Μετά την αφαίρεση των Μεσογειακών Αγώνων έρχεται ακόμη ένα… καμπανάκι κινδύνου να χτυπήσει και αυτή τη φορά των αθλητισμό των ατόμων με αναπηρία.
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, εδώ και καιρό, αλλά δεν τον ακούει κανείς.
Τελεσίγραφο έστειλε στον Γιώργο Φουντουλάκη, η Οργανωτική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος κολύμβησης ατόμων με αναπηρία, που θα διεξαχθεί στο Βερολίνο, ότι αν δεν στείλει τα χρήματα, έως και αύριο (Τρίτη) το αργότερο την Τετάρτη (15/6) για την κάλυψη της ελληνικής αποστολής (διατροφή, παραμονή κ.λπ) δεν θα μπορούν οι Έλληνες αθλητές να πάρουν μέρος στη διοργάνωση.
Το Onsports επικοινώνησε με τον Γιώργο Φουντουλάκη, ο οποίος ήταν πραγματικά απογοητευμένος: « Το πρόβλημα υπάρχει, γιατί δεν έχουμε ακόμη εκταμιεύσει το ποσό της πρώτης δόσης, από την επιχορήγηση της ΓΓΑ. Δεν μπορώ να καταλάβω πως κάποιες Ομοσπονδίες έχουν εκταμιεύσει την 3η και πάνε για την 4η δόση και εμείς δεν μπορούμε να πάρουμε ούτε την 1η. Το δικαίωμα της υπογραφής το έχει πάρει ο Αηδόνης από τον Μάρτιο και έχουμε Ιούνιο και δεν έχουμε πάρει δραχμή. Αναγκάστηκα να ζητήσω από τα παιδιά να βάλουν τα έξοδα από την τσέπη τους, για να μην χάσουν τη χαρά του να συμμετάσχουν σε μια μεγάλη διοργάνωση».
Ο πρόεδρος της Παραολυμπιακής Επιτροπής αναφέρθηκε και στους Παγκόσμιους Αγώνες Special Olympics, που θα φιλοξενηθούν στην Αθήνα, σε λίγες ημέρες: «Έδωσαν 28 εκατομμύρια ευρώ, σε καιρούς χαλεπούς, για μια διοργάνωση που δεν έχει καμία σχέση με τον αθλητισμό. Πρόκειται για γιορτή. Να δώσουμε χαρά και σε αυτά τα παιδιά, αλλά να υπάρχει και ισότιμη μεταχείριση των χρημάτων της Πολιτείας, στον ευαίσθητο χώρο του αθλητισμού των ατόμων με αναπηρία. Με τους Μεσογειακούς Αγώνες να έχουν αφαιρεθεί από τη χώρα μας, το παγκόσμιο πρωτάθλημα Κωφών στον αέρα και αυτό, να δίνουμε 28 εκατομμύρια. Με τελετές λήξης και έναρξης, που θα στοιχίσουν 5-6 εκατομμύρια ευρώ, για μια γιορτή, που δεν έχει σχέση με τον αθλητισμό είναι πολλά».
Ο Γιώργος Φουντουλάκης ανέφερε και την ακύρωση των πανελληνίων πρωταθλημάτων: «Αναγκαστήκαμε και αναβάλλαμε επ’ αορίστου όλα τα πρωταθλήματα. Ήταν να γίνει το πανελλήνιο πρωτάθλημα Άρσης Βαρών στη Θεσσαλονίκη, το πανελλήνιο Τοξοβολίας και το Γκολ Μπολ επίσης στη Θεσσαλονίκη και δεν θα γίνει κανένα λόγω των οικονομικών προβλημάτων. Πρέπει να γίνεται μια πιο ακριβοδίκαιη μεταχείριση στα χρήματα που δίνει το κράτος. Αυτή τη στιγμή το άνοιγμα της Ομοσπονδίας προς τρίτους ανέρχεται στο ποσό των 735.000 ευρώ κα δεν ξέρουμε πως θα τα καλύψουμε. Έχουν πει ότι θα πάρουμε 1.450.000, αλλά αν συμβεί το οτιδήποτε πως θα καλύψουμε τα χρέη μας. Αυτό είναι και το παράπονο μας».
Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη είναι ευαίσθητη και αυτό το απέδειξε με τη συμμετοχή της στα Special Olympics. Η τραγουδίστρια μάλιστα έχει έρθει κοντά με τα παιδιά που θα πάρουν μέρος και δείχνει ιδιαίτερα συγκινημένη με μια αθλήτρια.
«Η Όλγα Δασούρα, η οποία πάσχει από διανοητική αναπηρία και, όταν ήταν 6 χρόνων, οι γιατροί διέγνωσαν ότι δεν πρόκειται ποτέ να περπατήσει ή να μιλήσει. Κι όμως, εκείνη, που ''αντιμετωπιζόταν'' ως χαμένη υπόθεση, είναι σήμερα αθλήτρια της κολύμβησης, της ρυθμικής και της σύγχρονης κολύμβησης. Όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτά χωρίς τους ανθρώπους των Special Olympics, που πίστεψαν στο παιδί αυτό και της έδωσαν την ευκαιρία να αναπτύξει τις δικές της ικανότητες».
Πηγή: http://www.zougla.gr
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ
«Για τα κέρδη τους σκοτώνουν τους εργάτες και τα υπουργεία τους κάνουνε τις πλάτες», γράφει το πανό των εργαζομένων στο εργοτάξιο του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη
Η οργάνωση της παραγωγής με γνώμονα το κέρδος και το καπιταλιστικό κράτος δημιουργούν ένα εγκληματικό περιβάλλον για την ίδια τη ζωή και την υγεία των εργαζομένων
Ο «Ρ» συνεχίζει και σήμερα την προσπάθεια να «φωτίσει» τη σύνθετη επιβάρυνση της υγείας του εργαζόμενου από τις συνθήκες μέσα στις οποίες εργάζεται. Ολα επιβεβαιώνουν ότι το πετσόκομμα της λίστας των ΒΑΕ που προωθεί η κυβέρνηση δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία». Ερχεται να συμπληρώσει μια σειρά παρεμβάσεις με τις οποίες καταργούνται ρυθμίσεις που περιορίζουν την έκθεση των εργαζομένων σε βλαπτικούς παράγοντες. Πολλαπλασιάζοντας έτσι ακόμα περισσότερο τις απειλές από ένα εργασιακό περιβάλλον που, σχεδιασμένο με βάση τις ανάγκες της «ανταγωνιστικότητας», φθείρει ανεπανόρθωτα την εργατική δύναμη και αντιμετωπίζει τον εργαζόμενο ως εξάρτημα που όταν χαλάσει, απλά, αντικαθίσταται.
* * * * *
Εντελώς ανοχύρωτοι μπροστά στη φθορά της υγείας τους και στις επαγγελματικές ασθένειες βρίσκονται οι εργαζόμενοι. Από τη μία η καπιταλιστική οργάνωση της παραγωγής, όπου ο εργαζόμενος αντιμετωπίζεται σαν «κόστος», άρα και η προστασία της υγείας και της ζωής του. Από την άλλη, το καπιταλιστικό κράτος που νομοθετεί για να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των επιχειρήσεων και στέκεται με εγκληματική απαξίωση απέναντι στους εργαζόμενους που σακατεύονται στους τόπους δουλειάς. Είναι ενδεικτικό ότι μόλις από το 2003 έχει ξεκινήσει το ΙΚΑ να καταγράφει τα περιστατικά επαγγελματικών ασθενειών και από τότε μέχρι το 2009 έχουν συνταξιοδοτηθεί λόγω επαγγελματικής ασθένειας μόλις 112 άτομα. Δεν υπάρχει καμία καταμέτρηση και παρακολούθηση επαγγελματικών ασθενειών στην πρωτοβάθμια υγεία ή στα νοσοκομεία. Οι κρατικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί λειτουργούν με τεράστιες ελλείψεις, ενώ οι γιατροί Εργασίας κι οι τεχνικοί Ασφαλείας είναι εξαρτημένοι υπάλληλοι των επιχειρήσεων ή των ιδιωτικών ΕΞΥΠΠ. Οι γραπτές εκθέσεις του επαγγελματικού κινδύνου είναι τυπικές «εκθέσεις ιδεών». Η επαγγελματική ασθένεια αναγνωρίζεται από το ασφαλιστικό ταμείο μόνο όταν η βλάβη στον εργαζόμενο φτάσει στο σημείο που δεν μπορεί πλέον να εργαστεί, ενώ ένας νέος «Γολγοθάς» ξεκινάει για τον εργαζόμενο μέχρι να συνταξιοδοτηθεί.
Ο «Ρ» μίλησε με τον Σπύρο Δρίβα, γιατρό Εργασίας, για την κατάσταση που επικρατεί όσον αναφορά την καταγραφή, την πρόληψη, την αναγνώριση και την ασφαλιστική κάλυψη του επαγγελματικού κινδύνου. Οπως εξηγεί, η καλύτερη πρόληψη είναι η αλλαγή των συνθηκών και των σχέσεων εργασίας. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα για την ίδια τη ζωή των εργαζομένων, κρίσιμο και για τις οικογένειές τους. Η προστασία της υγείας και της ζωής του εργαζόμενου πρέπει να μπει στην πρώτη γραμμή της πάλης του εργατικού - λαϊκού κινήματος, να γίνει υπόθεση των συνδικάτων και των προοδευτικών επιστημόνων. Πάλη που θα πρέπει να στοχοποιεί τον τρόπο που οργανώνεται η παραγωγή, δηλαδή με γνώμονα τα καπιταλιστικά κέρδη.
Ως επαγγελματική ασθένεια ορίζεται επιστημονικά κάθε βλάβη που προκαλείται από την έκθεση του εργαζόμενου στους βλαπτικούς παράγοντες του εργασιακού περιβάλλοντος και μειώνει ή καταργεί την ικανότητά του προς εργασία. Ο παραπάνω επιστημονικός ορισμός δε σημαίνει τίποτα χωρίς τον «ασφαλιστικό ορισμό», δηλαδή την ασφαλιστική αναγνώριση και κάλυψη της επαγγελματικής ασθένειας από τον ασφαλιστικό φορέα. Γιατί μόνο τότε θα έχει ο εργαζόμενος την αναγνώριση και την κάλυψη. Ωστόσο, όταν μιλάμε για ασφαλιστικό φορέα στην Ελλάδα που θα αναγνωρίζει την επαγγελματική ασθένεια, εννοούμε αποκλειστικά το ΙΚΑ, καθώς αν και από το 1993 ο κατάλογος των επαγγελματικών ασθενειών του ΙΚΑ γίνεται εθνικός κατάλογος επαγγελματικών ασθενειών και άρα αφορά όλα τα ασφαλιστικά ταμεία, αυτό στην πράξη δεν ισχύει.
Η λίστα του ΙΚΑ
Στην Ελλάδα, ισχύει η λίστα του ΙΚΑ όπως καταρτίστηκε το 1979 και περιλαμβάνει 52 επαγγελματικές ασθένειες. Η λίστα είναι ένας κλειστός κατάλογος. Δηλαδή, καθορίζει την επαγγελματική ασθένεια - π.χ. βαρηκοΐα - τον παράγοντα που την προκαλεί (π.χ. έκθεση σε θόρυβο) και σε ποιες βιομηχανίες ο εργαζόμενος είναι εκτεθειμένος σε αυτόν τον βλαπτικό παράγοντα. Αν κάποιος εργαζόμενος που δουλεύει σε μια άλλη - εκτός καταλόγου - βιομηχανία προσβληθεί από αυτήν την ασθένεια, δεν αναγνωρίζεται ως επαγγελματική. Θα μπορούσε να ισχύει η έννοια του μεικτού καταλόγου, δηλαδή να υπάρχει και η δυνατότητα μια ασθένεια - από την ιατρική και επιστημονική πρακτική, τη βιβλιογραφία κ.λπ. - να αναγνωρίζεται ως επαγγελματική κι ας μην υπάρχει στον κατάλογο. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Πόσο μάλλον, που στην πραγματικότητα ακόμη και αν κάποιος εργαζόμενος έχει αποδεδειγμένα προσβληθεί από ασθένεια που είναι εντός καταλόγου, σπάνια αυτή αναγνωρίζεται από το ΙΚΑ εντελώς ως επαγγελματική.
Τέλος, υπάρχει και ο ευρωπαϊκός κατάλογος επαγγελματικών ασθενειών, ο οποίος περιλαμβάνει περίπου 200 ασθένειες. Η Ελλάδα τυπικά έχει εναρμονιστεί με αυτόν, όμως δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ. Το ζήτημα, ωστόσο, δεν είναι απλά η ύπαρξη, ακόμα και ο εμπλουτισμός, της λίστας των επαγγελματικών ασθενειών. Το ζήτημα είναι, ότι ο εργαζόμενος σε επίπεδο καπιταλιστικής παραγωγής και καπιταλιστικού κράτους αντιμετωπίζεται σαν κόστος και όχι ως ο παραγωγός πλούτου, που στην πραγματικότητα είναι. Ετσι, κράτος και εργοδότες έχουν φροντίσει όλο το πλαίσιο να «λειτουργεί» με τέτοιο τρόπο που να μην αναγνωρίζεται σχεδόν ποτέ η επαγγελματική ασθένεια ή να αναγνωρίζεται όταν ο εργαζόμενος είναι πλέον εντελώς ανίκανος να εργαστεί.
Το «κόστος» του εργαζόμενου
«(...) το κόστος σήμερα των εργατικών ατυχημάτων ξεπερνάει τα 42 δισ. (σ.σ. δραχμές) για το ΙΚΑ, εκτός από το ότι δεν έχουν προσμετρηθεί ακόμη το κόστος των επαγγελματικών νοσημάτων και ο χαρακτηρισμός τους, με αποτέλεσμα να αποφεύγει την ταλαιπωρία ο ασφαλισμένος για τη συνταξιοδότησή του και προτιμάει το δρόμο της κοινής νόσου». Αυτά τα λόγια ανήκουν στον πρώην διοικητή του ΙΚΑ, Γ. Σολωμό. Αφού έχει υπολογίσει και αναφέρει το «κόστος» των εργατικών «ατυχημάτων» λέει ότι οι εργαζόμενοι προτιμούν (!) να αναγνωρίζεται η ασθένειά τους ως κοινή. Στην πραγματικότητα εξαναγκάζονται.
Το ΙΚΑ το συμφέρει να αναγνωρίσει τα επαγγελματικά νοσήματα σαν κοινά νοσήματα, γιατί στο κοινό νόσημα το ΙΚΑ πληρώνει λιγότερο απ' ό,τι στην επαγγελματική ασθένεια (π.χ. το κοινό νόσημα ασφαλίζεται από την τρίτη μέρα και μετά, η επαγγελματική ασθένεια από την πρώτη μέρα. Στο κοινό νόσημα ο εργαζόμενος πληρώνει ένα μέρος της φαρμακευτικής αγωγής, στην επαγγελματική ασθένεια δεν πληρώνει τίποτα).
Η αναγγελία της επαγγελματικής ασθένειας μπορεί να γίνει στον ασφαλιστικό φορέα από κάθε γιατρό ή από τον γιατρό Εργασίας μιας επιχείρησης. Στη συνέχεια, το ΙΚΑ πάει στον εργοδότη και ελέγχει αν όντως ο εργαζόμενος εργάζεται εκεί και αν η ασθένεια και το είδος της εργασίας περιλαμβάνονται στη λίστα. Ο εργαζόμενος περνάει από την υγειονομική επιτροπή, η οποία κρίνει το ποσοστό αναπηρίας του, δηλαδή το ποσοστό ανικανότητας προς εργασία (π.χ. 30% αναπηρία σημαίνει 30% ανικανότητα προς εργασία). Με 50% - 67% αναπηρία ο εργαζόμενος παίρνει το 50% της σύνταξης, με 67% - 80% αναπηρία παίρνει το 75% της σύνταξης και με αναπηρία πάνω από 80% συνταξιοδοτείται πλήρως, ανεξάρτητα από τα ένσημα που έχει συμπληρώσει. Την τελική απόφαση για το ποσοστό αναπηρίας την παίρνει ο διοικητής του παραρτήματος του ΙΚΑ κατόπιν πρότασης των υγειονομικών επιτροπών. Στην πραγματικότητα, ελάχιστοι από όσους δικαιούνται παίρνουν τελικά την αναπηρική σύνταξη.
Ανύπαρκτη η καταγραφή των επαγγελματικών ασθενειών
Ουσιαστικά καταγραφή των επαγγελματικών ασθενειών δεν υπάρχει. Τα υπάρχοντα, ελάχιστα στοιχεία αφορούν μόνο αναγγελίες που γίνονται στο ΙΚΑ, όπου απευθύνονται οι ασφαλισμένοι για χορήγηση σύνταξης. Αυτή η καταγραφή δεν περιλαμβάνει όσους προσφεύγουν στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια περίθαλψη, όπου δεν υπάρχει σύστημα αναγγελίας Επαγγελματικών Νόσων από τους υγειονομικούς σχηματισμούς και τους ιατρούς καθώς και από τα νοσοκομεία. Επιπλέον, η καταγραφή άρχισε μόλις το 2003. Αν συνυπολογιστεί η «μαύρη», ανασφάλιστη εργασία, αλλά και το γεγονός ότι ένας εργαζόμενος επιλέγει συχνά τη νομική οδό - και όχι την αναγγελία στο ΙΚΑ - μήπως αποσπάσει από τον εργοδότη κάποια αποζημίωση, τότε η καταγραφή είναι πέρα από κάθε πραγματικότητα.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΚΑ «για το έτος 2009 καταγράφηκαν 19 περιπτώσεις επαγγελματικών νόσων»! Από αυτές οι 14 αφορούσαν επανεξέταση παλιότερου αιτήματος και μόλις 5 ήταν τα νέα περιστατικά. Από το 2003 που έχει ξεκινήσει η καταγραφή και επεξεργασία των επαγγελματικών νόσων έως και το 2009 έχουν καταγραφεί μόλις 112 διαφορετικές περιπτώσεις νοσούντων, οι οποίοι έχουν συνταξιοδοτηθεί από το ΙΚΑ. Ωστόσο, έχει μια αξία να αναφερθούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτών των περιπτώσεων. Συνοπτικά από αυτές τις 112 περιπτώσεις προκύπτει:
- Η μέση ηλικία που για τελευταία φορά εξετάστηκαν από επιτροπή είναι 57,9 έτη.
- Η μέση ηλικία πρώτης διάγνωσης είναι 51,1 έτη, ο μέσος χρόνος παρακολούθησης είναι 6,8 έτη.
- 99 (88,4%) είναι άνδρες και 13 (11,6%) είναι γυναίκες.
- Ως επί το πλείστον είναι ανειδίκευτοι εργάτες (42%) και ειδικευμένοι τεχνίτες (40,2%).
- Οι μεταποιητικές βιομηχανίες (49,1%) και οι κατασκευές (31,3%) είναι οι βασικές οικονομικές δραστηριότητες που απασχολήθηκαν.
- Οι περισσότεροι διαγνώσθησαν με αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής (33,9%), μολυβδίαση (13,4%) και άσθμα (11,6%).
- Οι χημικοί παράγοντες (ανόργανες ενώσεις) και οι βιομηχανικοί παράγοντες (υλικά και προϊόντα) είναι οι συνηθέστεροι αιτιολογικοί παράγοντες έκθεσης στη νόσο και τα κατασκευαστικά - οικοδομικά υλικά το κυριότερο προϊόν έκθεσης στη νόσο με 39,3% , 21,4% και 31,3% αντίστοιχα.
- Η φθορά της υγείας δεν «αποζημιώνεται»
Όπως εξηγεί ο Σπ. Δρίβας, πολύ σημαντικό είναι το εξής: Η φθορά της υγείας του εργαζόμενου δεν υπολογίζεται πουθενά, πολύ δε περισσότερο δεν «αποζημιώνεται». Πρώιμη φθορά της υγείας είναι η σωματική και ψυχική καταπόνηση του εργαζόμενου. Η πρώιμη φθορά της υγείας, είναι η ασθένεια που δεν έχει εκδηλωθεί ακόμα, ωστόσο μειώνει την ικανότητα προς εργασία. Το ΙΚΑ μόνο συνταξιοδοτεί, δεν δίνει επίδομα ανικανότητας προς εργασία. Δηλαδή, σε έναν εργαζόμενο που διαπιστωθεί 30% αναπηρία από επαγγελματική ασθένεια, δεν δίνεται κάποιο επίδομα. Μπορεί να μην είναι για συνταξιοδότηση, αλλά πρέπει να καλυφθεί κάπως αυτό το ποσοστό «ανικανότητας προς εργασία».
«Ακόμη όμως και να συνταξιοδοτηθεί ο εργαζόμενος από το ΙΚΑ λόγω επαγγελματικής ασθένειας που προκάλεσε αναπηρία, "αποζημιώνεται" από χρήματα που έχει δώσει κι αυτός ο ίδιος ενώ το "κουσούρι" του το έχει προκαλέσει ο εργοδότης, οι συνθήκες εργασίας. Θα έπρεπε να υπάρχει 100% εργοδοτική ευθύνη, δηλαδή ο εργοδότης να πληρώνει έξτρα ασφάλιστρο ανάλογα με την επικινδυνότητα της εργασίας και με αυτά τα χρήματα να καλύπτει το ταμείο τα εργατικά ατυχήματα και τις επαγγελματικές ασθένειες», υπογραμμίζει.
Γραπτή εκτίμηση επαγγελματικού κινδύνου
Η εκτίμηση και η πρόληψη του επαγγελματικού κινδύνου είναι η δουλειά του γιατρού Εργασίας και του τεχνικού Ασφάλειας της κάθε επιχείρησης, αλλά και των κρατικών ελεγκτικών μηχανισμών.
Όπως εξηγούν οι σχετικοί επιστήμονες, η γενική θεώρηση είναι πως ο εργαζόμενος είναι υγιής και αρρωσταίνει, γιατί είναι εκτεθειμένος στους βλαπτικούς παράγοντες του εργασιακού περιβάλλοντος. Οπως αρρωσταίνει από τον ιό της γρίπης και εκδηλώνει γρίπη, έτσι αρρωσταίνει κι από τον χημικό παράγοντα, από την υψηλή θερμοκρασία, από τη σκόνη κ.λπ., γιατί είναι εκτεθειμένος μέσα στο χώρο εργασίας. Οι γιατροί Εργασίας και οι τεχνικοί Ασφάλειας πρέπει να εντοπίσουν αυτούς τους βλαπτικούς παράγοντες, την επίδρασή τους στην υγεία και να προτείνουν μέτρα πρόληψης, μείωσης, ελαχιστοποίησης των βλαπτικών παραγόντων, μέτρα πρόληψης της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων.
Σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία (ΠΔ 17/96), ο εργοδότης πρέπει να έχει στα χέρια του τη γραπτή εκτίμηση του επαγγελματικού κινδύνου, ώστε να γνωρίζει τους κινδύνους και ποια είναι η επίδρασή τους στην υγεία των εργαζομένων και τι μέτρα έχουν παρθεί ή πρέπει να παρθούν για να μετριαστούν οι κίνδυνοι.
«Θεωρητικά θα έπρεπε να γίνονται εκτιμήσεις, μετρήσεις και μελέτες ανά βιομηχανία, ανά θέση εργασίας, ανά κλάδο, να συγκεντρωθούν όλα τα δεδομένα και να προκύψει μια συνολική εκτίμηση για κάθε επιχείρηση. Στην πραγματικότητα, η γραπτή έκθεση του επαγγελματικού κινδύνου έχει εκφυλιστεί και είναι μια έκθεση ιδεών χωρίς ιατρικό έλεγχο, χωρίς μετρήσεις των βλαπτικών παραγόντων, αλλάζοντας απλά το όνομα της βιομηχανίας», λέει στον «Ρ» ο Σπ. Δρίβας. Εξάλλου, οι γιατροί Εργασίας και οι τεχνικοί Ασφαλείας είτε είναι υπάλληλοι της επιχείρησης, είτε έχουν άλλη επαγγελματική σχέση εξάρτησης μαζί του ως ελεύθεροι επαγγελματίες, είτε είναι υπάλληλοι των ιδιωτικών ΕΞΥΠΠ (Εξωτερικές Υπηρεσίες Προστασίας και Πρόληψης), δηλαδή έχουν «πάνω από το κεφάλι τους» και τον εργοδότη - ιδιοκτήτη της ΕΞΥΠΠ και τον επιχειρηματία - πελάτη. Οι Επιθεωρήσεις παίρνουν στα χέρια τους αυτήν την «εκτίμηση» αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα επαλήθευσής της.
«Υπάρχει ένα τεράστιο έλλειμμα. Πώς θα τεκμηριώσεις την έκθεση στον κίνδυνο; Δεν υπάρχουν εκτιμήσεις επαγγελματικού κινδύνου, μελέτες, τίποτα. Οπότε αν πω εγώ ότι είμαι εκτεθειμένος στο θόρυβο μπορεί να είμαι, μπορεί και να μην είμαι και αυτό το θολό τοπίο δημιουργεί παραθυράκια που στην πράξη το χρησιμοποιούν ενάντια στον εργαζόμενο», συμπληρώνει.
Πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από 5 έως 8 Ιουνίου, η τρίτη διακρατική συνάντηση εταίρων στο πλαίσιο του προγράμματος «Δια βίου μάθηση» που υλοποιεί ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία Ν. Κιλκίς «βηματίΖΩ».
Εκπρόσωποι από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Ρουμανία και τη Γερμανία συναντήθηκαν προκειμένου να συζητήσουν και να σχεδιάσουν τα επόμενα βήματα του σχεδίου «Καινοτόμες προοπτικές στις μαθησιακές δυσκολίες».
Ήδη έχει δημιουργηθεί η σχετική ιστοσελίδα του προγράμματος, στη διεύθυνση www.ipild.old.org , στην οποία οι επισκέπτες μπορούν να αντλήσουν διάφορο υλικό σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες, τα πρώτα συμπτώματα, τρόπους αντιμετώπισης αλλά και τη σχετική νομοθεσία. Την παρούσα χρονική στιγμή, η ιστοσελίδα ανανεώνεται συνεχώς καθώς καθημερινά προστίθενται νέες πληροφορίες.
Παράλληλα οι εκπρόσωποι των εταίρων είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Ειδικό Σχολείο Κιλκίς, το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης καθώς και το Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης προκειμένου να ενημερωθούν για την ελληνική πραγματικότητα στον τομέα της ειδικής αγωγής. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί το γεγονός ότι στη Ρουμανία και την Ιταλία δεν υπάρχουν σχολεία ειδικής αγωγής καθώς τα άτομα με αναπηρία είναι ενταγμένα σε τμήματα της τυπικής εκπαίδευσης. Αντίθετα στη Γερμανία οι σχολικές μονάδες τυπικής και ειδικής αγωγής συλλειτουργούν στις ίδιες κτιριακές εγκαταστάσεις. Τέλος στο περιθώριο της συνάντησης, η ομάδα ξεναγήθηκε στην ευρύτερη περιοχή του Κιλκίς και της Θεσσαλονίκης.
Στο σημείο αυτό, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία Ν. Κιλκίς «βηματίΖΩ» οφείλει να ευχαριστήσει όλες τις δομές της ειδικής αγωγής για την άψογη συνεργασία τους καθώς και το Επιμελητήριο Κιλκίς για τη φιλοξενία των διεργασιών στις κτιριακές του εγκαταστάσεις.
Για τα πιο σκληρά μέτρα, κυρίως σε ό,τι αφορά τη φορολογία, που έχουν ανακοινωθεί ποτέ έκαναν λόγο οι ειδικοί.
Δεν λείπει η περιγραφή των ανατροπών σε εργασιακές σχέσεις (ενίσχυση συμβάσεων ορισμένου χρόνου, αλλαγές στη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, μειωμένοι κατά 20% μισθοί για νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας ηλικίας 18 έως 25 ετών κτλ).
Μάλιστα προκύπτει ότι αυστηροποιούνται και οι προϋποθέσεις για την επιδότηση και οικονομική ενίσχυση των ανέργων.
* Πόσο θα κοστίσει η έκτακτη εισφορά σε εισοδήματα και η επιβολή τέλους επιτηδεύματος
* Αυξημένα κατά 10% τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων
* Νέα κλίμακα φορολογίας μετά τη μείωση του αφορολόγητου στα 8.000 ευρώ
* Μέχρι το τέλος του 2011 παρατείνεται το πάγωμα πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας
* Αυξημένη κατά 5-6 λεπτά η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης για τους καταναλωτές
* Αύξηση κατά μέσο όρο 70% στα τεκμήρια διαβίωσης, φοροεπιδρομή στην ακίνητη περιουσία
* Κατάργηση φοροαπαλλαγών για ιατρικά έξοδα, στεγαστικά και εισφορές στα ταμεία
* Βόμβες για εργασιακές σχέσεις και ασφαλιστικά δικαιώματα στον εφαρμοστικό νόμο
* «Μαχαίρι» στις προσλήψεις και εισαγωγή της εργασιακής εφεδρείας στο Δημόσιο
Οι βασικές διατάξεις
* Τη σύσταση του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ιδιωτικοποιήσεις, αξιοποίηση ακινήτων)
* Τη θέσπιση της «ωρίμανσης» και της «επενδυτικής ταυτότητας» των ακινήτων του Δημοσίου και τον θεσμό της «επιφάνειας»
Η αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Ταμείου διενεργείται με κάθε πρόσφορο τρόπο όπως πώληση, παραχώρηση, τιτλοποίηση απαιτήσεων κτλ.
Επίσης, στο κεφάλαιο Β΄ του εφαρμοστικού νόμου περιλαμβάνονται διατάξεις για την «πολεοδομική ωρίμανση και επενδυτική ταυτότητα δημοσίων ακτινήτων για την αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας του κράτους».
Για την αξιοποίηση των δημοσίων ακινήτων επιτρέπεται η απευθείας παραχώρηση στον κύριο της επένδυσης της χρήσης αιγιαλού και παραλίας και του δικαιώματος εκτέλεσης, χρήσης και εκμετάλλευσης λιμενικών έργων ή επέκτασης, ήδη υφιστάμενων στην περιοχή, λιμενικών εγκαταστάσεων. Η παραχώρηση γίνεται για χρονικό διάστημα μέχρι 50 χρόνια.
* Τα πρωτοφανή φορολογικά μέτρα (μείωση αφορολόγητου ορίου στα 8.000 ευρώ, έκτακτη εισφορά, τεκμήρια διαβίωσης, τέλος επιτηδεύματος, μείωση αφορολογήτου ορίου ΦΑΠ στα 200.000 ευρώ, αύξηση ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης στα 60 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 10%, κ.λπ.)
- μείωση αφορολόγητου ορίου στα 8.000 ευρώ
- Καταργείται η έκπτωση φόρου με αποδείξεις
- Αυξάνεται το ποσό των αποδείξεων στο 25% του εισοδήματος για το «χτίσιμο» του αφορολογήτου
- Μειώνεται η έκπτωση φόρου στο 10% από το 20% για τους τόκους των δανείων για ετήσιο ατομικό εισόδημα άνω των 40.000 ευρώ.
- Αυξάνονται τα τεκμήρια διαβίωσης κατά μέσο όρο 70%
- Επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ με συντελεστές φορολογίας από 1% έως 5%.
- Επιβάλλεται έκτακτη εισφορά σε ιδιωτικά Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, σε σκάφη αναψυχής, δεξαμενές κολύμβησης κτλ.
- Καθιερώνεται ετήσιο τέλος επιτηδεύματος 400 ευρώ ή 500 ανάλογα την περιοχή.
- Επιβάλλεται φόρος ακίνητης περιουσίας για ατομική περιουσία άνω των 200.000 ευρώ με πρώτο φορολογικό συντελεστή για αξία από 200.000 ευρώ έως 300.000 ευρώ 2 τοις χιλίοις.
* Τον περιορισμό των προσλήψεων στο Δημόσιο (εφέτος 1 πρόσληψη για κάθε 10 αποχωρήσεις και από 1/1/12- 1/1/15 μία πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις)
* Τον περιορισμό του αριθμού των συμβασιούχων (εφέτος οι συμβάσεις θα μειωθούν κατά 50% σε σχέση με το 2010 και κατά 10% ανά έτος έως το 2015)
* Τη θέσπιση της μερικής απασχόλησης στο Δημόσιο
* Την αξιολόγηση από το ΑΣΕΠ του πλεονάζοντος προσωπικού από φορείς που συγχωνεύονται ή καταργούνται
* Την ειδική εισφορά στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα για την καταπολέμηση της ανεργίας, την ειδική εισφορά επικουρικής ασφάλισης και την ειδική εισφορά για το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων
* Τα νέα κριτήρια για τη χορήγηση επιδομάτων ανεργίας
* Τη διευθέτηση της υπερωριακής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα και των συμβάσεων για τους νέους 18- 25 ετών (μείωση αποδοχών έως 20%)
* Τις ρυθμίσεις για τη συνταξιοδότηση
* Το ειδικό τέλος για τους χώρους καπνιζόντων στα καζίνο και τα κέντρα διασκέδασης
* Την αναστολή των πλειστηριασμών από τις τράπεζες έως 31/12/2011 για απαιτήσεις έως 200.000 ευρώ.
Πηγή: http://www.xanthionline.com
--------------------
Σκληρά μέτρα περιλαμβάνει ο εφαρμοστικός νόμος του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματοςπου δόθηκε στη δημοσιότητα. Μεταξύ αυτών, μείωση του αφορολόγητου στα 8.000 ευρώ, έκτακτη κλιμακωτή εισφορά, επιβαρύνσεις για μισθωτούς και συνταξιούχους, αλλαγές στο εργασιακό τοπίο σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Ιδρύεται επίσης Ταμείο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
"Συγγνώμη, λάθος"..
Αναδίπλωση της κυβέρνησης, ως προς την επιστροφή του μπόνους αποδείξεων άνω των 300 ευρώ, με τον υπουργό Οικονομικών Ευ. Βενιζέλο να μιλά για "νομοτεχνική παρεξήγηση". Σύμφωνα με το κείμενο του εφαρμοστικού, οι φορολογούμενοι καλούνταν να επιστρέψουν στην εφορία τη διαφορά, αν η επιστροφή τους ξεπερνούσε τα 300 ευρώ, μέσω της έκτακτης εισφοράς. Ωστόσο ο υπουργός Οικονομικών, σε συνέντευξη στο Alter, μίλησε για "λάθος" και τόνισε ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί.
Επαχθή φορολογικά μέτρα
Βάσει του εφαρμοστικού νόμου μειώνεται το αφορολόγητο στα 8.000 ευρώ, εξαιρουμένων των νέων ηλικίας ως 35 ετών, των συνταξιούχων άνω των 65 και των ΑΜΕΑ. Επίσης επιβάλλεται κλιμακωτά έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η νέα κλίμακα για τον υπολογισμό του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας. Η κλίμακα προβλέπει χαμηλότερο αφορολόγητο όριο το οποίο πλέον είναι 200.000 ευρώ αντικειμενικής αξίας από 400.000 ευρώ που ήταν μέχρι τώρα. Παράλληλα αλλαγές υπάρχουν και στους φορολογικής συντελεστές για τον υπολογισμό του ΦΑΠ.
Έρχονται επίσης αυξημένα τεκμήρια διαβίωσης με έκτακτη εισφορά σε ιδιωτικά Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, σε σκάφη αναψυχής, δεξαμενές κολύμβησης κτλ. Τέλος, καθιερώνεται ετήσιο τέλος επιτηδεύματος 400 ευρώ ή 500 ανάλογα την περιοχή.
"Μαχαίρι" μπαίνει και σε φοροαπαλλαγές, μεγαλύτερο για όσους έχουν εισόδημα άνω των 40.000 ευρώ.
Αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας
Σημειώνεται ότι πρώτο κεφάλαιο του νόμου θα περιλαμβάνει το Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας, που θα διοικείται από 5μελές συμβούλιο. Θα συμμετέχουν και δύο παρατηρητές εκ μέρους των εταίρων, χωρίς δικαίωμα ψήφου.
Ως προς την αξιοποίηση των δημοσίων ακινήτων, προβλέπεται απευθείας παραχώρηση της χρήσης αιγιαλού και παραλίας, όπως επίσης και του δικαιώματος εκτέλεσης, χρήσης και εκμετάλλευσης λιμενικών έργων ή επέκτασης, ήδη υφιστάμενων στην περιοχή, λιμενικών εγκαταστάσεων. Η παραχώρηση γίνεται για χρονικό διάστημα μέχρι και πενήντα έτη.
Σκληρά μέτρα για εργαζόμενους και συνταξιούχους
Σκληρά μέτρα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους. Μεταξύ αυτών, ειδική εισφορά στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα για την καταπολέμηση της ανεργίας, ειδική εισφορά επικουρικής ασφάλισης και ειδική εισφορά για το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων.
Στον ιδιωτικό τομέα, θεσμοθετείται το ελαστικό δεκάωρο χωρίς υπερωριακή αμοιβή και η δυνατότητα απασχόλησης νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας νέων κάτω των 25 χρονών με μισθό έως και 20% από ότι ορίζουν οι αντίστοιχες κλαδικές συμβάσεις ή ακόμα και η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση.
Περιορισμός του προσωπικού του Δημοσίου
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται, περιορισμός των προσλήψεων στο Δημόσιο (εφέτος 1 πρόσληψη για κάθε 10 αποχωρήσεις και από 1/1/12- 1/1/15 μία πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις). Επίσης, περιορισμός του αριθμού των συμβασιούχων (εφέτος οι συμβάσεις θα μειωθούν κατά 50% σε σχέση με το 2010 και κατά 10% ανά έτος έως το 2015), θέσπιση της μερικής απασχόλησης στο Δημόσιο καιαξιολόγηση από το ΑΣΕΠ του πλεονάζοντος προσωπικού από φορείς που συγχωνεύονται ή καταργούνται.
"Φωτιά" σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο
Με το νομοσχέδιο, ανεβαίνει η τιμή πετρελαίου και φυσικού αερίου καθώς αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα δύο προϊόντα. Μάλιστα προβλέπεται ότι σταδιακά και μέχρι τις 31/12/2013 ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης θα εξισωθεί στα επίπεδα του 80% του σημερινού ειδικού φόρου του πετρελαίου κίνησης.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ακόμη αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ 13% σε 23% για τα προϊόντα εστίασης από την 1/9/2011 και αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καπνά που σημαίνει αύξηση της τιμής των τσιγάρων.
Προβλέπεται επίσης αναστολή των πλειστηριασμών από τις τράπεζες έως 31/12/2011 για απαιτήσεις έως 200.000 ευρώ.
Πηγή: http://www.nooz.gr