εβδομάδα ο υπουργός Εργασίας αναμένεται να ανακοινώσει τις λεπτομέρειες του προγράμματος.

Το κόστος του προγράμματος έχει προϋπολογισθεί από 2,7 έως 3,9 δισ. ευρώ, ενώ εκτιμάται πως θα ωφεληθούν τουλάχιστον 600.000 άτομα.

Ο όλος σχεδιασμός βασίζεται στον επανασχεδιασμό και την ανακατανομή των πόρων μεταξύ των συναρμοδίων υπουργείων και το συντονισμό των δράσεων ώστε να ενισχυθεί η απορρόφηση των κονδυλίων και η αποτελεσματικότητα.

Το 50% των προγραμμάτων αφορά διατήρηση θέσεων εργασίας, το 25% κατάρτιση και το 25% απασχόληση ανέργων, ενώ οι πόροι θα προέλθουν κατά 55% από το ΕΣΠΑ και κατά 45% από εθνικούς πόρους.

Το κύριο πρόγραμμα αφορά 55.000 ανέργους με 5μηνες συμβάσεις απασχόλησης σε κοινωφελή έργα, μηνιαίο μισθό 625 ευρώ και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη.

Η έναρξη του προγράμματος θα γίνει στις αρχές Σεπτεμβρίου από την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και ως τα τέλη Οκτωβρίου θα έχει επεκταθεί σε όλες τις περιφέρειες της χώρας. Ο χρονικός ορίζοντας του προγράμματος επεκτείνεται μέχρι τις 30 Αυγούστου του 2012.

Τα προγράμματα για την ενίσχυση της απασχόλησης, που έχουν εφαρμοσθεί μέχρι σήμερα, έχουν αποδώσει τη διατήρηση σχεδόν 296.000 θέσεων εργασίας και την ένταξη 82.000 ανέργων ενώ η διεύρυνση της εποχικής απασχόλησης στον τουρισμό, απέδωσε κατά το προηγούμενο έτος 54.000 επιπλέον θέσεις εργασίας.

Θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η φοίτηση κατά το προηγούμενο έτος στον τομέα της Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Νέων, 11.500 σπουδαστών στις σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ και 2.600 σπουδαστών σε 31 Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης σε ειδικότητες που εμφανίζουν ζήτηση στην αγορά εργασίας.


Εξετάσεις κάθε χρόνο για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους



Θα επανακαταταχθούν με βάση το νέο βαθμολόγιο.

Τα πάνω κάτω θα φέρει για τους δημοσίους υπαλλήλους το νέο βαθμολόγιο αλλά και η εισαγωγή νέων διαδικασιών ατομικής και υπηρεσιακής αξιολόγησης που θα έρθουν με τη θεσμοθέτηση του νέου μισθολογίου στον δημόσιο τομέα από τον Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος», όλοι οι υπάλληλοι θα επανακαταταχθούν σε βαθμό με βάση τη νέα διάρθρωση του βαθμολογίου. Το γεγονός αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός υπαλλήλων να καταταχθεί σε χαμηλότερο βαθμό από αυτόν που κατέχει με το σημερινό σύστημα και να δει τις αποδοχές του να μειώνονται αναλόγως.

Αντίστοιχα υπάλληλοι που είχαν τις προϋποθέσεις να διεκδικήσουν θέση ευθύνης, με το υπάρχον σύστημα θα χρειάζονται μερικά χρόνια ακόμα με το νέο βαθμολόγιο για να αξιολογηθούν για προϊστάμενοι.

Για παράδειγμα, ένας υπάλληλος ΠΕ με 13 χρόνια υπηρεσίας θα μπορούσε να αξιολογηθεί ή να είναι ήδη προϊστάμενος με το υπάρχον βαθμολόγιο, ενώ με το νέο σύστημα θα χρειάζεται ένα ή δύο χρόνια ακόμα για να θέσει υποψηφιότητα για θέση ευθύνης, ενδεχόμενο που θα εξαρτηθεί από τον τελικό αριθμό των βαθμών. Ενα από τα σενάρια που εξετάζεται περιλαμβάνει τη διαμόρφωση 6 βαθμών αντί για 5 που ισχύουν σήμερα.
Εξετάσεις κάθε χρόνο για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στις μεταβατικές διατάξεις θα προβλέπεται ότι οι συγκεκριμένες κατηγορίες υπαλλήλων θα διατηρούν τις επιπλέον αποδοχές που διέθεταν με το προηγούμενο βαθμολόγιο ως προσωπική διαφορά, η οποία θα μειώνεται κάθε έτος μέχρι να μηδενιστεί.

Οσοι κατέχουν θέση ευθύνης, θα αντικατασταθούν μετά την επιλογή των προϊσταμένων με το νέο σύστημα επιλογής μέσω του ΕΙΣΕΠ.

Αξιολόγηση με στόχους

Το νέο μισθολόγιο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπει ένα "σκληρό" και πολύπλοκο σύστημα αξιολόγησης των υπαλλήλων, από την οποία θα εξαρτώνται η απόδοση των μισθολογικών ωριμάνσεων και η βαθμολογική εξέλιξη των εργαζομένων. "Κλειδί" για την αξιολόγηση των εργαζομένων σε ετήσια βάση θα αποτελεί η περιγραφή της θέσης εργασίας καθώς και οι στόχοι που θα προσδιορίζονται ανά υπάλληλο και υπηρεσιακή μονάδα.

Η ετήσια αξιολόγηση των υπαλλήλων από τους προϊσταμένους τους, που θα ακολουθεί τον εργαζόμενο στον υπηρεσιακό φάκελό του για το σύνολο του εργασιακού του βίου, θα περιλαμβάνει βαθμολόγηση για την ταχύτητα διεκπεραίωσης των υποθέσεων που χειρίζεται, τη συμπεριφορά του στους συναδέλφους του και στο κοινό, την αποδοτικότητά του στην εργασία, ενώ θα μοριοδοτούνται και τα τυπικά προσόντα.

Θα συνυπολογίζεται για κάθε υπάλληλο και η συνολική αξιολόγηση της υπηρεσίας που απασχολείται, βάσει κριτηρίων που θα έχουν σχέση με την παραγωγικότητα και την επίτευξη στόχων, τα οποία θα καθορίσει το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης. Από τη συνολική βαθμολογία θα εξαρτάται η μισθολογική καθώς και η βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, ενώ μόνο εάν αξιολογηθούν θετικά, θα λαμβάνουν και το πριμ παραγωγικότητας.

Αξιολόγηση προϊσταμένων

Ο νόμος για την επιλογή προϊσταμένων στο Δημόσιο διαμορφώνει ένα σύστημα με μορφή πυραμίδας, όπου η επιλογή των υποψηφίων γίνεται "από πάνω προς τα κάτω". Εχει συγκροτηθεί ήδη το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων, στο οποίο συμμετέχουν 4 μέλη του ΑΣΕΠ και ένα μέλος από τον Συνήγορο του Πολίτη. Το ΕΙΣΕΠ θα προκηρύξει στα τέλη του έτους τις θέσεις γενικών διευθυντών έτσι όπως θα προκύψουν από τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων και των ΝΠΔΔ.

Οι υποψήφιοι θα αξιολογηθούν για τα προσόντα τους, θα δώσουν γραπτές εξετάσεις και συνέντευξη στο ΕΙΣΕΠ, ενώ αναμένεται να υπάρξει, σύμφωνα με πληροφορίες, έλεγχος της ψυχικής υγείας των υποψηφίων.

Μετά την επιλογή των γενικών διευθυντών ακολουθεί η συγκρότηση από το ΕΙΣΕΠ των Συμβουλίων Επιλογής Προϊσταμένων (ΣΕΠ) σε κάθε διοικητική μονάδα, τα οποία θα αποτελούνται από πέντε μέλη (δύο γενικούς διευθυντές του υπουργείου ή της υπηρεσίας, έναν γενικό διευθυντή άλλης υπηρεσίας ή ΝΠΔΔ και δύο αιρετούς εκπροσώπους των υπαλλήλων, α' βαθμού) και θα είναι αρμόδια για την επιλογή των διευθυντών της υπηρεσίας ή του υπουργείου, στο οποίο έχουν συσταθεί. Μετά την προκήρυξη θέσεων διευθυντών θα ακολουθηθεί η διαδικασία της μοριοδότησης των τυπικών προσόντων, των γραπτών εξετάσεων από το ΑΣΕΠ και της συνέντευξης.

Μετά και την επιλογή διευθυντών θα συσταθούν τα υπηρεσιακά συμβούλια επιλογής τμηματαρχών ανά διοικητική μονάδα (υπουργείο ή ΝΠΔΔ), τα οποία θα αποτελούνται από 3 διευθυντές και 2 αιρετούς εκπροσώπους των δημοσίων υπαλλήλων, που θα προβούν στην προκήρυξη και επιλογή τμηματαρχών με γραπτές εξετάσεις και μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων χωρίς όμως να περιλαμβάνεται συνέντευξη.

Στη διαδικασία της συνέντευξης των υποψήφιων γενικών διευθυντών και διευθυντών οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε θέματα επαγγελματικής δράσης, γνώσεων σχετικά με θέματα του φορέα και ικανότητες διοίκησης.

Για λόγους διαφάνειας θα δημοσιεύονται ανά δίμηνο τα πρακτικά των συνεδριάσεων επιλογής, ενώ οι υποψήφιοι που θεωρούν ότι αδικήθηκαν μπορούν να προσφεύγουν στο Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού. Η συνέντευξη θα πραγματοποιείται παρουσία και των συνυποψηφίων τους.

Τα μόρια για τους προϊσταμένους


Τεχνικά προσόντα:
Ο βαθμός του βασικού τίτλου σπουδών πολλαπλασιάζεται με τον συντελεστή 25 - Το διδακτορικό δίπλωμα σε γνωστικό αντικείμενο συναφές με το αντικείμενο της υπηρεσίας βαθμολογείται με 200 μόρια, ενώ σε άλλο γνωστικό αντικείμενο θα λάβει 100 μόρια. Ο μεταπτυχιακός τίτλος ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας σε γνωστικό αντικείμενο συναφές με το αντικείμενο της υπηρεσίας βαθμολογείται με 160 μόρια και 80 μόρια αν δεν έχει συνάφεια με το αντικείμενο της θέσης. Η επιτυχής αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης προσθέτει 180 μόρια στον υποψήφιο. Η γνώση ξένης γλώσσας βαθμολογείται από 30-80 μόρια ανάλογα με το επίπεδο γνώσης.

Διοικητική εμπειρία:
Ο χρόνος υπηρεσίας μοριοδοτείται μέχρι 300 μόρια. Αν ο υποψήφιος ήταν γενικός διευθυντής, λαμβάνει μέχρι 380 μόρια. Αντίστοιχα ο χρόνος υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου Διεύθυνσης βαθμολογείται μέχρι 300 μόρια και ο χρόνος υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου Τμήματος ή αυτοτελούς γραφείου μέχρι 200 μόρια. Το σύνολο των μορίων που μπορεί να λάβει υποψήφιος από τον χρόνο υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου υπολογίζονται με ανώτατο όριο τους 180 μήνες και δεν μπορεί να υπερβεί τα 380 μόρια.

Ικανότητες - δεξιότητες: Υπηρεσιακή αξιολόγηση: μέχρι 300 μόρια. Οι ειδικές δραστηριότητες, μέχρι 80 μόρια συνολικά: συγγραφικό έργο, εισηγήσεις, ανακοινώσεις σε συνέδρια, ημερίδες κ.λπ. Η ηθική αμοιβή του επαίνου: 70 μόρια.


«Αυτοκόλλητο» τσιπ θα παρακολουθεί τις ζωτικές μας λειτουργίες




Παρόμοιο με αυτό των παιδικών «τατουάζ».

Η παρακολούθηση των ζωτικών σημείων ενός ασθενή, όπως θερμοκρασία ή καρδιακός σφυγμός, θα μπορούσε σε λίγα χρόνια να πραγματοποιείται μέσω μιας πολύ απλής διαδικασίας και συγκεκριμένα μέσω ενός ασύρματου προσωρινού ηλεκτρονικού «τατουάζ».

Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας επιστημονικής ομάδας από το Πανεπιστήμιο του Illinois, που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Science, η εξάλειψη των ογκωδών καλωδίων και ηλεκτροδίων που χρησιμοποιούνται στις σημερινές ιατρικές συσκευές, θα μπορούσε να μας προσφέρει νέες πιο άνετες για τους ασθενείς συσκευές.

Οι ερευνητές κατάφεραν και ενσωμάτωσαν ηλεκτρονικούς αισθητήρες σε μία εξαιρετικά λεπτή μεμβράνη, λεπτότερη και από την ανθρώπινη τρίχα, την οποία και τοποθέτησαν σε υπόθεμα από πολυεστέρα, παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στα προσωρινά παιδικά τατουάζ.

Το αποτέλεσμα ήταν ένας αισθητήρας ευλύγιστος αρκετά ώστε να κινείται μαζί με το δέρμα, δίχως να έχει προηγουμένως σταθεροποιηθεί πάνω του με κάποιο είδος κόλλας.

Οι δοκιμαστικές συσκευές, σύμφωνα με τους επιστήμονες, κατάφεραν και παρέμειναν στην θέση τους για 24 ώρες. Αν και φυσιολογικά η απόπτωση των επιθηλιακών κυττάρων θα προκαλούσε την «απαγκίστρωση» της συσκευής, οι ερευνητές δηλώνουν αισιόδοξοι πως θα καταφέρουν να τη διατηρήσουν για διάστημα δύο εβδομάδων.

Εκτός της παρακολούθησης των ζωτικών λειτουργιών, οι συγκεκριμένες συσκευές θα μπορούσαν να καταγράφουν πληροφορίες σχετικά με τα εγκεφαλικά κύματα, τις μυϊκές κινήσεις, ή ακόμα και να εκπέμπουν θερμότητα για την επούλωση πληγών.

Η οθόνη της μοιάζει με έναν επίδεσμο και περιέχει μια κεραία που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την αποστολή των δεδομένων, αν και μέχρι τώρα δεν έχουν πραγματοποιηθεί δοκιμές με κάποιου είδους δέκτη. Η ενεργειακή της τροφοδότηση, προς το παρόν επιτελείται μέσω επαγωγικής μεθόδου, τοποθετώντας τη κοντά ένα ηλεκτρικό πηνίο.

Πληροφορίες για το πότε θα κυκλοφορήσει και για το πόσο υπολογίζει το κόστος της, η επιστημονική ομάδα αρνήθηκε να δώσει.

«Μπλόκο» σε ξένα πτυχία



Το ανώτατο δικαστήριο απέρριψε αίτημα σπουδάστριας για αναγνώριση πτυχίου από τον ΔΟΑΤΑΠ.
«Φρένο» στην αναγνώριση ως ισότιμων με ελληνικά των πτυχίων που αποκτήθηκαν σε ξένο ΑΕΙ αφού προηγήθηκε τμήμα σπουδών στην Ελλάδα σε μη ελληνικά ΑΕΙ (αλλά παράρτημα ξένου), βάζει για μία ακόμα φορά η ελληνική δικαιοσύνη, παραπέμποντας ωστόσο το επίμαχο συνταγματικό ζήτημα σε μείζονα σύνθεση, λόγω σπουδαιότητας.

Η υπόθεση που απασχολεί το Συμβούλιο της Επικρατείας αφορά προσφυγή μιας απόφοιτης γαλλικού πανεπιστημίου, που ζήτησε από τον ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης) να της αναγνωρίσει ως ισότιμο του ελληνικού ΑΕΙ τον τίτλο σπουδών που απέκτησε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Σεντ Ετιέν.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «'Έθνος του Σαββάτου», ο ΔΟΑΤΑΠ αρνήθηκε την αναγνώριση της ισοτιμίας, κρίνοντας ότι μπορούσε να καταταγεί στο 3ο εξάμηνο σπουδών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών ή στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στην κατεύθυνση «Ζωγραφική» με συμπληρωματική εξέταση μαθημάτων του πρώτου έτους.

Κομβικό σημείο για την απόρριψη του αιτήματος της σπουδάστριας ήταν για τον ΔΟΑΤΑΠ το γεγονός ότι ο τίτλος σπουδών της αποκτήθηκε με παρακολούθηση του προγράμματος σπουδών του γαλλικού πανεπιστημίου, τα τρία πρώτα χρόνια στους χώρους του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης και τα δύο τελευταία στους χώρους του πανεπιστημίου στη Γαλλία. Η φοιτήτρια υποστηρίζει ότι αποτελεί εξωτερικό πτυχίο (που προβλέπεται από τους Ν. 3328 και 3369/05), ότι το πρόγραμμα καταρτίστηκε αποκλειστικά από το γαλλικό πανεπιστήμιο που είχε την αποκλειστική ευθύνη της εκτέλεσής του, χωρίς συμμετοχή στα ζητήματα αυτά του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης, το οποίο απλά παραχώρησε τις εγκαταστάσεις του για την πραγματοποίηση των σπουδών στην Ελλάδα.

Το ΣτΕ, ερμηνεύοντας τη σχετική νομοθεσία σε συνδυασμό με το άρθρο 16 του Συντάγματος, συμφώνησε κατ' αρχήν με τις απόψεις του ΔΟΑΤΑΠ κρίνοντας ότι δεν είναι βάσιμοι οι ισχυρισμοί της σπουδάστριας.

Το ανώτατο δικαστήριο δέχθηκε ότι, κατά την έννοια των διατάξεων του Ν. 3328/05 που ερμηνεύονται υπό το φως του άρθρου 16 του Συντάγματος για την ανώτατη εκπαίδευση, δεν θεωρούνται εξωτερικά πτυχία που μπορούν να αναγνωριστούν ως ισότιμα με τα απονεμόμενα από τα ελληνικά ΑΕΙ τα πτυχία που χορηγούνται από αλλοδαπό πανεπιστήμιο, όταν για τη χορήγησή τους έχει ληφθεί υπόψη χρόνος σπουδών που πραγματοποιήθηκε με επιτόπια παρακολούθηση του προγράμματος σπουδών στην Ελλάδα, σε μη ελληνικό ΑΕΙ.

Ανοικτό το ζήτημα

Ωστόσο, το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι λόγω μείζονος σπουδαιότητος, τα κρίσιμα νομικά ζητήματα που τίθενται πρέπει να ερευνηθούν από μείζονα σύνθεση, στην οποία και παρέπεμψε την υπόθεση, αποφεύγοντας έτσι να απορρίψει ως αβάσιμη τη σχετική προσφυγή και αφήνοντας ουσιαστικά ανοικτό το όλο ζήτημα.

Στην προσφυγή της η σπουδάστρια επικαλείτο τις ρυθμίσεις του Ν. 3328/05 (που προβλέπει εξαιρέσεις για θέματα ανοικτών πανεπιστημίων, σπουδών εξ αποστάσεως κ.λπ.) και υποστήριξε ότι η υλοποίηση του προγράμματος τόσο στο πανεπιστήμιο στη Γαλλία, όσο και στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, υπέκειτο στο ίδιο διοικητικό και παιδαγωγικό καθεστώς, οι δε απαιτήσεις για την επιτυχία στις εξετάσεις, που διενεργούνταν υπό την αιγίδα της παιδαγωγικής ομάδας του Πανεπιστημίου, ήταν οι ίδιες για όλους τους φοιτητές.

Τον τελικό λόγο για την ισοτιμία θα έχει η μείζων σύνθεση του ανωτάτου δικαστηρίου.


«Επιδημία» επιδομάτων στη Λιβαδειά


Ολόκληρες οικογένειες Ρομά έπασχαν από προεκλογικό... άσθμα.

Σκάνδαλο με «μαϊμού» προνοιακά επιδόματα στη Λιβαδειά, όπου ολόκληρες οικογένειες Ρομά, εμφανίζονται να πάσχουν από… άσθμα, αποκάλυψε η έρευνα των ελεγκτικών Αρχών του υπουργείου Υγείας.

Σύμφωνα με όλα τα στοιχεία, η ζημιά για το Ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται σε εκατομμύρια ευρώ ετησίως, καθώς μόνο για το πρώτο δίμηνο του 2011, οι 1.626 εμφανιζόμενοι ως δικαιούχοι έλαβαν 1.097.148 ευρώ.
Και σε αυτή την περίπτωση, όπως και της Ζακύνθου, η οποία παρουσιάζει ασυνήθιστα υψηλό αριθμό τυφλών, πηγές του υπουργείου αναφέρουν ότι οι πρώην νομαρχίες, όπου λειτουργούν οι πρωτοβάθμιες υγειονομικές επιτροπές, χρησιμοποιήθηκαν ως ρουσφετολογικός μηχανισμός.

Ενδεικτικό της αλυσίδας των παράνομων δικαιούχων επιδομάτων που είχε στηθεί είναι το γεγονός ότι ακόμα και οι γάμοι γίνονταν με κριτήριο την «ανικανότητα των οικογενειών», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση του δήμου Λεβαδέων προς τον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. «Ολόκληρες οικογένειες γαμπρών και νυφών είναι επίσης ανίκανες για εργασία για το σύνολο των μελών τους. Ακόμη και στην περίπτωση που ο γάμος επιβάλλει μεταδημότευση εντός του νομού Βοιωτίας, η εικόνα παραμένει η ίδια, απλά "μολύνεται" και το σόι του γαμπρού ή της νύφης», τονίζει στην «Real news» ο γενικός γραμματέας του δήμου Βασίλης Παπαδόπουλος, που επιλήφθηκε της έρευνας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η υπόθεση χρήζει περαιτέρω έρευνας όχι μόνο λόγω της διαφαινόμενης εμπλοκής υπαλλήλων αρμόδιων υπηρεσιών και του τεράστιου μεγέθους της ζημιάς για το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά και του κινδύνου να έχει συσταθεί οργανωμένο έγκλημα. Είναι γεγονός ότι πολλοί απ’ αυτούς εμφανίζονται ως δικαιούχοι του επιδόματος για πάνω από μια δεκαετία, ενώ κάποιοι δεν έχουν ούτε καν φάκελο με τις γνωματεύσεις των αρμόδιων υπηρεσιών.
Την ίδια στιγμή, τον δρόμο για την επανεξέταση από ειδικές επιτροπές στην Αθήνα έχουν πάρει περισσότερα από 2000 άτομα, που θεωρείται ότι λάμβαναν παρανόμως προνοιακά επιδόματα.



Το σχόλιό μας: Όπου Ρομά και επίδομα έχω να προσθέσω εγώ. Δεν είναι σπάνιες οι φορές που θα δει κανείς να συναθροίζονται δεκάδες Ρομά στα ΕΛΤΑ για να εισπράξουν επιδόματα. Επιδόματα που σπάνια δικαιούνται. Σχεδόν σε όλες τις περιοχές που υπάρχει ικανή ομάδα Ρομά, βλέπουμε και αρκετά επιδόματα να δίνονται. Προσωπικά έχω ακούσει καταγγελίες για απειλές και για εκβιασμούς των υπαλλήλων των υπηρεσιών αλλά και των επιτροπών, για την προσωπική και οικογενειακή σωματική και υλική ακεραιότητα. Αγκάθι που δύσκολα και με προσπάθεια πολύ θα βγει. Η δε κατάσταση της μη σταθερής κατοικίας σίγουρα θα δυσκολέψει τον εντοπισμό για επανέλεγχο.


Θα προσθέσω και μια ιστοριούλα που έχω ζήσει ο ίδιος σε επιτροπή. Πέρναγα λοιπόν από νομαρχιακή υγειονομική επιτροπή και ενώ ήμουν μέσα, βάλανε ταυτόχρονα και πατέρα με το παιδί του (Ρομά και οι δυο τους). Αφού είδαν το παιδί και είπαν να περάσει έξω, ρώτησαν τον πατέρα τι πρόβλημα έχει. Η απάντηση του ήταν διαβήτης (όπως έλεγαν και τα χαρτιά) ή μάλλον ζάχαρο όπως είπε χαρακτηριστικά . Μετά ρώτησαν τι θεραπεία κάνει. Η απάντηση ήταν ότι παίρνει χάπια. Του είπαν εντάξει και να περάσει έξω. Μόλις έκλεισε η πόρτα είπαν μεταξύ τους: εννοείτε πως κόβεται γιατί φαίνεται και περίτρανα πως λέει ψέματα - ούτε καν το ποίημα δεν έμαθε καλά που του είπαν - και ενώ το χαρτί λέει το παιδί πως κάνει ινσουλινοθεραπεία αυτός μας λέει πως παίρνει χάπια. Το γράφω αυτό ώστε να μην πει κάποιος πως ευθύνη δεν έχουν όσοι επιδοτούνται. Έχουν και την μεγαλύτερη. Δεν πάει πολύ καιρός άλλωστε που διάβασα, εδώ στο chat του blog, από ανώνυμο χρήστη το μήνυμα "αν υπάρχει τρόπος να πάρω στην ζούλα προνοιακό επίδομα χωρίς να έχω κανένα πρόβλημα". Του εξήγησα πως τέτοιες βοήθειες δεν δίνονται εδώ και να ψάξει αλλού. Στο τέλος την πληρώνουμε εμείς για όλους όσους θέλουν παράτυπα να πάρουν ότι άλλοι νόμιμα δικαιούνται.